بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

دلایل زیادی برای ریزش موهای شما وجود دارد. چه موقتی باشد ، چه برگشت پذیر باشد و چه دائمی ، گزینه هایی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید و می توانند به شما کمک کنند.

مهمترین مرحله مراجعه به پزشک است تا آنها بتوانند علت ریزش مو شما را تشخیص دهند.

ما به درمان های متداول ، متداول و مکمل برای درمان ریزش مو در زنان خواهیم پرداخت.

در مورد ریزش مو چه کاری می توانید انجام دهید؟
ریزش مو ناشی از تغییرات هورمونی ، مانند بارداری یا یائسگی ، یا استرس ممکن است نیاز به هیچ درمانی نداشته باشد. در عوض ، پس از سازگاری بدن احتمالاً از بین رفتن از بین خواهد رفت.

کمبود مواد مغذی معمولاً از طریق تغییر در رژیم غذایی ، استفاده از مکمل ها و راهنمایی های پزشک یا متخصص تغذیه ثبت شده قابل رفع است. اگر کمبود ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد ، راهنمایی پزشک ضروری است.

هرگونه بیماری پزشکی که منجر به ریزش مو شود باید به طور مستقیم درمان شود تا شرایط کامل ، نه فقط علائم آن ، برطرف شود.

گفته شد ، تعدادی از داروها، ویتامین ها و رروش های درمانی ممکن برای ریزش مو ناشی از طاسی زنان و دیگر آلوپسی وجود دارد. برای دیدن نتایج کامل ممکن است لازم باشد ماهها یا سالها از یک یا ترکیبی از روشهای درمانی استفاده کنید.

محلول موضعی ماینوکسیدیل
این دارو با نام Rogaine نیز شناخته می شود ، می تواند برای مردان یا زنان مبتلا به آلوپسی آره آتا یا آلوپسی آندروژنیک استفاده شود.

این دارو به صورت کف یا مایع است و هر روز روی پوست سر پخش می شود. در ابتدا ممکن است باعث ریزش بیشتر مو شود و رشد جدید کوتاهتر و نازک تر از قبل باشد. همچنین ممکن است لازم باشد شش ماه یا بیشتر از آن استفاده کنید تا از ضرر بیشتر جلوگیری کرده و رشد مجدد ایجاد شود.

عوارض جانبی عبارتند از:

تحریک پوست سر
رشد مو در قسمتهای دیگر صورت یا دستهایی که با دارو تماس می گیرند
تاکی کاردی (ضربان قلب سریع)
نسخه قرص اسپیرونولاکتون
در غیر این صورت داروی اسپیرونولاکتون به عنوان آلداکتون شناخته می شود و با پرداختن به هورمون ها در درمان ریزش مو موثر است. به طور خاص ، به گیرنده های آندروژن متصل می شود و فرآیند تستوسترون در بدن را کاهش می دهد.

همه محققان موافق نیستند که به طور م effectivelyثر کار می کند ، و سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آن را به عنوان درمانی برای آلوپسی آندروژنیک عنوان نکرده است.

در مورد فواید و خطرات احتمالی اسپیرونولاکتون با پزشک یا داروساز صحبت کنید.

ترتینوئین موضعی
Retin-A یا ترتینوئین موضعی ، گاهی اوقات به عنوان درمان ترکیبی با ماینوکسیدیل برای آلوپسی آندروژنیک استفاده می شود.

استفاده از این نوع داروها با راهنمایی پزشک مهم است. در برخی شرایط ، ترتینوئین در واقع می تواند باعث ریزش مو شود.

برخی از افرادی که از آن در خانه استفاده کرده اند گزارش می دهند که کرم های موضعی رتینول ، سرم ها و لوسیون ها ممکن است ریزش مو را بدتر کنند.

تزریق کورتیکواستروئید
زنان مبتلا به ریزش مو به دلیل آلوپسی آره آتا ممکن است درمان با کورتیکواستروئیدهای تزریق شده در چندین مکان در منطقه آسیب دیده را در نظر بگیرند.

رشد مو ممکن است به محض چهار هفته قابل مشاهده باشد و درمان آن می تواند هر چهار تا شش هفته تکرار شود. عوارض جانبی همراه با تزریق عبارتند از:

آتروفی پوست
نازک شدن پوست سر
کورتیکواستروئیدهای موضعی نیز موجود هستند ، اما لزوماً به همان اندازه موثر نیستند و کورتیکواستروئیدهای خوراکی ممکن است منجر به عوارض جانبی ناخوشایند شوند.

آنترالین موضعی
در زنان مبتلا به آلوپسی آره آتا ، آنترالین هم ایمن است و هم مثر. می توان آن را در خانه ، یک بار در روز ، فقط با 5 دقیقه شروع و تا دوره های طولانی تا یک ساعت استفاده کرد.

پس از استفاده ، پوست سر باید با آب خنک شسته شود و با صابون تمیز شود. رشد موهای جدید ممکن است طی دو تا سه ماه جوانه بزند.


درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)
درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) شامل سه مرحله است:

خون گرفتن از یک شخص.
پردازش آن
تزریق مجدد آن به پوست سر.
این روش درمانی نسبتاً جدید است و در نتیجه ، تحقیقات زیادی برای حمایت از اثربخشی آن انجام نشده است. با این اوصاف ، برخی از مطالعات Trust Source نشان داده است که این یک گزینه درمانی ساده و مقرون به صرفه است.

PRP درمانی شامل چندین جلسه در طی چهار تا شش هفته با نگهداری هر چهار تا شش ماه است.

خطرات احتمالی عبارتند از:

آسیب به رگهای خونی یا اعصاب
عفونت
بافت اسکار یا کلسیفیکاسیون در نقاط تزریق
شامپو کتوکونازول
زنان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک ممکن است تجویز کتوکونازول نسخه ای را با قدرت 2 درصد در نظر بگیرند. این دارو به شکل شامپو است و با نام Nizoral نیز نامگذاری می شود.

این یک ماده ضد قارچی است و ممکن است به کاهش تولید تستوسترون و آندروژن های دیگر در بدن که منجر به ریزش مو می شود ، کمک کند. همچنین می توانید 1 درصد قدرت را در داروخانه محلی خود پیدا کنید ، اما ممکن است به همان اندازه موثر نباشد.

هیچ عارضه جانبی قابل توجهی با این روش درمانی همراه نیست

نور و لیزر درمانی
دستگاه های لیزر ممکن است رشد مو را در افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک و طاسی الگو تحریک کنند. نام های دیگر لیزر درمانی عبارتند از:

نور درمانی
لیزر سرد
لیزر نرم
بیولوژیکی
تحریک زیستی
دستگاه ها بدون نسخه به صورت برس ، شانه و سایر وسایل دستی در دسترس هستند. آنها نور ساطع می کنند و همچنین ممکن است موهای موجود را ضخیم تر کنند.

شما می توانید درمان نور لیزر را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. قبل از دیدن نتایج ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

توجه به این نکته مهم است که لیزر درمانی به اندازه داروها با FDA تنظیم نمی شود. ایمنی طولانی مدت و سایر ملاحظات ناشناخته است. در حال حاضر ، هیچ عوارض جانبی مرتبط با لیزر درمانی وجود ندارد.

5 عادت سالم برای ریزش مو
کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید در خانه برای سلامت مو و پوست سر خود انجام دهید. این روش ها ممکن است به ویژه در صورت ریزش موی شما مفید باشد:

تلوژن افلوویوم
فشار
ضربه به مو از حالت دادن مو
کمبودهای رژیم غذایی
1. عادت های حالت دادن به موهای خود را تغییر دهید
از سبک های محکم بسته مانند نوارهای بافته شده ، نان ها یا دم اسبی دور شوید. در برابر پیچاندن یا مالیدن موهای خود مقاومت کنید.

موها را به آرامی بشویید یا مسواک بزنید ، در صورت لزوم به یک شانه دندانه دار بروید تا از کشیدگی زیاد ریشه جلوگیری کند.

غلطک های گرم ، اتو های حلزونی یا صاف کننده ، تیمارهای روغن داغ ، سفید شدن و سایر فرآیندهای شیمیایی موارد دیگری هستند که باید از آنها اجتناب شود.

2. در تغذیه خود شماره گیری کنید
به غذاهایی که می خورید و مقداری که می خورید توجه کنید. به عنوان مثال ، خوردن انواع غذاهای کامل که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند به سوخت بدن و مناطقی که باعث رشد مجدد مو می شوند کمک می کند.

اگر مشکوک به کمبود برخی ویتامین ها هستید ، برای انجام آزمایش خون به دکتر خود مراجعه کنید و سایر مشکلات رژیم غذایی مانند اختلالات خوردن یا شرایط سلامتی را که ممکن است جذب مواد مغذی را مسدود کند ، برطرف کنید.

3. آهن و روی اضافه کنید
در حالی که در این کار هستید ، درمورد مکمل های آهن و روی از پزشک خود س askingال کنید.

محققان منبع معتبر معتقدند که کمبود این ویتامین ها ممکن است منجر به ریزش مو شود و مکمل مناسب می تواند به عوارض ناشی از تعدادی از بیماری ها مانند آلوپسی آره آتا کمک کند.

باز هم ، شما می خواهید برای بررسی آزمایش خون برای بررسی میزان ویتامین های خود به پزشک خود مراجعه کنید. به عنوان مثال ، زنانی که سطح آهن آنها کمتر از 70 نانوگرم در میلی لیتر است ، کمبود در نظر گرفته می شوند.

از آنجا با دکتر خود کار کنید تا دوز مناسب با توجه به سطح کمبود خود را پیدا کنید. مصرف مکمل زیاد یا غیرضروری می تواند خطرناک باشد.

4- طب سوزنی را امتحان کنید
طب سوزنی نوعی داروی چینی است که از هزاران سال پیش رواج داشته است. کاربردهای آن بسیار زیاد است و برخی از محققان معتقدند که ممکن است به ریزش مو در اثر آلوپسی آره آتا کمک کند.

چطور؟ سوزن های وارد شده به پوست سر ممکن است به تحریک فولیکول های مو و رشد مجدد آن کمک کند.

مطالعه بیشتر : 5 تا از بهترین ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو (بر اساس آخرین تحقیقات)

لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود ، اما اگر برای شما جذاب به نظر می رسد از پزشک خود بخواهید به یک متخصص طب سوزنی مجاز مراجعه کند. در ضمن در مورد طب سوزنی ریزش مو بیشتر بدانید.

5- استرس را مدیریت کنید
در حالی که ضربه می تواند ناگهانی و غیرمنتظره بروز کند ، شما ممکن است بتوانید با ورزش ، مانند یوگا ، یا تکنیک های ذهن آگاهی ، مانند مراقبه ، به کنترل استرس مداوم در زندگی خود کمک کنید.

برخی از محققان حتی در حال بررسی این روش های جایگزین بهبودی در رابطه با برگشت ریزش مو هستند. ایده این است که یوگا و مدیتیشن ممکن است به تنظیم قند خون و افزایش گردش خون کمک کرده و رشد مجدد را تقویت کند.

نتیجه گیری
نازک شدن مو در خانمها بیش از تأثیر آن در ظاهر فیزیکی ارزش بررسی دارد.

در حالی که بسیاری از شرایطی که منجر به ریزش موی موقتی می شوند بدون درمان یا با تغییر در سبک زندگی ساده از بین می روند ، اما ممکن است موارد دیگر نشانه هایی از ریزش یا شرایط سلامتی غیرقابل برگشت باشد.

منبع: 

https://www.healthline.com

https://mag.mahtateb.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۹ ، ۱۷:۳۰
باران بهاری

 

بررسی اجمالی


موهای داخل شده وقتی اتفاق می افتد که موهایی که تراشیده یا از بین رفته اند زیر پوست رشد کنند. این موها می توانند باعث التهاب ، درد و برجستگی های جزئی در ناحیه برداشتن مو شوند.

موهای درون یک بیماری شایع است که در نتیجه از بین بردن مو ایجاد می شود. این در مردان سیاه پوستی که موهای صورت خود را می تراشند بیشتر دیده می شود. اما موهای داخل شده می توانند بر همه افرادی که با تراشیدن ، کندن یا اپیلاسیون موها را از بین می برند ، تأثیر بگذارند.


اغلب اوقات ، موهای داخل شکم بدون درمان بهتر می شوند. با از بین نبردن موها می توانید از موهای درون خود جلوگیری کنید. اگر این یک گزینه نیست ، می توانید از روش های حذف مو استفاده کنید که خطر موهای داخل شده را کاهش می دهد.


علائم


موهای فرو رفته غالباً در مردان در ناحیه ریش ، از جمله چانه و گونه ها و به ویژه گردن ظاهر می شوند. این می تواند در پوست سر مردانی که سر خود را می تراشند ظاهر شود. بیشترین نواحی برای موهای رشد کرده زیر بغل ، ناحیه شرمگاه و پاها است.

علائم و نشانه ها عبارتند از:

برجستگی های کوچک ، سخت و گرد (پاپول)
تاول های کوچک و چرکی (جوش)
تیره شدن پوست (هایپرپیگمنتیشن)
درد
خارش
مویرگهای کاشته شده
چه موقع به دکتر مراجعه کنیم
رشد گاه به گاه موها دلیلی برای ترس نیست. در صورت مزمن بودن موهای درون ، لطفاً به پزشک مراجعه کنید


دلایل


ساختار (ساختار) مو و جهت رشد آن در بروز رشد مو در زیر پوست نقش دارد. تصور می شود که فولیکول منحنی مو ، که موهای فرفری تولید می کند ، موها را وادار می کند تا پس از اصلاح و رشد مجدد مو ، دوباره وارد پوست شوند. تراشیدن باعث ایجاد لبه های تیز در این نوع موها می شود ، خصوصاً اگر موها هنگام تراشیدن خشک باشند.

رشد مو در زیر پوست همچنین می تواند رخ دهد:

هنگام تراشیدن پوست خود را محکم می کشید - که باعث می شود موهای تراشیده شده به جهتی غیر از رشد اولیه برگردند و دوباره وارد پوست شوند
کندن - که همچنین می تواند ترکش مو در زیر سطح پوست ایجاد کند
وقتی مو از طریق پوست می شکند ، پوست مانند یک بدن خارجی - و ملتهب به آن واکنش نشان می دهد.

عوامل خطر
موهای فر ، عامل اصلی خطر در ایجاد موهای رشد کرده است.


عوارض

 

رشد مزمن موهای زیرپوستی می تواند منجر به موارد زیر شود:

عفونت باکتریایی (از خراشیدن)
تیره شدن پوست (هایپرپیگمنتیشن)
اسکار دائمی (کلوئید)
حفاظت
برای جلوگیری از ریزش مو ، از اصلاح ، موچک و اپیلاسیون خودداری کنید. این یک گزینه نیست ، از این نکات برای کاهش احتمال ریزش مو استفاده کنید:

پوست خود را با آب گرم بشویید ، و قبل از اصلاح موهای پاک کننده را به صورت بمالید.
چند دقیقه قبل از اصلاح کرم اصلاح کننده نرم یا ژل اصلاح بزنید تا موها نرم شوند. یا کمپرس گرم را روی پوست قرار دهید.
هر بار که اصلاح می کنید از تیغه تیز استفاده کنید. برای تعیین اینکه تیغه تک یا چند تیغه بهترین روش برای جلوگیری از رشد مو است ، مطالعات بیشتری لازم است. آن چه که برا شما تلاش می کند را انجام دهید.
از اصلاح مکرر خودداری کنید.
هنگام اصلاح ، پوست را محکم نکشید.
در جهت رشد مو اصلاح کنید.
بعد از هر بار ضربه تیغه را با موس بشویید.
قبل از اصلاح پوست خود را بشویید و لوسیون بزنید.روش های زیر برای از بین بردن مو می توانند به شما در جلوگیری از رشد مو کمک کنند:
تیغ برقی یا قیچی مو. با تیغ از تنظیم سوهان های تنگتر خودداری کنید و تیغ یا موبرها را کمی دورتر از پوست خود نگه دارید.
پاک کننده موی شیمیایی. مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات موزدایی (موبرها) ممکن است باعث تحریک پوست شوند ، بنابراین قبل از انجام آنها ابتدا با استفاده از قسمت کوچکی روی پوست ، آنها را آزمایش کنید.
کرم مورد استفاده برای کاهش رشد مو. محصولی به نام ایلوارنیتین (وانیک) یک کرم دارویی است که در صورت ترکیب با روش دیگری برای از بین بردن مو مانند جلسه لیزر درمانی ، رشد مو را کاهش می دهد. برای نشان دادن ارتباط این روش به مطالعه دیگری نیاز است.

مطالعه بیشتر : 5 تا از بهترین ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو (بر اساس آخرین تحقیقات)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۹:۵۷
باران بهاری

 

 

حساسیت به پوست

اصطلاح حساسیت پوستی یک تحریک پوستی است که در اثر قرار گرفتن در معرض ماده ای خاص که غالباً بی خطر است ، مانند برخی از انواع مواد غذایی ، گرده گل ، لاتکس و بسیاری دیگر ، و این در نتیجه واکنش غیر طبیعی سیستم ایمنی بدن به ماده آلرژی زا رخ می دهد. به عنوان یک واکنش غیر معمول رخ می دهد زمانی که یک فرد یا لمس کردن او، که واکنش نشان می دهد سیستم ایمنی بدن مانند جسم خارجی، و این تعامل است ظهور از برخی از علائم Kalotfh، خارش، سوزش، قرمزی از پوست، در علاوه بر این به امکان از ظاهر از رخنمون و برآمدگی، [1] [ 2] زمان بروز علائم از دو ساعت تا ده روز پس از تماس با ماده آلرژن متغیر است .برای بدن ، و لازم به ذکر است که ظهور آلرژی پوستی ممکن است نیاز به تماس و لمس علت بیش از یک بار داشته باشد ، و انواع مختلفی از حساسیت پوستی وجود دارد که برجسته ترین آنها عبارتند از: اگزما ، درماتیت تماسی و بثورات. آنژیوادم ، و کهیر.
 

درمان پوست آلرژی

برنامه درمان پوست آلرژیک بر دو محور اصلی متمرکز است: علاوه بر تلاش برای کاهش علائم مربوط به آلرژی با استفاده از گزینه های درمانی موجود ، آنها در صورت شناسایی ، از تماس یا قرار گرفتن در معرض آلرژن اجتناب می کنند. مانند داروها و کرم ها ، و می توان گفت که برنامه درمانی که در موارد حساسیت پوستی دنبال می شود ، به ماهیت خود مشکل و علت واکنش آلرژیک بستگی دارد و در زیر توضیحات روشهای درمانی مورد استفاده برای انواع حساسیت پوست وجود دارد.

 

اگزما

اگزما نوعی آلرژی پوستی غیر عفونی است که با تورم پوست نشان داده می شود و اگزما اغلب علاوه بر ایجاد بثورات پوستی ، با خشکی پوست و خارش نیز همراه است ، به طوری که این علائم در نواحی مختلف بدن ظاهر می شوند. مانند صورت ، دست ها ، پاها و ناحیه ای در داخل آرنج و زانو از پشت ، و مناطقی که دچار اگزما هستند ممکن است در هنگام خراشیدن یا خراشیدن پوست تورم و قرمزی آن افزایش یابد و در واقع علت دقیق اگزما مشخص نیست و اعتقاد بر این است که این بیماری ممکن است به عوامل ژنتیکی و محیطی نسبت داده شود. اگزما به عنوان یک بیماری طولانی مدت طبقه بندی می شود و علائم آن ممکن است به مرور بهبود یابد یا بدتر شود ، [4]باید تأکید کرد که بهبودی کامل از بیماری اگزما قابل دستیابی نیست و درمان های مورد استفاده علاوه بر جلوگیری از تحریک و تشدید علائم ، بهبود بخشیدن و درمان قسمت های پوست آسیب دیده از اگزما است و به طور کلی برنامه پیشنهادی درمان اگزما به سن فرد مبتلا ، وضعیت سلامتی وی و علائمی که از آن رنج می برد بستگی دارد
 

نکات و توصیه ها

در زیر لیستی از پیشنهادات و توصیه های درمانی در منزل وجود دارد که ممکن است یک متخصص برای کاهش نیاز به مجروحان برای تجویز داروهای تجویز شده برای مجروحان توصیه کند: [6] از خاراندن یا خراشیدن پوست خودداری کنید. به خصوص قسمت هایی از پوست که بثورات ظاهر می شوند. ناخن ها را مرتبا مرتب نگه دارید. اگر فرد شب دچار خراش یا خارش است از دستکش استفاده کنید. از هر آنچه علائم را بدتر می کند خودداری کنید. مرطوب سازی پوست به طور متوسط ​​دو تا سه بار در روز ، استفاده از مرطوب کننده هایی مانند وازلین و در اینجا لازم به ذکر است که مرطوب کننده های مورد استفاده باید فاقد الکل ، عطر ، رنگ و هرگونه مواد شیمیایی باشند که باعث تحریک پوست شوند. استفاده از مرطوب کننده های خانگی. استحمام با شستشوی بدن و پاک کننده های ملایم به جای صابون معمولی ، و دوش گرفتن با آب ولرم برای مدت زمان مناسب ترجیح داده می شود و همچنین توصیه می شود بلافاصله پس از اتمام دوش ، کرم های مرطوب کننده را مستقیماً روی پوست قرار دهید ، تا پوست را تا حد ممکن مرطوب نگه دارید. از لایه برداری یا خشک شدن بیش از حد پوست خودداری کنید.

 

درمان های پزشکی

در مواردی که روشهای ذکر شده قبلی در تسکین علائم اگزما مثر نباشند. پزشک متخصص به تجویز انواع خاصی از دارو متوسل می شود ، ما آنها را به شرح زیر ذکر می کنیم: [5] آنتی هیستامین: آنتی هیستامین در کاهش خراش یا خارش پوست در هنگام خواب نقش دارد و شایان ذکر است که این داروها باعث خواب آلودگی می شوند و دلیل دیگر استفاده از آنها در شب است. آنتی بیوتیک: (به انگلیسی: Antibiotics) ، و در صورت همزمانی اگزما با عفونت باکتریایی پوست تجویز می شود. ضد ویروس و ضد قارچ: در موارد عفونت های قارچی یا ویروسی تجویز می شوند. کورتیکواستروئیدها: (به انگلیسی: Corticosteroids) ، از جمله موضعی و سیستمیک ، و نشان داده شده است که انواع موضعی به صورت کرم یا پمادهایی موجود است که مستقیماً روی پوست قرار می گیرند با هدف تسکین التهاب و خارش پوست ، در حالی که کورتیکواستروئیدهای سیستمیک تجویز می شوند اگر گزینه های موضعی برای کنترل بیماری م workثر نباشند این دارو از طریق دهان یا تزریق طبق آنچه پزشک تجویز می کند مصرف می شود و شایان ذکر است که کورتیکواستروئیدهای سیستمیک فقط برای مدت زمان کوتاه استفاده می شوند. مهار کننده های موضعی کلسینورین ، که به نوبه خود فعالیت سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند ، بروز التهاب را کاهش می دهند و تشدید علائم را کاهش می دهند. فتوتراپی: که در آن بیمار در معرض انواع خاصی از امواج ماورا بنفش قرار دارد و سپس نظارت خوبی بر روی پوست انجام می شود و این روش اغلب برای درمان موارد اگزما با شدت متوسط ​​استفاده می شود.

 

درماتیت تماسی

تماس با درماتیت یک نوع غیر عفونی عفونت پوست ارائه شده توسط ظاهر است راش به عنوان یک نتیجه از یک واکنش آلرژیک ناشی از تماس مستقیم با یک ماده خاص، و درماتیت تماسی باعث احساس اضطراب و ناراحتی، و ظهور بثورات قرمز رنگ همراه با خارش، و با صحبت در مورد درمان التهاب با پوست تماس بگیرید ، بهترین درمان تعیین علت التهاب و جلوگیری از آن است تا بیمار بتواند بهبود یابد و بثورات غالباً طی دو هفته تا یک ماه از بین می روند.

 

نکات و توصیه ها

در زیر خلاصه ای از برخی دیگر از درمان های خانگی و نکاتی است که به کاهش علائم عفونت کمک می کند: [8] مانند موارد حساسیت ، از مواد تحریک کننده و حساسیت زا خودداری کنید. حمام الدین ووتجافیاما جد j وبالف ، کمد لباس بوشکول کمد لباس وستکادام. ناخن ها را مرتب مرتب کنید تا از آسیب یا خراشیدن جلوگیری شود. استفاده از دستکش یا پوشاندن ناحیه آسیب دیده با باند برای کاهش قرار گرفتن در معرض آسیب. استحمام با آب گرم ، و تکرار استفاده از کمپرس سرد و مرطوب به مدت یک ربع تا نیم ساعت در روز. کرم یا لوسیون ضد خارش را در ناحیه آسیب دیده از درماتیت تماسی بمالید و انواع بدون نسخه ای نیز وجود دارد که حاوی 1٪ یا بیشتر هیدروکورتیزون هستند و شایان ذکر است که با این کار خارش موقتاً برطرف می شود.
 

درمان های پزشکی

در مواردی که به روش های درمان خانگی پاسخ نمی دهند. ممکن است متخصص برای تجویز برخی داروها مانند موارد زیر مراجعه کند: [7] کورتیکواستروئیدهای موضعی: به آرامش بثورات ناشی از درماتیت تماسی کمک می کنند و از آنها یک یا دو بار در روز برای یک دوره از دو هفته تا یک ماه استفاده می شود. درمان های خوراکی: از جمله کورتیکواستروئیدهای خوراکی که به کاهش التهاب ، آنتی هیستامین هایی که به تسکین خارش کمک می کنند و آنتی بیوتیک هایی که در کنترل عفونت باکتریایی کمک می کنند ، کمک می کند.

 

روش-های-طبیعی-برای-زیبایی-پوست-و-مو

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۹ ، ۱۸:۱۷
باران بهاری

شوره سر نوعی پوست سر است که باعث ظاهر شدن پوسته پوسته می شود. همچنین ممکن است خارش کمی داشته باشد.

بیشتر افراد در دوره ای از زندگی خود شوره سر را تجربه می کنند ، اما این بیماری از سال های نوجوانی تا میانسالی بیشتر است.

دلایل مختلفی وجود دارد ، از جمله درماتیت سبورئیک ، واکنش های آلرژیک ، پسوریازیس و اگزما. واکنش بیش از حد به مالاسزیا ، مخمری که در پوست سر ایجاد می شود ، از جمله دلایل درماتیت سبورئیک است.

عوامل مختلفی خطر ابتلا به شوره سر را افزایش می دهد ، از جمله سن ، آب و هوا ، سطح استرس ، شرایط پزشکی و انتخاب محصولات مو.

بهداشت ضعیف عامل مهمی نیست ، اما اگر فرد مرتباً موهای خود را نشوید و مسواک نزند ، پوسته پوسته ها بیشتر دیده می شود.

مردم غالباً نسبت به شوره سر خودآگاهی دارنداما لازم است برخی نکات را توجه داشته باشند.

 

درمان شوره سر

برخی از درمان ها یک بیماری زمینه ای مانند پسوریازیس را هدف قرار می دهند. هدف دیگران لایه برداری از سلولهای مرده پوست یا مقابله با تولید مخمری است که می تواند باعث ایجاد شوره سر شود.

استراتژی مناسب به سن فرد ، هر شرایط زمینه ای و شدت شوره سر وی بستگی دارد.

در اینجا برخی از تغییراتی در شیوه زندگی و درمان های خانگی آورده شده است که می تواند به شما کمک کند:

  • مدیریت استرس
  • اجتناب از محصولات حاوی مواد شوینده و مواد شیمیایی خشن
  • مرتباً مسواک بزنید
  • پرسیدن از یک متخصص پوست در مورد استراتژی مناسب پوست سر و مراقبت از مو
  • رفتار

اگر شوره و خارش شدید و مداوم باشد ، یا علائم تشدید شود ، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آنها ممکن است یک مشکل اساسی را شناسایی کنند که به یک درمان خاص پاسخ می دهد.

درمان شوره سر خفیف

برای جلوگیری از شوره سر خفیف و بدون دلیل خاص ، محصولات متنوع بدون نسخه می توانند به کنترل پوسته پوسته شدن و خارش کمک کنند.

قبل از استفاده از شامپوی ضد شوره ، افراد باید با دقت سعی کنند تا آنجا که ممکن است لکه های پوسته پوسته یا پوسته پوستی را از بین ببرند.

به آرامی از شانه یا برس برای پاک کردن پوسته پوسته یا پوسته پوسته استفاده کنید و سپس با شامپوی دارویی بشویید. مراقب باشید که تکه ها یا پلاک ها را خیلی تهاجمی از بین نبرید ، زیرا این امر باعث تحریک شرایط می شود.

موادی که باید مراقب آنها باشید

بیشتر شامپوهای ضد شوره یا ضد قارچ حاوی حداقل یکی از مواد فعال زیر هستند:

  • کتوکونازول یک ماده ضد قارچی است که برای هر سنی مناسب است.
  • سولفید سلنیوم با کاهش تولید روغنهای طبیعی غدد پوست سر ، به کنترل شوره سر کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد قارچی است.
  • پیریتیون روی سرعت رشد مخمر را کند می کند.
  • قطران ذغال سنگ یک ماده ضد قارچی طبیعی است و می تواند تولید سلولهای پوستی اضافی را کاهش دهد. در طول استفاده طولانی مدت ، قطران ذغال سنگ ممکن است موهای رنگ شده یا درمان شده را لکه دار کند. این ممکن است حساسیت پوست سر را به نور خورشید افزایش دهد ، بنابراین کاربران باید در خارج از خانه کلاه بگذارند. قطران زغال سنگ همچنین ممکن است در دوزهای بالا سرطان زا باشد.
  • اسید سالیسیلیک به از بین بردن سلولهای اضافی پوست کمک می کند.
  • روغن درخت چای در بسیاری از شامپوها وجود دارد. خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری دارد. یک مطالعه قدیمی نشان داده است که به نظر می رسد شامپوی حاوی 5٪ روغن درخت چای برای درمان شوره سر ایمن و قابل تحمل است. ابتدا یک تست پچ انجام دهید ، زیرا بعضی از افراد واکنش نشان می دهند.
  • شامپو شوره سر بصورت آنلاین در دسترس است. محصولات برای درمان شوره سر در قسمت ریش نیز موجود است.

نحوه استفاده از شامپو

اینکه چند وقت یکبار فرد به استفاده از شامپوی دارویی احتیاج دارد ممکن است تا حدودی به نوع موهای مو بستگی داشته باشد.

آکادمی پوست آمریکا توصیه های زیر را ارائه می دهد:

  • برای افراد سیاه پوست: هفته ای یک بار با شامپوی شوره سر شامپو بزنید. از یک متخصص پوست بخواهید گزینه مناسبی را پیشنهاد کند.
  • برای افراد سفیدپوست و آسیایی: روزانه شامپو بزنید و هفته ای دو بار از شامپوی شوره سر استفاده کنید. اگر یک شامپو کمکی نکرد ، یکی دیگر را امتحان کنید.
  • برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند از شامپو برای مدت یک ماه استفاده کنید یا خیر.
  • یک شامپوی خاص ممکن است با گذشت زمان اثر کمتری پیدا کند. شخصی که احساس می کند انتخابش اثر خود را از دست می دهد ممکن است بخواهد به یک شامپوی متفاوت با ماده دیگری برود.
  • مدت زمانی که فرد باید کالایی را روی پوست سر خود بگذارد متفاوت خواهد بود. کاربران باید از دستورالعمل های موجود در ظرف پیروی کنند.

درمان پزشکی شوره سر

شوره سر یک بیماری است. پزشک برای هر یک از این دلایل اساسی درمان مناسب را توصیه می کند.

علل

اغلب ، دلیل بروز شوره سر مشخص نیست ، اما برخی از عوامل احتمالی در اینجا ذکر شده است:

درماتیت سبورئیک

افراد مبتلا به درماتیت سبورئیک پوستی تحریک شده و چرب دارند و احتمال دارد دچار شوره سر شوند. پوست قرمز ، چرب و پوشیده از پوسته پوسته ای سفید یا زرد خواهد بود.

این می تواند روی پوست سر ، پشت گوش ها ، ابروها ، سینه و سایر قسمت های بدن تأثیر بگذارد.

در اینجا چند نکته در مورد درمان درماتیت سبورئیک به طور طبیعی آورده شده است.

شرایط پزشکی که معمولاً درماتیت سبورئیک را درگیر می کند

به نظر می رسد درماتیت سبورئیک بیشتر در میان افراد مبتلا به:

  • پسوریازیس یا پسوریازیس پوست سر
  • اچ آی وی
  • آکنه
  • آکنه روزاسه
  • بیماری پارکینسون
  • صرع
  • وابستگی به الکل
  • افسردگی
  • اختلالات اشتها
  • بهبودی از سکته مغزی یا حمله قلبی
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • خستگی
  • چاقی

یک مطالعه نشان داده است که 30-83٪ افراد مبتلا به HIV درماتیت سبورئیک دارند ، در مقایسه با 3-5٪ از جمعیت عمومی. علائم ممکن است شدیدتر نیز باشند.

فرد مبتلا به اچ آی وی که دچار مشکلات شدید پوست سر می شود باید به پزشک خود مراجعه کند ، وی یک درمان مناسب را توصیه می کند.

 

برخی از بیماری های پوستی

به غیر از پسوریازیس ، برخی از شرایط می توانند باعث پوسته پوسته شدن پوست سر شوند ، مانند:

  • اگزما
  • کرم حلقوی ، یک عفونت قارچی است که با مالاسزیا متفاوت است
  • درماتیت تماسی
  • مخمر

شوره سر اغلب از مالاسزیا ، قارچی ناشی می شود که معمولاً در پوست سر زندگی می کند و از روغن های ترشح شده از فولیکول های مو تغذیه می کند.

مالاسزیا معمولاً مشکلی ایجاد نمی کند ، اما در بعضی از افراد سیستم ایمنی بیش از حد به آن واکنش نشان می دهد. این می تواند باعث تحریک پوست سر و تولید سلولهای اضافی پوست شود.

با از بین رفتن و از بین رفتن این سلولهای اضافی پوست ، آنها با روغن مو و پوست سر مخلوط می شوند و شوره سر ایجاد می کنند.

محصولات شامپو و مراقبت از پوست

برخی از محصولات مراقبت از مو می توانند پوست سر را تحریک کرده و باعث ایجاد شوره سر شوند. اگر فردی متوجه شد که محصولی باعث تحریک شده است ، باید سعی کند به یک شامپوی ملایم و غیر دارویی استفاده کند.

برخی از افراد می گویند عدم شستشوی کافی شامپو می تواند باعث تجمع چربی و سلولهای مرده پوست شود و منجر به ایجاد شوره شود. برخی دیگر می گویند که شستشوی زیاد باعث از بین رفتن روغن های طبیعی می شود.

شواهدی در مورد صحت هر یک از این موارد وجود ندارد. دفعات نیاز فرد به شستن موهای خود در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

در حالی که محصولات خاص می توانند باعث تحریک و واکنش در برخی از افراد شوند ، شستشوی مداوم موها معمولاً مفید است.

عوامل دیگر

عوامل دیگری که ممکن است خطر ابتلا به شوره سر را افزایش دهند عبارتند از:

  • اوج دمای زمستان و احتمالاً ترکیبی از هوای سرد و اتاقهای بیش از حد گرم
  • مسواک زدن به ندرت مو ، زیرا مسواک زدن به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند
  • فشار
  • سن ، چون شوره سر بیشتر در سنین نوجوانی و میانسالی اتفاق می افتد (البته نوعی شوره سر که به عنوان گهواره یا گهواره نیز شناخته می شود در نوزادان نیز شایع است)
  • عوامل هورمونی ، زیرا در مردان شیوع بیشتری دارد
  • رژیم غذایی
  • عوامل رژیم غذایی ممکن است در این امر نقش داشته باشند. مواد مغذی که ممکن است کمک کنند شامل موارد زیر هستند:
  • روی ، اگر فردی کمبود داشته باشد
  • ویتامین های گروه B ، همچنین اگر فردی کمبود داشته باشد
  • نوعی چربی امگا 6 معروف به گاما لینولنیک اسید که در روغن گل مغربی وجود دارد

با این حال ، شواهد تحقیقاتی کافی برای اثبات اینکه این اقدامات یا سایر اقدامات غذایی می تواند به رفع شوره سر کمک کند وجود ندارد.

به نقل ازhttps://mag.mahtateb.com خارش و پوسته پوسته شدن شوره تقریباً همیشه قابل کنترل است. برای درمان شوره سر ، ابتدا تمیز کردن روزانه مو را با یک شامپوی ملایم امتحان کنید تا چربی و تجمع سلول های پوستی کاهش یابد.همچنین با تغییر شیوه زندگی مانند کنترل استرس، رژیم غذایی سالم، انتخاب شامپوی مناسب، هوای تازه و نور آفتاب، عدم استفاده از حالت دهنده های مو است. با این وجود ، اگر یک پوست سر علی رغم استفاده از یک شامپو ضد شوره به مدت چند هفته خارش آن ادامه دارد ، یا اگر متوجه قرمزی و تورم پوست سر هستید ، برای ارزیابی به متخصص پوست مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر : 5 تا از بهترین ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو (بر اساس آخرین تحقیقات)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۹ ، ۰۹:۳۷
باران بهاری

 

سلامتی بدن

سلامتی گرانبهاترین چیزی است که یک فرد در زندگی خود دارد و او نمی تواند آن را با تمام پولهای جهان جبران کند و ارزش آن را برای کسانی که از مشکلات و بیماریهای آن رنج برده اند احساس نمی کند ، زیرا همه سعی می کنند به بهترین شرایط سلامتی برسند که از مشکلات زندگی جلوگیری کنند و از بیماری های سلامتی که ممکن است در معرض او باشد جلوگیری کنند. با بیان اینکه حفظ سلامت بدن شامل سلامت روان و همچنین سلامت جسمی است زیرا هم روی دیگری تأمل می کند و هم او را تحت تأثیر قرار می دهد و برخی ممکن است نسبت به بسیاری از موارد که می تواند تا آنجا که ممکن است سلامتی خود را حفظ کند نادان باشند.
 

چگونه بدن سالم حفظ کنیم

مثبت فکر کنید وقتی فرد صبح از خواب بیدار می شود ، روحیه اش ناراحت و روحیه اش بدبین است ، این روی رفتار او در طول روز تأثیر می گذارد ، و بر سلامت بدن او در طول روز تأثیر می گذارد و او را ضعیف و در معرض ضعف قرار می دهد ، بنابراین فرد باید تا حدی مثبت باشد به گونه ای که از سلامتی او محافظت کند و در معرض دردسر قرار نگیرد.

 

حفظ فعالیت و نشاط

فرد باید حرکت کند و استراحت کند ، مخصوصاً برای کسانی که پشت میز کار می کنند و ساعتهای طولانی را در همان مکان می نشینند. برخی مطالعات نشان داده است که نشستن به مدت طولانی در همان مکان خطر مرگ را افزایش می دهد ، بنابراین لازم است هر چهل و پنج دقیقه یک بار استراحت کنید ، یا برخی از ورزش ها را انجام دهید ورزش سبک که گردش خون را در بدن تحریک کرده و اکسیژن را به بدن وارد می کند.

 

نوشیدن مقدار زیادی آب

آب نیمی از بدن را تشکیل می دهد و برای آن لازم است ، زیرا اگر مقدار کافی از بدن را دریافت نکند نمی تواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد ، بنابراین لازم است علاوه بر خوردن غذاهای غنی از آب ، تقریباً 6-8 فنجان آب در روز بنوشید تا نیاز بدن به آب را تأمین کند. 

 

حمام سرد بگیرید

وان حمام گردش خون را در بدن تحریک کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، زیرا باعث بهبود خلق و خو می شود و بدن را به سمت ترشح آنتی اکسیدان هایی که به بدن نیرو و نشاط می بخشد هل می دهد ، بنابراین بهتر است حمام سرد انجام شود ، به شرط آنکه مدت زمان آن بیش از پنج دقیقه نباشد و به بدن قدرت و نشاط برساند.

 

ورزش کردن

ورزش برای بدن برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله مهم است: بیماری های قلبی ، چاقی ، پوکی استخوان و یوگا یکی از مهمترین انواع ورزش است که ایمنی بدن را تقویت می کند ، از بدن در برابر میکروب ها محافظت می کند و روان را بهبود می بخشد و به او فشار می آورد.

 

ایجاد دوستی و روابط اجتماعی

مطالعات نشان داده است که روابط اجتماعی باعث افزایش ایمنی بدن و تقویت قلب می شود و این بیماری ها در افرادی که روابط اجتماعی گسترده یا روابط محدود ندارند 50٪ افزایش می یابد.


ماست و سیر بیشتری بخورید

سیر علاوه بر این که شیر حاوی باکتری های مفیدی است که باعث کاهش فشار خون و افزایش ایمنی بدن می شود ، کلسترول مضر بدن را کاهش می دهد ، ایمنی بدن را افزایش می دهد و از بیماری قلبی محافظت می کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۹ ، ۱۷:۴۶
باران بهاری