بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

دندان شکسته (چه جزئی و چه به صورت کامل از جا کنده شده) یک اتفاق بسیار ناخوشایند است که باعث می شود هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ کارایی دندان دچار مشکل شوید. اما در این وضعیت نیز نا امید نشوید چرا که علوم دندانپزشکی راه های بسیار موثری برای رفع این مشکل کشف کرده است. از بهترین راه های درمان شکستگی جزئی و کوچک روی دندان؛ استفاده از ونیر ها و روکش های دندانی و جهت رفع شکستگی های بزرگ در حد کنده شدن دندان؛ ایمپلنت دندان می باشد.

 

راه های رفع شکستگی های ریز و درشت دندان

شکستگی کامل که نیاز به جایگزینی دارد

ایمپلنت های دندانی

چنانچه شکستگی دندان زیاد بوده و باقی مانده دندان در سطح یا زیر لثه می باشد، بهترین راه درمان و اصلاح آن، ایمپلنت دندان می باشد. در روند اصلاح، دندان آسیب دیده بیرون کشیده شده و پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود. پایه ایمپلنت با طول عمری طولانی نقش ریشه دندان را بازی می کند. برای مطالعه بیشتر در رابطه با ایمپلنت دندان به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://drserita.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa/

روکش های لمینتی و کامپوزیتی

شکستگی ریز دندان قابل رفع با لمینت و کامپوزیت

روکش پوششی برای دندان هایی است که شکستگی های بسیار ریز یا ظاهری نامناسب دارند و می توانند عیوب دندان را پوشانده و طول عمر دندان را نیز افزایش دهند. روکش به سطح جلوی دندان چسبانده می شود و ظاهر دندان را با ثبات قابل توجهی بهبود می بخشد. با مراقبت مناسب، روکش هایی مانند کامپوزیت و لمینت دندان، می توانند تا بیش از 20 سال طول عمر داشته باشند. می توان روکش ها را روی یک دندان یا چند دندان مشکل دار قرار داد.

البته برای انتخاب بین لمینت و کامپوزیت دندان  می توانید به این مقاله از مقالات کلینیک دندانپزشکی سریتا مراجعه کنید.

 

پر کردن

پر کردن یکی از بهترین روش های درمانی برای ترمیم دندان های خرد شده یا شکسته است و می تواند طول عمر بالایی نیز داشته باشد. مقداری از دندان تراشیده شده، سپس یک مایع کامپوزیتی را روی آن ریخته خواهد شد و مانند بتونه کاری در قالب هایی که دور دندان جاگیر شده اند، سفت می شود. نور ماورا بنفش کامپوزیت را سخت می کند. سپس پیوند را پس از خشک شدن فرم داده و صیقل می دهند تا با قسمت باقیمانده دندان مطابقت داشته باشد.

 

عصب کشی

اگر ترک و شکستگی به سمت پالپ دندان کشیده شده باشد، در درمان آن باید از کانال ریشه استفاده کرد. ما می توانیم تاج را برای جلوگیری از گسترش ترک به دنبال این روش قرار دهیم. در این بین بیمار از تاج موقت استفاده خواهد کرد.

 

تاج ها

دندان بد تراش خورده یا دندانی که به علت حساس بودن، هنگام نوشیدن یا جویدن درد میگیرد، ممکن است به تاج نیاز داشته باشد. تاج دندان یک روش درمانی معمول برای ترمیم است. تاج این دندان را برای محافظت می پوشاند و همچنین ظاهر آن را ارتقاء می دهد. تاج به عنوان پوششی محکم برای دندان عمل می کند. به این ترتیب، تاج دندان از دندان آسیب دیده محافظت کرده، بنابراین می تواند فشار ناشی از جویدن را تحمل کند. تاج ها از چینی تشکیل شده است که شبیه دندان های طبیعی است که می توانیم با استفاده از آن لبخند بیمار را از هر طرف یکنواخت نشان دهیم.

رفع مشکلات فعلی دندان برای جلوگیری از مشکلات بیشتر فردا

 

دندان های آسیب دیده چنانچه نادیده گرفته شوند، می توانند مکلات و عفونت های بزرگتری را علاوه بر ظاهر نامناسب برای شما رقم بزنند، در نتیجه هر چه سریعنر نسبت به اصلاح آنها اقدام نمایید و از خدمات دندانپزشکی های متنوع و با تجربه استفاده نمایید. در صورتی که حتی دندان های شما هیچ مشکلی ندارند، با رعایت اصول بهداشت دهان و دندان در محافظت از آنها بکوشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۴۹
باران بهاری

به فکر خرید ملک در ترکیه هستید؟ سپس شما باید راهنمای خرید ملک در ترکیه توسط wtthome.com را مطالعه کنید. این راهنمای آموزنده و رایگان به شما کمترین کاری را که باید قبل ، حین و پس از فروش انجام دهید ، می دهد. و همچنین اطلاعات دقیق در مورد روند واقعی خرید ، در مورد همه جنبه های زندگی و کار در ترکیه مشاوره وجود دارد.

آیا می توانم در ترکیه خرید کنم؟
اکنون تغییرات اخیر در قوانین حاکم بر مالکیت املاک به این معنی است که اکثر خریداران خارجی می توانند در ترکیه مالکیت املاک را داشته باشند. "اصل متقابل" بدان معنی است که خارجی ها می توانند زمین و املاک آزاد را به نام خود در ترکیه خریداری کنند به شرطی که به شهروندان ترک اجازه داده شود زمین و املاک آزاد را در کشور مبدا یا محل اقامت خریدار خریداری کنند. این بیشتر اروپا و خاورمیانه را شامل می شود.

آیا املاک در ترکیه سرمایه گذاری خوبی است؟
ترکیه یکی از دوستانه ترین و زیباترین مکان های کره زمین است که به دلیل سواحل خیره کننده ، آب و هوای با شکوه و قیمت مناسب ملک مورد علاقه است. ترکیه دارای یک اقتصاد قوی و جمعیت جوان و جهان وطنی است که منجر به افزایش تقاضای خریداران خارجی ، به ویژه از خاورمیانه می شود. گسترش زیرساخت ها و پروژه های نوآورانه منجر به علاقه گسترده رسانه ها با معماران و طراحان بسیار معتبری شده است که ترکیه را برای نمایش کارهای خود انتخاب می کنند.

هزینه های خرید ملک
ترکیه کشوری پهناور است و املاک زیادی در دسترس است. قیمت ها در مقایسه با سایر مقاصد محبوب گردشگری هنوز بسیار مطلوب هستند و اگرچه در حال افزایش هستند ، اما هنوز هم می توان یک آپارتمان دو خوابه زیبا با منظره دریا با هزینه کمتر از 100000 پوند دریافت کرد. در انتهای دیگر مقیاس ، خانه های زیادی در بازار وجود دارد که توسط طراحان و معماران مشهور جهان ساخته شده و در یک محیط لوکس ساخته شده اند. بودجه شما هرچه باشد ، خرید ملک همیشه هزینه دارد. این موارد عبارتند از: حق تمبر ، 3٪ ارزش ارزیابی شده ملک ، هزینه های حقوقی حدود 1000 پوند ، هزینه نمایندگی 3٪ و هزینه های مختلف مدارک حدود 500 €. هزینه های جاری مالکیت املاک در ترکیه کم است ، به ویژه هنگامی که با اسپانیا یا فرانسه مقایسه شود.

مستندات لازم است
برای خرید ملک در ترکیه به گذرنامه و شماره مالیات محلی خود احتیاج دارید که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیز لازم است. همچنین برای هویت به چند مجموعه عکس گذرنامه احتیاج دارید.

آیا به وکیل احتیاج دارم؟
اگرچه این یک شرط قانونی نیست ، ترکیه هومز به همه مشتریان ما توصیه می کند که برای خرید ملک در ترکیه از وکیل استفاده کنند. ما با وکلای باتجربه ارتباطات قابل اعتمادی داریم که می توانیم شما را به آنها معرفی کنیم و می توانید وکلای ترکی با صلاحیت را در وب سایت کنسولگری انگلیس پیدا کنید. حق الزحمه وکیل در حدود 1000 پوند خواهد بود اما می تواند بهترین پولی باشد که خرج کرده اید.

روند خرید
بعد از اینکه ملک رویایی خود را پیدا کردید ، wtthome به شما توصیه می کند وکیلی را تعیین کنید که بتواند تمام مدارک حقوقی مربوطه ، TAPU (اسناد مالکیت) و Iskan (پروانه سکونت) را طی کند. معمولاً ودیعه نگهداری مورد نیاز خواهد بود که بسته به منطقه و فروشنده متفاوت است اما به طور معمول 1000 تا 2000 پوند است. شما باید 10 تا 30 درصد سپرده کامل را در یک تاریخ مشخص پرداخت کنید و برای این کار باید شماره مالیات بگیرید و یک حساب بانکی باز کنید.

هنگامی که اسناد و مدارک از جمله ایسکان آماده صدور شد ، فروشندگان موجودی پرداخت درخواستی را می پذیرند. مالیات نیز در زمان صدور سند قابل پرداخت خواهد بود. سپس وکیل برای تکمیل معامله قراردادی تنظیم می کند. پس از امضای کلیه اسناد و مدارک و دریافت ودیعه ، مقالات درخواست شما قبل از صدور اسناد به نام خریدار ، برای ترخیص نظامی ارسال می شود. برای امضای کارهای خود نیازی به اقامت در ترکیه نیست. شما می توانید یک دفتر اسناد رسمی مستقر در انگلستان را برای تعیین وکیل برای امضا از طرف شما دریافت کنید.

مراحل خرید چقدر طول می کشد؟
روند خرید معمولاً تا هشت تا 12 هفته طول می کشد ، با این وجود از زمان اعمال تغییرات قانونی در سال 2013 ، این دوره می تواند به طور چشمگیری کاهش یابد. هنگامی که اسناد و مدارک از جمله ایسکان آماده صدور شد ، فروشندگان موجودی پرداخت درخواستی را می پذیرند. مالیات نیز در زمان صدور سند قابل پرداخت خواهد بود. سپس وکیل برای تکمیل معامله قراردادی تنظیم می کند. اکنون تغییرات اخیر در قوانین حاکم بر مالکیت املاک به این معنی است که خریداران خارجی می توانند اسناد مالکیت ، معروف به TAPU را سریعتر دریافت کنند.

چگونه می توانم دارایی ام را تأمین کنم؟
ساده ترین راه در صورت نیاز به رهن برای خرید ملک ترکیه ، جمع آوری پول در برابر خانه خود است. وامها در ترکیه اکنون در دسترس همه ساکنان اتحادیه اروپا قرار دارد اما هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارند. ما می توانیم مشاوره مالی به شما ارائه دهیم اما مهم است که به یاد داشته باشید که قبل از اینکه پیشنهادی در یک ملک ترکیه ارائه دهید ، به دارایی خود نیاز دارید.

نحوه پرداخت قبوض
رایج ترین روش برای پرداخت قبض های خانوار در ترکیه ، حکم دائمی است. با هزینه های زندگی بسیار کمتر از اکثر کشورهای اروپایی ، حدود یک چهارم انگلیس ، سبک زندگی به طور قابل توجهی جذاب تر است. مانند اکثر کشورها توصیه می شود اموال ترکیه را از طریق یکی از بیمه های بزرگ اروپایی بیمه کنید.

آیا باید در ترکیه وصیت کنم؟
وصیت نامه انگلیس شما در ترکیه قانونی است بنابراین پس از اتمام کار در املاک ترکی خود ، اگر تابعیت انگلیس دارید باید وصیت نامه خود را به روز کنید. با این حال ، برخی از افراد همچنین تصمیم می گیرند برای آرامش بیشتر در ترکیه اراده کنند ، وکیل شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

آیا می توانم خانه ترکی خود را اجاره کنم؟
انتخاب خوبی از آژانس های اجاره دهنده خیابان و وب مبتنی بر وب در دسترس است. بازده اجاره در ترکیه خوب است و به عنوان یک مقصد برای تعطیلات ، از اهمیت بالایی برخوردار است ، بنابراین به جای پرداخت هزینه برای یک آژانس اجاره ای گران قیمت ، ارزش آن را دارید که ابتدا خود را به خانواده و دوستان خود معرفی کنید. درآمد اجاره به عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی ، در صورت نزدیک بودن به ساحل با منظره ساحل ، اندازه ملک ، استاندارد محل اقامت و اگر آمادگی اجاره ملک در فصول اوج را دارید ، بستگی خواهد داشت. با این حال ، با در نظر گرفتن این واقعیت ها ، بسیاری از افراد سالانه بین 6 تا 10 درصد بازده اجاره به دست می آورند.

مالیات بر سود سرمایه
اگر خانه ترک خود را به مدت پنج سال یا بیشتر نگه دارید ، این بدون سود سرمایه است. اگر در پنج سال اول تصمیم به فروش داشته باشید ، 15٪ مالیات بر سود سرمایه بر اساس دارائی برای هر ملک وجود دارد. برای روشن شدن دقیق زمان خرید ملک ، باید تاریخ سند مالکیت (TAPU) را بررسی کنید. مبلغی که باید پرداخت کنید با کسر ارزش خرید اصلی ملک از ارزش فروش خانه محاسبه می شود. مالیات بر سود سرمایه میزان سود حاصل از فروش است.

مراقبت های بهداشتی
استاندارد مراقبت های بهداشتی خصوصی که اغلب ارزان تر از بسیاری از مناطق اروپا است ، هم در بیمارستان ها و هم دندانپزشکان در ترکیه بسیار بالا است. برای موارد اضطراری ، می توانید با شماره 112 به خدمات آمبولانس عمومی ترکیه دسترسی پیدا کنید و برخی از بیمارستان های شهرهای بزرگ خدمات آمبولانس خصوصی را ارائه می دهند. بیشتر بیمه های بهداشتی اروپا در ترکیه پذیرفته شده اند و بیمارستان های چند منظوره جدیدی وجود دارد که این کشور پیشرو در جراحی های زیبایی ، دندانپزشکی و درمان های باروری است.

اجازه اقامت و کار
تعطیلات می توانند با ویزای توریستی 90 روزه چند روزه حداکثر سه ماه در ترکیه اقامت داشته باشند. از سال 2013 ، به خریداران ملک اجازه اقامت یک ساله داده شده است. اگر این ویزای اقامت را می خواهید ، باید ظرف یک ماه از اولین ورود به آن درخواست دهید. شرکت های زیادی در این اطراف وجود دارند که با پرداخت هزینه ای ناچیز ، شما را از طریق درخواست ویزا راهنمایی می کنند. متناوباً ، می توانید به راحتی 24 ساعت از کشور خارج شوید و سپس با یک ویزای استاندارد سه ماهه دیگر برگردید. بسیاری از افراد این کار را انتخاب کرده و به قبرس شمالی سفر می کنند که فقط سه ساعت با کشتی با کشتی آلانیا فاصله دارد. برای درخواست ویزای اقامت به شش عکس در اندازه گذرنامه ، دو نسخه از TAPU یا قرارداد اجاره ، دو نسخه از گذرنامه به علاوه اصل ، شماره مالیات ترکیه ، دفتر اقامت خود (در صورت درخواست مجدد) ، بیانیه بانکی نیاز دارید. و به یک فروشنده بروید و یک پوشه رسمی اقامت پلاستیکی بخواهید. برای آشنایی با قوانین اخذ اقامت ترکیه روی لینک زیر کلیک کنید:

http://wtthome.com/fa/مقالات/اقامت-ترکیه

قبل از اینکه در ترکیه کار کنید ، باید از داخل یا خارج از کشور درخواست مجوز کار کنید. تنها پس از دریافت اجازه اقامت می توانید درخواست دهید. مدارکی که برای همراهی با درخواست خود نیاز خواهید داشت عبارتند از گذرنامه ، چهار عکس به اندازه گذرنامه ، فتوکپی از صفحات گذرنامه شما که عکس ، تاریخ انقضا و آخرین ورودی مهر شده گذرنامه شما را نشان می دهد. اگر به دنبال کار در ترکیه هستید ، همچنین به یک درخواست از وزارت کار و تأمین اجتماعی نیاز دارید. در صورت تأیید مجوز کار ، گذرنامه شما با ویزای کار جدید مهر می شود.

آیا می توانم حیوانات خانگی خود را با خود بیاورم؟
خارجی ها می توانند یک گربه حیوان خانگی ، سگ یا پرنده را با خود به ترکیه بیاورند در صورتی که تمام مدارک لازم به اتمام رسیده است و همه حیوانات واکسیناسیون لازم از جمله واکسیناسیون هاری با یک گواهینامه و یک گواهینامه بهداشت بین المللی صادر شده است بیش از 15 روز قبل پرواز کردن شما همچنین باید یک شناسنامه اتومبیل یا گذرنامه حیوان خانگی و بیانیه کتبی از دامپزشکی تأیید شده و معتبر برای داشتن بیش از سه ماه عمر داشته باشید. با رعایت نظم و ترتیب همه اینها ، حیوان خانگی شما مجبور نیست در هنگام ورود به ترکیه دوره قرنطینه را طی کند.

ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۲۷
باران بهاری

وظیفه و کاربرد ایمپلنت دندان چیست؟

وظیفه و کاربرد ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت، حاصل آخرین تحقیقات و تکنولوژی‌های روز دنیا است. ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می‌شود و بر روی آن تاج دندان قرار می ‌گیرد و یک جایگزین کامل برای دندان‌های از دست رفته، محسوب می‌شود. در صورت مراقبت و بهداشت دهان و دندان مناسب، ایمپلنت نقش دندان‌های اصلی را تا پایان عمر برای فرد ایفا می‌کند.

ایمپلنت یک پایه قوی برای دندان دائمی (ثابت) یا قابل جابجایی ایجاد می‌کند که با دندان‌های طبیعی هماهنگی زیادی دارد. ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم ساخته می‌شود که با بدن انسان سازگاری دارد و به صورت میله باریکی است که درون استخوان فک قرار داده می‌شود. تیتانیوم به خاطر مقاومتی که در برابر ترکیبات اسید و نمک و اکسیژن دارد و همچنین دارا بودن خاصیت غیر مغناطیسی، برای استفاده ساختمان استخوان فک شرایط لازم و کافی دارد. علاوه بر اینها بر روی سطح تیتانیومی ایمپلنت، یک لایه محافظ وجود دارد که این سطح را در مقابل تحلیل و خوردگی محافظ می‌کند. که وجود همه این موارد باعث می‌گردد بدن قطعه تیتانیومی را به عنوان یک جسم خارجی به حساب نیاورده و با قرار گرفتن آن در استخوان فک بیماران، به راحتی با آن سازگار شود.

ایمپلنت بهترین روش درمان برای دندان‌های از دست رفته است. سال‌ها، تنها گزینه های درمان برای افرادی که دندان‌هایشان را از دست می‌دادند، استفاده از پل‌ها و پروتزهای دندان بود. اما امروزه ایمپلنت دندان در دسترس بوده و بهترین شرایط را برای سیستم دندانی فرد فراهم می‌کند. از بین رفتن دندان‌ها علاوه بر ظاهرنا‌زیبایی، مشکلاتی در غذا خوردن یا حرف زدن به وجود می‌آورد و صورت را بدفرم می‌کند. ایمپلنت یا کاشت دندان این مشکلات را برطرف کرده و مانع از بیماری‌های لثه در محل دندان‌های از دست رفته می‌کند.

نتیجه ایمپلنت دندان یا همان عمل کاشت دندان نزدیکترین چیز به دندان‌های طبیعی انسان است. ایمپلنت به شما اجازه می‌دهد به روشی که دل‌تان می‌خواهد زندگی کنید، با اطمینان غذا بخورید، لبخند بزنید، صحبت کنید و از همه فعالیت‌های روزمره خود بدون نگرانی لذت ببرید. بیش از 30 سال است که دندانپزشکان سراسر دنیا با موفقیت از ایمپلنت برای درمان بیماران خود استفاده می‌کنند. در واقع ایمپلنت قوی‌ترین روش موجود برای پشتیبانی از دندان‌های جایگزین است و حتی ممکن است گاهی باعث شود کارایی دندان‌های نصب شده روی پایه فلزی، بهتر از کارایی دندان‌های طبیعی باشد.

جراحی کاشت دندان اگر توسط یک پزشک متخصص و مجرب انجام شود؛ یکی از ایمن‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است. در ادامه این مقاله بیشتر شما را با یکی از مهمترین خدمات دندانپزشکی که همان ایمپلنت دندان است آشنا می‌کنیم.

 

انواع ایمپلنت دندان

سه نوع از بهترین انواع ایمپلنت دندان

سه نوع مختلف ایمپلنت وجود دارد:

1. اندوستیال (endosteal)

2. ساب‌پریوستیال (subperiosteal)

3. ترنسواستیل Transosteal

ایمپلنت اندوستیال ایمپلنتی است که درون استخوان قرار می‌گیرد، اما ساب‌پریوستیال، ایمپلنتی است که روی استخوان آرواره و زیر بافت لثه قرار داده می‌شود. امروزه دیگر از ایمپلنت‌های ساب ‌پریوستیال استفاده نمی‌شود چرا که در مقایسه با ایمپلنت‌های نوع اندوستیال، در بلند مدت نتایج ضعیف‌تری داشته و استحکام کمتری دارند.
در روش ترنسواستیل، ایمپلنت بین بافت لثه و استخوان فک انجام شده و قطعه ایمپلنت به صورت U شکل می‌باشد.

 

انوع ایمپلنت بر اساس تکنیک های اجرایی

ایمپلنت های اندواستیل (دو مرحله ای): بیشتر دندانپزشک های از تکنیک اندواستیل (Endosteal) استفاده می کنند. پیچ های کوچکی از تیتانیوم که در داخل استخوان فک قرار داده می شوند و سپس تاج های دندانی روی آنها قرار می گیرند.

ایمپلنت های ساب پریواستیل (یک مرحله ای):  تفاوت ایمپلنت ساب پریواستیل (Subperiosteal) با آندواستیل در این است که در تکنیک ساب پریواستیل، ایمپلنت در اسخوان فرو نمی رود و مقداری از آن نیز بیرون لثه برای نگه داری دندان ثابت می شود. این روش بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که استخوان فک کافی ندارشته و نمی توانند عمل پیوند لثه انجام دهند.

 

انواع ایمپلنت دندان بر اساس نحوه کاشت

بر اساس شرایط استخوان فک و لثه مراجعین، کاشت دندان با سه روش فرورونده، درون کاشتی و چهارچوب راموس انجام می شود که در ادامه این سه روش را بررسی خواهیم کرد.

فرورونده: در این روش که از مستحکم ترین روش های کاشت دندان به شمار می آید، ایمپلنت به صورت پیچ های فرو رونده در اندازه های مختلف متناسب با طول استخوان فک و لثه بیمار انتخاب و در جای خالی دندان کاشت می شوند.

ایمپلنت برسازی درون کاشتی: تفاوت این نوع ایمپلنت با مورد قبلی، یک قالب فلزی است که داخل لثه قرار می گیرد و با استخوان فک نیز چفت شده و در نهایت دندان مصنوعی روی آن قرار می گیرد. استفاده از این نوع ایمپلنت به کسانی پیشنهاد می شود که استخوان فک کم ارتفاعی داشته و نمی خواهند از دندان های مصنوعی قدیمی استفاده نمایند.

ایمپلنت دندان با چهارچوب راموس: افرادی که استخوان فک ضعیف تری دارند نمی توانند از روش درون کاشتی استفاده نمایند. برای این افراد ایمپلنت هایی با چهارچوب راموس انتخاب می شود که معمولا برای فک پایین کاربرد بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: انواع ایمپلنت دندان

 

روش‌های دیگر  ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) رایج عبارتند از:

  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت دندان مینی
  • ایمپلنت میکرو
  • ایمپلنت زیگوماتیک
  • ایمپلنت لیزری

 

مراحل انجام ایمپلنت

مراحل انجام ایمپلنت یا کاشت دندان

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که در آن دندانپزشک، ریشه دندان را با فلز یا همان قعطات پیچ مانند تعویض کرده تا بتواند دندان‌هایی که به هر دلیل افتاده‌اند را با دندان‌های مصنوعی جایگزین کند. البته دندان مصنوعی که روی این پیچ‌ها نصب می‌شود؛ بسیار شبیه به دندان‌های واقعی و طبیعی است. بنابراین حتی اگر دندان‌تان ریشه هم نداشته باشد می‌توانید از این روش جراحی استفاده کنید.

نحوه انجام عمل جراحی کاشت دندان بستگی به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما دارد. ایمپلنت دندان ممکن است به چندین روش مختلف انجام شود. فایده اصلی کاشت، حمایت کامل از دندان‌های جدید شماست و از آنجا که این روش درمانی مستقیما بر روی استخوان فک انجام می‌شود؛ درمان آن نیاز به زمان دارد. اما نتیجه واقعا عالی و خیره‌کننده است.

به تصویر بالا نگاه کنید. هنگامی که پیچ ایمپلنت در استخوان (قسمت A) کار گذاشته می‌شود؛ پس از مدتی با استخوان طبیعی فک پیوند می‌خورد. بنابراین این پیچ به یک پایه محکم برای حمایت از یک یا چند دندان مصنوعی تبدیل می‌شود. به دندان مصنوعی که روی این پیچ نصب می‌شود تاج گفته می‌شود. (قسمت C)

سپس اتصال‌دهنده‌ای به نام اباتمنت (قسمت B)، برای نگه داشتن و پشتیبانی از تاج دندان روی این پیچ سوار می‌شود. تاج‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که با دندان‌های طبیعی شما مطابقت داشته و متناسب با دهان باشند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید؛ پس از جایگذاری پیچ ایمپلنت و نصب اباتمنت روی آن، تاج دندان که آخرین مرحله ایمپلنت است روی اتصال‌دهنده گذاشته می‌شود.

 

مشاوره اولیه

در مرحله اول ایمپلنت، با متخصص دندانپزشکی مشاوره کنید

قبل از انجام مراحل عملی کار ابتدا باید وضعیت دندان‌ها و استخوان‌های فک‌تان توسط پزشک بررسی شود. این مرحله مشاوره اولیه است و شامل تصویربرداری اشعه ایکس از استخوان فک یا تصویربرداری سه بعدی از دهان می‌شود. در این مرحله پزشک در مورد روش‌های دیگری که می‌توانید از آنها به عنوان درمان استفاده کنید نیز به شما مشاوره می‌دهد. در این جلسه باید تمام سوالاتی که در ذهن‌تان ایجاد شده است را از پزشک بپرسید تا با خیال راحت این روش درمانی را انتخاب کنید.

در این بخش مشخص می شود که نیاز به پیوند استخوان دارید یا خیر که به تشخیص دندانپزشک شما و تصاویر دهان و دندان شما دارد. پس از پیوند استخوان و در صورت  عدم نیاز به جراحی سینوس لیفت جهت افزایش استخوان فک مورد نیاز برای کاشت دندان، می توان مراحل بعدی را اجرا نمود. همانگونه که گفته شد عمل سینوس لیفت و پیوند استخوان تنها در صورت نیاز انجام می شود.

 

نصب ایمپلنت

نصب ایمپلنت، مرحله دوم ایمپلنت دندان

در قرار ملاقات بعدی، دندانپزشک پیچ ایمپلنت را داخل استخوان فک نصب می‌کند. اگرچه تجربه هر بیمار در این مرحله منحصر به فرد است؛ اما بیشتر افرادی که از این روش درمانی استفاده کرده‌اند، بعد از عمل اظهار داشته‌اند که درد ایجاد شده بسیار کمتر از آن چیزی بود که انتظار داشتند. بیشتر بیماران می‌توانند روز بعد از عمل به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. بسته به روشی که ممکن است پزشک برای ایمپلنت دندان استفاده کند؛ از بی‌حسی موضعی یا تزریق وریدی آرامبخش، قبل از درمان استفاده می‌شود. تورم، کبودی، خونریزی جزئی و یا درد عوارضی هستند که بسته به تبحر دندانپزشک برای برخی از بیماران بعد از ایمپلنت رخ می‌دهند. اما اکثر بیماران می‌توانند درد بعد از کاشت دندان را با داروهای مسکن خارج از نسخه تسکین دهند.

 

روند ادغام ایمپلنت

ادغام دندان روی ایمپلنت از مراحل پایانی ایمپلنت دندان

بعد از نصب پیچی که در مراحل بعدی از آن به عنوان پایه دندان استفاده می‌شود؛ کم کم این پیچ با استخوان فک جوش می‌خورد و سر جای خودش محکم می‌شود. در واقع ایمپلنت و استخوان فک در فرآیندی به نام استئواینتگریشن با هم جوش می‌خورند و پایه‌ای مستحکم را برای نصب تاج دندان ایجاد می‌کنند. در طی روند بهبودی، که معمولا تا چند ماه طول می‌کشد؛ بیمار می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهید. البته در چند هفته اول نباید از غذاهای سفت استفاده کنید و بهتر است فقط غذاهای آبکی و نرم مانند سوپ بخورید. با رعایت دقیق دستورات پزشک مطمئن خواهید شد که ایمپلنت‌تان به درستی با استخوان فک جوش می‌خورد. در بعضی موارد، دندانپزشک ممکن است به در خواست بیمار بتواند در این دوره دندان‌های موقتی روی پیچ نصب شده بگذارد.

 

نصب اباتمنت

نصب ابانمنت، در مواقع ضروری از ایمپلنت زاویه دار استفاده می شود

پس از پیوند ایمپلنت با استخوان فک، یک اتصال‌دهنده کوچک به نام اباتمنت روی ایمپلنت و دقیقاً بالای لثه قرار می‌گیرد. در بعضی موارد پزشکان همزمان با کاشت پیچ در استخوان فک، اباتمنت را نیز نصب می‌کنند. اباتمنت ( ایمپلنت زاویه دار ) را در شرایطی استفاده می کنند که شرایط و موقعیت مناسب برای کار گذاری عمودی ایمپلنت وجود نداشته باشد و مجبور باشند آن را به صورت زاویه دار نصب کنند.

 

ساخت و نصب دندان‌های جدید

بعد از بهبودی لثه، دندانپزشک باید تاج مصنوعی را که متناسب با استخوان صورت و سایر دندان‌های طبیعی است را ساخته و روی اتصال‌دهنده نصب کند. این دندان که می‌تواند یک تاج مجزا، یک پل پشتیبانی شده توسط ایمپلنت یا پروتز حاوی دندان‌های جایگزین متعدد باشد؛ به محل اتصال چسبانده می‌شود. اگرچه تاج جدید نصب شده هرگز پوسیده نمی‌شود؛ اما برای این که از آسیب‌دیدگی دیگر دندان‌ها جلوگیری کنید باید از آن مانند سایر دندان‌ها مراقبت کنید.

 

معاینات دوره‌ای

بسته به تعداد و نوع کاشت و دندان‌های جایگزینی که استفاده کرده‌اید، کل روند ایمپلنت دندان ممکن است سه تا نه ماه طول بکشد. پس از اتمام مراحل کاشت دندان، برای معاینه‌های دوره ای باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید. 

بیشتر بخوانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۰۳
باران بهاری

Telogen effluvium نوعی ریزش بیش از حد مو است که ممکن است در نتیجه یک واقعه مهم زندگی یا تغییر در بدن اتفاق بیفتد. این یک بیماری قابل درمان و کنترل است. اما چگونه می توانید به طور کلی از آن جلوگیری کنید؟ کمی حفاری کردیم.

دانشکده پزشکی هاروارد توضیح می دهد که این نوع ریزش مو موقتی است و معمولاً خود به خود بهبود می یابد. اما تنها راه جلوگیری از تلوژن افلوویوم پرهیز از وقایعی است که ممکن است باعث تحریک آن شود. اگرچه ممکن است نتوانید از تمام عوامل استرس زا احتمالی جلوگیری کنید - مانند جراحی یا بیماری غیر منتظره - اما اقدامات ساده ای وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ریزش مو به دلیل ریزش بیش از حد انجام دهید.

مجله مهتاطب (https://mag.mahtateb.com) می گوید:

درمان تلوژن افلوویوم به عوامل تحریک ریزش مو بستگی دارد. بعد از طی کردن مراحل درمان، چرخع مو باید نرمال شود تا مو دوباره رشد کند. روش های درمان ریزش مو شدید تلوژن افلوویوم عبارتند از:

  • برطرف کردن کمبودهایی که در رژیم غذایی وجود دارند، مانند پروتئین و ویتامین ها
  • علت ریزش مو ممکن است یک آزمایش خون گرفته شود. روش دیگر برای تشخیص علت ریزش مو، آزمایش شستشو است، به این صورت که تعداد موهای از دست رفته هنگام شستشو محاسبه می شود. 
  • از روش های جراحی مو استفاده نکنید.
  • جایگزینی هورمون برای کسانی که وارد دوره یائسگی شده اند.
  • جلسات مشاوره برای کاهش استرس
  • کسانی که ریزش مو شدید دارند، باید این نکات را رعایت کنند
  • از درمان های شیمیایی یا حرارتی که به مو آسیب می رسانند خودداری کنید.
  • از وسایل حرارتی آرایشی مانند سشوار و اتو مو استفاده نکنید.
  • مواد غذایی که حاوی پروتئین زیادی هستند، مانند تخم مرغ، ماهی، لوبیا و گوشت را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

سطح استرس خود را مدیریت کنید
یک دوره استرس بسیار زیاد می تواند باعث تلوفون افلوویوم شود. در حالی که مقداری از استرس طبیعی و بی ضرر است ، اما تلاش برای کنترل استرس برای بسیاری از جنبه های سلامتی از جمله سلامت مو مهم است. طبق کلینیک مایو ، "استرس قابل توجه تعداد زیادی از فولیکول های مو را به یک مرحله استراحت هدایت می کند. در عرض چند ماه ، موهای آسیب دیده ممکن است هنگام شانه زدن یا شستن موهای شما به طور ناگهانی ریزش کنند. "

رژیم غذایی سالم داشته باشید
تغییرات عمده در رژیم غذایی یا محدودیت چشمگیر کالری از دلایل عمده تلوژن افلوویوم است. یک بررسی در سال 2017 که در Permical and Conceptual Dermatology منتشر شده نتیجه گیری می کند که عدم دریافت برخی از مواد مغذی مهم به مقدار کافی - از جمله روی ، ویتامین D ، پروتئین و اسیدهای چرب - می تواند منجر به ریزش بیش از حد شود.

مطالعه بیشتر : 5 تا از بهترین ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو (بر اساس آخرین تحقیقات)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۲۵
باران بهاری

شما ممکن است فکر کنید که همه مرطوب کننده ها یکسان هستند - این فقط یک کرم است که برای حفظ آب بدن روی صورت خود می گذارید ، درست است؟ نه دقیقا! تنوع بسیار زیادی از محصولات مرطوب کننده وجود دارد و همه آنها فواید مختلف پوستی را احساس ، بو می کنند. بنابراین چگونه باید بهترین را برای خود انتخاب کنید؟ نکات  زیر را دنبال کنید تا یکی از موارد مناسب خود را پیدا کنید!

1. نوع پوست خود را در نظر بگیرید

آیا پوست شما خشک ، چرب ، طبیعی است یا ترکیبی از انواع آن است؟ آیا مستعد آکنه هستید یا پوست حساسی دارید؟ پاسخ به این سوالات باید تعیین کند که کدام نوع مرطوب کننده را انتخاب می کنید زیرا محصولات مختلفی برای انواع مختلف پوست تولید شده است.

اگر پوست شما به طور طبیعی در تمام طول سال خشک است و پوسته پوسته می­شود؛ کم ­آبی ناشی از آب و هوا نیست که موجب خشکی پوست شما شده است- بلکه تنها مسئله این است که پوست شما به سختی رطوبت را حفظ می­کند. به همین دلیل، شما باید از مرطوب­ کننده­ استفاده کنید تا لایه­ی محافظی روی سطح پوست شما ایجاد کند و مانع از دست دادن رطوبت شود. یک مرطوب­ کننده­ ی غلیظ مانع خروج آب از پوست شما می­شود و با فرمولاسیون مناسبی که دارد، مواد مغذی مورد نیاز برای شادابی پوست شما را در طول زمستان فراهم می­کند.

2. به بافت فکر کنید

بافت یک مرطوب کننده مناسب برای شما نیز به نوع پوست شما مربوط می شود. پوست طبیعی با یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی بهترین عملکرد را دارد ، در حالی که ممکن است پوست خشک به فرمول سنگین تر و خامه ای تر احتیاج داشته باشد که به احتمال زیاد رطوبت را مسدود کند. بعد از استفاده از آن ، نه تنها به بافت محصول موجود در ظرف توجه داشته باشید ، بلکه به احساسی که دارید در صورت دارید.

3. رایحه آن را بررسی کنید

مرطوب کننده شما به معنای واقعی کلمه هر زمان که آن را قرار دهید در کنار بینی شما قرار می گیرد ، بنابراین رایحه آن مهم است. فقط به همین دلیل ، ارزش خرید در تأسیساتی است که می توانید انواع مختلف مرطوب کننده را نمونه بگیرید یا حداقل ظرف ها را باز کنید تا دم بکشد. و اگر پوستی مستعد آکنه یا حساس دارید ، سعی کنید از هرگونه مرطوب کننده معطر با رایحه یا عطر خودداری کنید.

4- از SPF استفاده کنید

آیا هر روز ضد آفتاب می زنید؟ احتمالاً قبلاً می دانید که این مرحله مهمی در برنامه مراقبت از پوست شما است. بهترین راه برای مقابله با آسیب پوست ناشی از اشعه ماورا بنفش خورشید استفاده از ضد آفتاب هر روز است. در اینجاست که می تواند مرطوب کننده شما باشد - سعی کنید یک مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر انتخاب کنید و هر روز طبق دستور آن را استفاده کنید.

5. برچسب ها را بخوانید

به نظر می رسد که برچسب روی هر محصول پوستی کاملاً نامفهوم به نظر می رسد ، اما می توانید با خواندن دقیق آن چیزهای زیادی یاد بگیرید. به طور خاص ، به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که دارای برچسب "تست آلرژی" (احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک کمتر) و "غیر comedogenic" (مسدود شدن منافذ پوست) باشد. این برچسب ها تضمین نمی کنند که یک مرطوب کننده باعث تحریک پوست شما نمی شود ، اما برای بسیاری از افراد یک نقطه شروع جامد است.

یافتن مرطوب کننده مناسب می تواند یک چالش باشد. اغلب اوقات ، مصرف کنندگان با آزمایش و خطایی به آنجا می روند ، که برای هر فرد متفاوت است. توصیه می کنیم از این 5 نکته آسان برای یافتن مرطوب کننده مناسب برای شما استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۳۷
باران بهاری

تعداد کمی از ما با یک مجموعه کامل از دندان ها، زندگی را سپری خواهیم کرد. حداکثر تا 50 سالگی، مواردی از جمله ضربه، پوسیدگی و بیماری های لثه، به احتمال خیلی زیاد برخی از دندان های شما را غیر قابل استفاده کرده اند و نیاز به جایگزینی دارند. بهترین راه حل چیست؟ به نظر ایمپلنت بهترین گزینه باشد، اما! آیا دائمی است؟

از دست دادن یک دندان ممکن است باعث شود افراد بیش از قبل به لبخند زدن یا حرف زدن خود دقت کنند. علاوه بر این، بی نظمی های گاز گرفتن ناشی از از دست دادن دندان می تواند بر روی عادات غذایی تأثیر منفی بگذارد و منجر به مشکلات ثانویه سلامتی مانند سوء تغذیه شود.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

امروزه، تعداد بیشتری از افراد در حال کاشت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود هستند. یک راه حل طولانی مدت برای دندانهای از دست رفته شما وجود دارد. ایمپلنت های دندانی، که از دندان های طبیعی نیز با دوام تر هستند.

ایمپلنت دندان یک دندان مصنوعی است که مستقیماً از طریق ریشه تیتانیوم به فک متصل می شود و در نتیجه دندان جایگزینی کاشته شده و ظاهری کاملا طبیعی داشته احساس و عملکرد آن نیز قابل قبول است.

آیا ایمپلنت می تواند مادام العمر باشد؟

ایمپلنت های دندانی بر خلاف پل های ثابت یا پروتزهای دندانی بر روی دندان های سالم اطراف تأثیر نمی گذارد و منجر به زوال استخوان در فک نمی شود. در صورت مراقبت صحیح، ایمپلنت های دندانی می توانند مادام العمر باقی بمانند. دقت کنید که مراقبت ها را باید جدی بگیرید.

از مراقبت های دهان و دندان قبل و بعد از ایمپلنت دندان می توانیم مطالب زیر را در نظر داشته باشیم. اصلا نگران نباشید نکات زیر کاملا علمی و توسط سایت معتبر کلینیک دکتر سریتا منتشر شده است.

مراقبت های قبل و بعد از ایمپلنت

کاشت دندان یک راه حل مؤثر برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته است. شما می‌توانید با رعایت نکات و دستورات پزشک و انجام مراقبت‌های لازم، از این دندان یک عمر با خیال راحت استفاده کنید. برای آشنایی با مراقبت های پس از ایمپلنت دندان حتما ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید. فراموش نکنید که علاوه بر مراقبت‌های پس از کاشت، آماده‌سازی بدن برای انجام جراحی روی دندان اولین قدم در روند مراقبت های پس از ایمپلنت دندان است. پس از نصب ایمپلنت‌ها، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و مراجعه به پزشک به صورت منظم برای انجام معاینات دوره‌ای باعث می‌شود که عمر دندان کاشته شده بیشتر شود.

 

ایمپلنت‌ها گاهی به صورت یک دندان منفرد و گاهی نیز به صورت یک ردیف دندان یا مجموعه‌ای کامل از دندان‌های فک فوقانی و تحتانی کاشته می‌شوند. نکته مهم در این مورد این است که رعایت نکاتی که قبل از جراحی و بعد از آن باید رعایت شود در هر دو صورت یکسان است.

 

مراقبت های قبل از انجام ایمپلنت دندان

  • برای بالا بردن موفقیت  ایمپلنت دندان و ماندگاری بیشتر آن، به موارد زیر دقت فرمایید:
  • در رابطه با سوالتی که دندانپزشک در رابطه با دندان های شما باید بداند، صادق باشید.
  • سلامت لثه ها قبل از عمل جراحی بسیار مهم است، چرا که وجود عفونت یا ناهنجاری در لثه ها، موفقیت کاشت دندان را کاهش می دهند.
  • در صورتی داروهای خاصی مصرف می کنید و به بیماری خاصی از جمله دیابت، قند خون، پیوند اعضا، فشار خون، سینوس ها و … مبتلا هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

مراقبت های بعد از انجام ایمپلنت دندان

بعد از این که عمل ایمپلنت دندان انجام و دندان جدید روی لثه کاشته شد، باید برای عدم ایجاد مشکل در ایمپلنت، موارد زیر رعایت شود.

  • تا 8 ساعت بعد از عمل جراحی نباید دهان شسته شود.
  • بلافاصله بعد از انجام ایمپلنت، با آن غذاهای سفت را نجوید و به آن فشار نیاورید.
  • تا 1 روز بعد از انجام ایمپلنت دندان، از مسواک زدن آن خودداری کنید.
  • از استعمال دخانیات تا حداقل 3 روز خودداری کنید.
  • افرادی که از ایمپلنت استفاده می‌کنند باید از کشیدن سیگار، خوردن قهوه و نوشیدن چای در سه روز اول، پرهیز کنند.
  • پس از جراحی می‌توانید به راحتی مایعات بنوشید ولی در مورد خوردن، باید دقت داشته باشید که بی‌حسی اثر خود را از دست داده باشد.
  • تا یک هفته بعد از انجام عمل، از خلال دندان و نخ دندان در دندان ایمپلنت شده استفاده نکنید.
  • می توانید برای تمیز کردن دهان و جلوگیری از رشد میکروب ها، از دهان شویه استفاده نمایید. بهترین محلول برای شستشوی دهان، کلرهگزیدینبوده و تعداد دفعات استفاده، روزی 3 مرتبه است.
  • سعی کنید تا بهبود دندان ایمپلنت شده از ماندگاری مواد قندی روی دندان ایمپلنت شده، جلوگیری کنید.
  • بسته گازی روی دندان را که دکتر شما بعد از عمل کاشت دندان، روی دندان قرار داده است، تا یک الا دو ساعت با کمی فشار نگه دارید.
  • در صورت داشتن التهاب و تورم بعد از ایمپلنت دندان، می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • از خارج کردن آب دهان با فشار بالا پس از انجام ایمپلنت جلوگیری کنید.
  • در تجویز دارو توسط دندانپزشک، به صورت منظم از آنها استفاده نمایید.

 

8 مزیت برتر ایمپلنت های دندانی

 

  • کاشت دندان یک راه حل دائمی است
  • یکی از نگرانی های اصلی در مورد پروتزهای مصنوعی این است که هر لحظه ممکن است از دهان شما بیفتند. با ایمپلنت های ثابت خیال شما کاملا راحت است.
  • ایمپلنت در حین جراحی در استخوان فک قرار می گیرد و بعد از 2-3 ماه، دهان شما کاملاً بهبود می یابد و کاشت به طور دائمی با استخوان ادغام می شود و باعث می شود در دهان بسیار پایدار باشد.
  • آنها همچنین بعد از 20 سال عملکرد خوبی را دارند که هنگام قرارگیری در آن ها انجام شده است و مانند دندان های طبیعی شما مستعد پوسیدگی نیستند.
  • خطر شل شدن و ریزش ایمپلنت های دندانی شما وجود ندارد و آسیبی به دندان های اطراف نیز وارد نمی شود.
  • ایمپلنت های دندانی از سایر ترمیم دندان ها قوی تر و با دوام ترند.
  • ایمپلنت دندان باعث بهبود توانایی خوردن و جویدن می شود.
  • کاشت دندان ویژگی های صورت و استخوان را بهبود می بخشد.
  • ظاهر ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی شما به نظر می رسد.
  • هزینه کاشت دندان در طولانی مدت به صرفه و با ارزش است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۴۱
باران بهاری

اگر در موهای خود خارش پوست سر یا پوسته پوسته دارید ، ممکن است وسوسه شوید که فقط به دنبال نزدیکترین شامپوی شوره سر بروید. قبل از انجام این کار ، ادامه مطلب را بخوانید تا از سو تفکرات رایج در مورد شرایط تحریک کننده مطلع شوید - و در زمینه مقابله با آن از مشاوره کارشناسان استفاده کنید.

شوره سر ناشی از خشکی نیست.

اگر پوست بدن یا صورت شما پوسته پوسته یا خارش دارد ، اولین غریزه شما این است که به دنبال مرطوب کننده باشید. گرچه وقتی پوست سرتان پوسته پوسته می شود ، معمولاً در نتیجه روغن زیاد است نه زیاد. "این یک تصور غلط رایج است که شوره سر ناشی از خشکی است. در واقع ، این معمولاً به دلیل رشد بیش از حد یک مخمر بی ضرر است "، توضیح می دهد جسیکا وو ، MD ، متخصص پوست و دستیار استاد بالینی پوست در لس آنجلس در دانشکده پزشکی دانشگاه جنوب کالیفرنیا. "در برخی از افراد ، مخمر از چربی اضافی و سلولهای مرده پوست در پوست سر تغذیه می کند و باعث ریزش بیشتر سلول های پوستی و پوسته پوسته شدن می شود."

 

عوامل ایجاد شوره سر

قارچ­ها یکی از مهم‌­ترین عوامل به وجود آمدن شوره سر هستند.

محققان وجود قارچ­‌هایی در پوست سر را تایید کرده‌­اند. قارچ­هایی که چربی پوست سر را از بین می‌­برند یا آن را به اسیدهای چرب مورد نظر خود تبدیل می‌­کنند. البته برخی دیگر از محققان به نقش سیستم ایمنی بدن نیز اشاره کرده‌­اند. آن‌­ها معتقدند وقتی بدن نتواند با قارچ­‌ها مقابله کند، التهاب رخ داده و سلول­‌ها به سرعت تکثیر می‌­شوند. در نتیجه پوست با شوره سر مواجه خواهد شد. 

شما باید موهای خود را بیشتر مرتب بشویید.

به طور معمول ، متخصصان پوست هر روز هشدار می دهند که موهای خود را با شامپو پاک نکنید ، این نگرانی این است که پوست سر و موها را از روغن های طبیعی پاک کنید و باعث تحریک شوید. شوره سر مسئله مخالف است. استوارت اچ. کاپلان ، متخصص پوست در بورلی هیلز هشدار می دهد: "شستن نکردن مو به اندازه کافی باعث شوره سر شما می شود - این باعث می شود که روغن و سلولهای مرده پوست روی پوست سر شما تجمع یابد که مخمر و قارچ ها همچنان از آن تغذیه می کنند" پوست سر از شوره سر ، شما باید همه اسلحه را پاک کنید ، که یک شامپوی معمولی انجام نمی دهد. دکتر کاپلان هر روز یک شامپوی داروی شوره سر (که می توانید در داروخانه ها پیدا کنید) را توصیه می کند ، یکی حاوی کتوکونازول ، سلنیوم سولفید یا روی. اگرچه موهای شما درشت است و نگران هستید که شستشوی روزانه مو باعث شکنندگی آن شود ، ممکن است بخواهید از نرم کننده شوره سر نیز استفاده کنید.

پوسته پوسته پوسته و خارش دار پوست همیشه به معنی شوره سر نیست.

اگر بعد از شستن یک یا دو هفته با شامپوی دارویی بهبودی مشاهده نکردید ، ممکن است مقصر دیگری باشد. "شما می توانید پسوریازیس یا التهاب پوستی داشته باشید. برخی از درمان های مو و برخی محصولات خاص با مواد شیمیایی خشن می توانند یک واکنش آلرژیک یا حساسیت ایجاد کنند که پوست سر شما را خشک می کند. ”، نیکیتا ، ویلسون ، شیمی دان ، معاون تحقیقات و نوآوری در آزمایشگاه Englewood می گوید: بنابراین ، در این حالت ، پوسته ها هیچ ارتباطی با شوره سر ندارند. "وقتی شامپوهای موی سر آن را برش نمی دهند ، شما می خواهید به یک متخصص پوست مراجعه کنید ، که می تواند شرایط خاص شما را تشخیص دهد و داروی مناسب برای درمان آن را تجویز کند."

همچنین می توانید روی صورت و بدن خود شوره بزنید.

این پوسته های روغنی لزوما محدود به پوست سر شما نیستند. غیر معمول نیست که زنان پوسته های شوره را در ابروهای خود ، اطراف گوش خود و در کنار دو طرف بینی خود کشف می کنند - در هرجایی که روغن زیادی تولید می شود. معمولاً چنین لکه های پوسته پوسته ای علاوه بر پوسته پوسته پوسته پوستی ایجاد می شود - اگر این لکه های اضافی از بین برنده پوست دارید ، از شامپوی شوره سر استفاده کنید تا هنگام شستن موها به آرامی آنها را تمیز کنید.

شوره سر قابل درمان نیست اما قابل کنترل است.

متأسفانه ، اگر مستعد شوره سر هستید ، به احتمال زیاد مشکلی است که ادامه خواهد یافت. با این وجود ، لازم نیست منتظر ظاهر شدن پوسته پوسته شوید تا شروع به درمان آنها کنید - برای جلوگیری از شعله ور شدن می توانید اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهید. کاپلان توضیح می دهد: "رژیم های غذایی غنی از چربی های اشباع و ترانس باعث می شود غدد چربی روغن بیشتری تولید کنند که باعث بدتر شدن شوره می شود." "اجتناب از این چربی ها و همچنین استفاده از میوه ها و سبزیجات متنوع حاوی روی و ویتامین های گروه B باعث می شود که پوسته پوسته نشود." همچنین ممکن است بخواهید برای مقابله با رشد بیش از حد مخمر ، مصرف یک پروبیوتیک - هر یک از گروه باکتریهای مفیدی که در ماست یافت می شود یا می تواند به عنوان مکمل استفاده شود - در نظر بگیرید.

مطالعه بیشتر : 5 تا از بهترین ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو (بر اساس آخرین تحقیقات)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۴:۳۱
باران بهاری