بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

از دست دادن دندان ها یک مشکل بزرگ است که مستقیما بر روی اعتماد به نفس فرد تاثیر میگذارد، به خصوص اگر دندان های جلو که در چشم هستند از دست رفته باشند. دندان های جلویی ممکن است در اثر ضربه، تصادف، بیماری لثه و عوامل دیگر از بین بروند اما ایمپلنت دندان جلویی این مشکل ار تا حد زیادی حل کرده است. ایمپلنت دندان جلو بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته در خط لبخند است که می تواند به صورت فوری در یک جلسه هم انجام شود. 

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

ایمپلنت دندان جلو یکی از بهترین روش ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته در قسمت جلوی فک های بالایی و پایینی است. آیا میدانید کسانی که دندان های قدامی خود را از دست داده اند، سعی میکنند هرگز لبخند نزنند؟ دندان های جلو خط لبخند فرد را طراحی می کنند. در نتیجه با از دست دادن یک یا چند دندان در قسمت جلویی، خط لبخند از بین رفته و به شدت بر زیبایی ظاهری چهره فرد تاثیر می گذارد. 
همچنین از دست دادن دندان های جلویی در طولانی مدت می تواند منجر به تحلیل رفتن استخوان فک، جابجا شدن دندان های مجاور، ایجاد مشکل در روند صحبت کردن، غذا خوردن و غیره شود. معمولاً افرادی که دندان های جلوی خود را از دست می دهند در ادای کلمات بسیار مشکل خواهند داشت، اما بهترین و جدیدترین متد برای جایگزین کردن دندان های جلو، ایمپلنت دندان است.

با کاشت ایمپلنت دندان جلو علاوه بر آنکه زیبایی ظاهری بازیابی می شود، اعتماد به نفس بیمار نیز به شدت افزایش می یابد. در این روش ابتدا حفره ای در محل مورد نظر ایجاد شده و پین ایمپلنت توسط جراح در استخوان فک کاشته می شود. سپس بخش اباتمنت نصب می شود. ایمپلنت از جنس تیتانیوم ساخته میشود که با بدن بسیار سازگار است و بعد از مدتی به استخوان فک جوش می خورد و به جزئی از بدن تبدیل می شود. در نتیجه کاشت دندان های جلو بعد از جوش خوردن می تواند به عنوان یک ریشه دندان طبیعی به کار برده شود. در نهایت یک پروتز دائمی روی اباتمنت نصب شده و جایگزین دندان اصلی می شود.  
 

چه کسانی به ایمپلنت دندان جلو نیاز دارند؟

  • لازمه کاشت ایمپلنت دندان جلو، استقامت کافی استخوان آرواره است. در صورتی که شرایط لازم برای کاشت دندان در این ناحیه وجود نداشته باشد، جراح، روش پیوند استخوان را قبل از اجرای ایمپلنت توصیه می کند، زیرا عدم استحکام کافی ایمپلنت می تواند منجر به شکستن آن در حین جویدن غذا یا ایجاد فشار به آن شود، بنابراین برای انجام ایمپلنت دندان های جلویی، استخوان فک شما یا باید استحکام کافی داشته باشد یا اینکه با روش پیوند استخوان مواد استخوانی را به فک اضافه میکنند تا استخوان فک بتواند پایه های ایمپلنت را تحمل کند.  
  • همچنین افرادی که به بیماری های دیابت کنترل نشده، سرطان، پریودنتال و غیره مبتلا هستند نمی توانند ایمپلنت دندان جلو را انجام دهند. رادیوتراپی آرواره، مصرف شدید دخانیات و الکل نیز از دیگر عواملی هستند که منجر به شکست ایمپلنت دندان جلو می شوند.
  • کودکانی که دندان خود را از دست داده اند تا قبل از 18 سالگی نمی توانند از این روش کاشت دندان استفاده کنند، زیرا استخوان ها در حال رشد هستند. پس از 18 سالگی و بر اساس تشخیص دندانپزشک مبنی بر تکمیل شدن روند رشد استخوان های فک، ایمپلنت دندان قابل اجرا است.

فواید ایمپلنت دندان جلو فک بالا و پایین

  • مهم ترین مزیت ایمپلنت دندان نسبت به روش های دیگر همچون بریج دندان، عدم نیاز به دندان های مجاور است. در این روش تنها دندان از دست رفته جایگزین می شود و نیاز به تراش و استفاده از دندان های مجاور نیست.
  • همچنین روش کاشت دندان جلو دائمی است و طول عمر بالایی دارد.
  • از دیگر مزایای ایمپلنت دندان های جلویی می توان به طبیعی بودن ظاهر دندان کاشته شده اشاره کرد. 
  • ایمپلنت کمک می کند تا شکل طبیعی و زیبایی ظاهری لب و صورت حفظ شود.


مراحل ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان از سه بخش پایه، اباتمنت و تاج تشکیل شده است. قسمت پایه به وسیله جراحی در فک کاشته می شود، سپس اباتمنت یا همان نگهدارنده بر روی پایه نصب شده و محل مناسبی را برای قرار دادن روکش یا همان تاج دندان ایجاد می کند. پس از چند ماه تاج دندان به وسیله چسب مخصوصی چسبانده شده و فیکس می شود. در روش دیگری با استفاده از پیچ، تاج دندان به اباتمنت متصل شده و محل سوراخ به وسیله مواد همرنگ پر می شود.  
 
در صورتی که میزان استحکام و انسجام استخوان فک به اندازه کافی نباشد، جراح قبل از اجرای ایمپلنت دندان، عمل پیوند استخوان را انجام می دهد. در این روش با استفاده از پودر استخوان یا استخوان های سالم بیمار، استقامت مورد نیاز در ناحیه مورد نظر تامین می شود.

لازم به ذکر است که کلیه مراحل اجرای ایمپلنت دندان جلو می تواند به روش ایمپلنت فوری تنها طی یک یا در چند جلسه با اختلاف چند ماه انجام شود. اولین جلسه صرف بازدید از دندان ها و بررسی عکس رادیوگرافی و بررسی استحکام استخوان های فک می شود. سپس در صورت نیاز ریشه دندان مورد نظر از لثه خارج می شود.
در جلسه ای دیگر از کاشت ایمپلنت، در محل مورد نظر به وسیله جراحی کاشته شده و سه تا 5 ماه برای جوش خوردن آن زمان داده می شود. پس از آن نوبت به قالب گیری و ساخت روکش می رسد. در جلسه ای دیگر نیز تاج ساخته شده نصب می شود.  
 
 

بهترین روش برای کاشت دندان جلو چیست؟

روش های مختلفی از جمله دندان مصنوعی یا فلیپر، روش بریج و روش ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن دندان از دست رفته وجود دارد. فلیپر نوعی پروتز متحرک است که به صفحه ای از جنس اکریلیک متصل شده است. این روش موقت بوده و بیشتر جنبه زیبایی دارد. خوردن غذا به وسیله این پروتز سخت بوده و حس راحتی ندارد.
بریج نیز روش دیگری برای پر کردن جای دندان از دست رفته است، اما در این روش نیاز به تراش دادن دندان های اطراف وجود دارد. در این میان ایمپلنت بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان های جلو است، زیرا در این روش نیاز به تراش دندان های مجاور نیست و دندانی کاملاً دائمی با ظاهری کاملاً طبیعی ایجاد خواهد شد.
 

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟  

طول دوره درمان ایمپلنت دندان جلو در فک بالا و پایین متفاوت است. همچنین ارتباط مستقیمی با روش و تکنیک مورد استفاده توسط متخصص پروتز دارد. این مدت زمان می تواند حدود 6 ماه به طول انجامد. مدت زمان مورد نیاز برای جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک پایین حدود 3 ماه و در فک بالا حدود 5 ماه است.
 

معایب کاشت دندان جلو

هر چند ایمپلنت دندان جلو دارای مزایای بسیار زیادی است اما می تواند معایبی را نیز به همراه داشته باشد. از این جمله معایب کاشت دندان جلو می توان به هزینه های بالای این روش در مقایسه با روش های دیگر اشاره کرد. همچنین طولانی بودن طول دوره درمان نیز از دیگر معایب کاشت دندان به روش ایمپلنت است. یکی دیگر از مواردی که ممکن است بسیاری از مراجعه کنندگان را از انجام ایمپلنت دندان منصرف کند، دردی است که ممکن است در طی جراحی و کاشت تجربه کنند.
 

چه توقعاتی را میتوان از ایمپلنت دندان جلو داشت؟

ایمپلنت دندان جلو بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های جلویی از دست رفته است. روند درمان در این روش بین 5 تا 8 ماه طول می کشد، بنابراین نباید توقع داشت به سرعت دندان به حالت طبیعی باز گردد. این مدت زمان صرف جوش خوردن پین کاشته شده به استخوان آرواره یا فک می شود.  
 

قیمت ایمپلنت دندان جلو

هزینه ایمپلنت دندان جلو در مقایسه با سایر روش های درمانی معمولاً بسیار بالا است. این هزینه ها با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. انجام کارهای مورد نیاز قبل از کاشت هزینه هایی را در بر می گیرد. به طور مثال می توان به هزینه های انجام سی تی اسکن، رادیوگرافی دندان ها، معاینه استخوان ها و فک و کشیدن ریشه دندان های مورد نظر اشاره کرد.  
مرحله دیگری که می تواند  قیمت ایمپلنت دندان جلویی را افزایش دهد انجام پیوند استخوان است. لازم به ذکر است که این مرحله در همه بیماران انجام نمی شود و بستگی به وضعیت انسجام و استحکام استخوان های فک در محل مورد نظر دارد.

بخش دیگری از هزینه ها مربوط به کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک است. دستمزد جراح و هزینه های پایه و پیچ اباتمنت نیز به مبلغ مورد نظر اضافه خواهد شد. در برخی از روش ها نیاز به ساخت یک پروتز موقت است که هزینه جداگانه ای را به بیمار تحمیل می کند. در نهایت قالب گیری و ساخت پروتز یا همان روکش دائمی نیز هزینه های جداگانه ای دارد که به مبلغ مورد نظر اضافه می شود.

لازم به ذکر است که برند ایمپلنت مورد استفاده، کشور سازنده آن، جنس ایمپلنت، ابعاد و تعداد آن نیز بر هزینه های نهایی تاثیر گذار هستند. اجرای ایمپلنت دندان در کلینیک های خصوصی و دولتی نیز با یکدیگر متفاوت بوده و مراجعه به دندانپزشک و جراح متخصص نیز می تواند هزینه های متفاوتی در مقایسه با دندانپزشک معمولی داشته باشد. 


 منبع : https://iranmehrdental.com/fa/مقالات/ایمپلنت-دندان-جلو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۱ ، ۱۵:۰۸
باران بهاری

پیری اجتناب ناپذیر است. در حالی که نمی توانید علائم پیری را متوقف یا معکوس کنید، می توانید با یک پک ضد پیری آن را به حداقل برسانید. با بالا رفتن سن، خطوط و چین و چروک های ظریفی را روی پوست خود، به خصوص صورت ظاهر می کنید که می تواند عمیق تر شود. خوشبختانه راه های طبیعی برای بهبود ظاهر آنها وجود دارد. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چگونه این کار را انجام دهید.

چه چیزی باعث پیری می شود؟ آیا می توان آن را معکوس کرد؟

پیری یک فرآیند طبیعی است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. دانشمندان بر این باورند که عوامل مختلفی مانند استرس اکسیداتیو، گلیکاسیون، جهش و غیره باعث پیری پوست شما می شود. بنابراین، بدیهی است که پیری یک فرآیند طبیعی است که قابل برگشت نیست. با این حال، با چند درمان طبیعی، ممکن است جلوی ظاهر شدن علائم پیری روی صورت خود را بگیرید.

داروهای طبیعی ضد پیری که در زیر ذکر شده است را بررسی کنید تا برای مدت طولانی‌تری جوان‌تر به نظر برسید.

داروهای طبیعی ضد پیری

1. عسل

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که سرشار از آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها به ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به پوست شما کمک می کنند و به جوان سازی آن کمک می کنند (2). رطوبت رسانی شدید به پوست شما نیز ممکن است تشکیل خطوط و چین و چروک را کاهش دهد.

آنچه شما نیاز دارید

1-2 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

چه باید کرد

  • عسل را به مقدار زیاد روی صورت و گردن بمالید.
  • یک یا دو دقیقه آن را ماساژ دهید.
  • بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند سپس آن را با آب بشویید.

چند وقت

هر روز یا هر روز متناوب.

2. سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیروگاهی از عوامل ضد پیری مانند اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین ها و روی است. شناخته شده است که پوست را سفت می کند و آن را محکم و صاف می کند. همچنین رادیکال های آزاد را از بین می برد تا از آسیب پوست و علائم پیری جلوگیری کند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود که چقدر در انجام این کار کارآمد است (3).

آنچه شما نیاز دارید

  • سفیده تخم مرغ 1 عدد
  • 1/2 قاشق چایخوری خامه شیر
  • 1 قاشق چایخوری آب لیمو

چه باید کرد

  • همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط را روی تمام صورت خود بمالید.
  • بگذارید 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

چند وقت

هر سه روز یکبار.

3. بسته هویج و سیب زمینی

هویج منبع غنی ویتامین A است که به تقویت تولید کلاژن در پوست کمک می کند. کلاژن پوست را سفت می کند و از چین و چروک جلوگیری می کند، بنابراین درخشندگی جوانی به صورت شما می بخشد (4). شواهد حکایتی نشان می دهد که سیب زمینی یک ماده ضد پیری عالی است که به محو شدن چین و چروک ها و صاف کردن رنگ پوست کمک می کند.

  • آنچه شما نیاز دارید
  • 1 عدد هویج کوچک
  • 1 عدد سیب زمینی کوچک
  • یک پیمانه زردچوبه
  • یک پیمانه جوش شیرین
  • اب

چه باید کرد

  • هویج و سیب زمینی را آب پز کنید و به قطعات کوچک خرد کنید. آنها را له کنید تا خمیر صافی به دست آید.
  • به این خمیر، کمی زردچوبه و جوش شیرین اضافه کنید. خوب با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید.
  • ماسک را روی تمام صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه نگه دارید.
  • آن را با آب گرم بشویید.

چند وقت

دو بار در هفته.

4. بسته ماست

اسید لاکتیک موجود در ماست به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است که ممکن است به حفظ رطوبت و شادابی پوست شما کمک کند (5).

  • آنچه شما نیاز دارید
  • 2 قاشق چایخوری ماست
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه
  • یک پیمانه زردچوبه

چه باید کرد

  • ماست، آبلیمو، عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کنید.
  • این خمیر را روی تمام صورت خود بمالید.
  • بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

چند وقت

2-3 بار در هفته.

5. بسته شیر نارگیل

شیر نارگیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است (6). بنابراین، ممکن است به دور نگه داشتن چین و چروک از صورت شما کمک کند.

آنچه شما نیاز دارید

  • 3 قاشق غذاخوری شیر نارگیل
  • یک توپ پنبه ای
  • آنچه شما باید انجام دهید
  • پنبه را در شیر نارگیل خیس کنید و آن را روی تمام صورت خود بمالید.
  • بعد از 20 دقیقه آن را با آب خنک بشویید.

چند وقت

2-3 بار در هفته.

6. بسته موز

موز سرشار از ویتامین های A، B و E است و منبعی غنی از روی، پتاسیم و آهن است. بسته های موز پوست شما را مرطوب می کند و از چین و چروک جلوگیری می کند (7).

  • آنچه شما نیاز دارید
  • 1 عدد موز رسیده کوچک
  • 1 قاشق چایخوری گلاب
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری شیر نارگیل

چه باید کرد

  • موز را خرد کرده و له کنید. شیر نارگیل و گلاب را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • در آخر عسل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
  • این بسته را روی صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه نگه دارید.
  • آن را با آب خنک بشویید.

چند وقت

1-2 بار در هفته.

7. بسته آب سیب زمینی

شواهد حکایتی نشان می دهد که سیب زمینی ممکن است به بازسازی کلاژن در پوست شما کمک کند، که ممکن است به جلوگیری از از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند.

  • آنچه شما نیاز دارید
  • 1 عدد سیب زمینی کوچک
  • یک توپ پنبه ای

چه باید کرد

  • سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را در ظرفی بگیرید.
  • یک تکه پنبه را در آب سیب زمینی خیس کنید و آن را روی تمام صورت خود بمالید.
  • اجازه دهید آب به مدت 15 دقیقه روی صورتتان بماند سپس آن را با آب خنک بشویید.

چند وقت

دو بار در هفته.

نکاتی برای جلوگیری از پیری

برخی تغییرات ساده در سبک زندگی وجود دارد که می توانید برای کاهش علائم پیری ایجاد کنید. این شامل:

  • سیگار نکش.
  • مصرف الکل را محدود کنید.
  • از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
  • حداقل 8 تا 10 لیوان آب و آب میوه تازه در روز میل کنید.
  • حبوبات و سبزیجات برگدار بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • پیاده روی سریع در صبح و چند تمرین با دست آزاد یا یوگا روزانه انجام دهید.

خب! حالا شما مالک آن هستید. اینها همه روش های طبیعی هستند که می توانید برای به تاخیر انداختن علائم پیری امتحان کنید. چیزی که عالی است این است که این درمان های طبیعی نیازی به پول زیادی برای گنجاندن در روال منظم مراقبت از پوست شما ندارند. بنابراین، همین امروز یکی یا همه این درمان های طبیعی را امتحان کنید!

سوالات متداول

آیا می توانید پیری را با ورزش معکوس کنید؟

ورزش به افزایش جریان خون در بدن ما کمک می کند. همچنین به از بین بردن مواد زائد کمک می کند و سلول های پوست را سالم نگه می دارد. اگرچه ورزش پیری را معکوس نمی کند، اما ممکن است به تاخیر در روند پیری کمک کند.

آیا پیری معکوس با رژیم غذایی امکان پذیر است؟

پیروی از یک رژیم غذایی سالم فواید زیادی دارد، از کاهش خطر بیماری قلبی گرفته تا تاخیر در علائم پیری.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کرم ضد لک

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۲۸
باران بهاری

خلاص شدن از شر چین و چروک یا خطوط بیانی ناشی از افتادگی پوست به معنای سرمایه گذاری روی یک کرم ضد لک خوب است، اما چگونه بفهمیم کدام یک را باید مصرف کنیم. انتخاب کنید؟ آسان است، فقط راهنمای ما را دنبال کنید!

بهترین کرم ضد لک متناسب با نیاز شما

 کرم ضد لک برای اولین بار ظاهر شدن چین و چروک:

ویژگی های خسته، خطوط، رنگ ناهموار، منافذ باز... کرم ضد لک سبک و مبتنی بر ویتامین E را برای بیدار شدن و صاف کردن پوست خود انتخاب کنید. لوسیون ضد لک سبک ما با ویتامین E بهترین متحد شما برای مراقبت های پیشگیرانه از پوست برای جلوگیری از علائم لک زودرس و حفظ ظاهری سالم و زیبا است.

 کرم ضد لک برای از بین بردن چین و چروک هایی که ممکن است داشته باشید:

خطوط عمودی ما را فرسوده و بدخلق می کند. برای از بین بردن خطوط اخم، چین های عمیق بینی و چین و چروک های پیشانی، به سراغ کرم ها و درمان های ضد چروک هدفمند بروید. پرو رتینول می تواند با عمیق ترین شیارها مقابله کند. نتیجه؟ کاهش چین و چروک و پوستی سفت تر و مرطوب تر! این کرم حاوی Pro-retinol، Centella Asiatica و SPF 25، بهترین کرم روز ضد لک ما برای مبارزه با چین و چروک و بازسازی پوست شما است.

بیشتر بخوانید: ضد لک چیست؟

 کرم ضد لک برای احیای پوست کدر:

پوست های خشک به دنبال درمان های آبرسان هستند: اسید هیالورونیک یک نرم کننده عالی برای افزایش درخشندگی پوست است. کرم‌های روشن‌کننده پوست‌های چرب را امتحان کنید که سرشار از اسیدهای میوه یا رتینول هستند تا جریان خون را بهبود بخشند و در عین حال سطح آن را به آرامی لایه‌برداری کنید تا پوستی درخشان داشته باشید.

 کرم ضد لک برای سفت شدن پوست:

کرم های سفت کننده پوست حاوی اسید هیالورونیک چین و چروک ها را کاهش داده و حجم را باز می گرداند و صورت شما را حجیم، سفت و به وضوح جوان تر می کند. اسید هیالورونیک به ویژه بر روی سطح های اشک آور عمل می کند! با سرم ضد لک ما که با اسید هیالورونیک تزریق شده است، پوست خود را بازسازی، مرطوب و صاف کنید.

4 کرم ضد لک برای از بین بردن افتادگی پوست:

اگر پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و انعطاف پذیری کمتری دارد، آن را پر از پپتید پمپ کنید. این مواد فعال باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شوند که با افزایش سن کند می شود و به سفت شدن هر گونه افتادگی پوست کمک می کند. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد کرم روز ضد لک ما با رتینو پپتید بدانید، وجود دارد، ماده ای که باعث مرطوب شدن و از بین بردن چین و چروک می شود.

بیشتر بخوانید: ترکیبات کرم ضد لک

 کرم ضد لک برای درمان پوست نازک که شکننده است:

اگر اپیدرم شما در حال پژمرده شدن است، برای ترمیم و تقویت پوست خود به سراغ کرم های حاوی کلسیم بروید. با کرم روز حاوی کلسیم، پوست خود را راحت کنید و با علائم لک مبارزه کنید.

کرم ضد لک برای درمان لکه های لک:

ایده این است که رنگ پوست را با یک کرم صورت ضد رنگدانه یکنواخت کنید که سطح ملاتونین را تنظیم می کند. همچنین برای جلوگیری از ایجاد لک های ناشی از افزایش سن، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. برای مراقبت از پوست بی‌نقص، لکه‌های لک خود را با کرم‌های ضد افتادگی + ضد لک‌های ضد لک روز و شب ما که هر دو با پروتئین دانه‌های سویا فرموله شده‌اند، درمان کنید. آنها با هم به خلاص شدن از شر لکه های لک کمک می کنند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشند، پوستی درخشان به شما می دهند و ظاهر چین و چروک های سطحی و خطوط ریز را کاهش می دهند.

منبع: https://teletype.in/@leylasamani1/Q1kOD2KrNgw

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۱۴
باران بهاری