بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

آیا در حال انجام تحقیقات خود به صورت آنلاین بوده اید و تعجب کرده اید که چرا چنین اختلاف قیمتی برای همه در چهار با تعداد زیادی دندانپزشک مختلف وجود دارد، همچنین هنگام تحقیق در مورد همه روی چهار آیا در مورد همه گزینه های مختلف مانند زیرکونیا یا نانو سرامیک یا هیبرید سردرگم شده اید.  مرکز جراحی دندان عقل و ایمپلنت پروتز است و من اینجا هستم تا به همه این سؤالات برای شما پاسخ دهم در طول سال‌ها بیماران بسیاری را در مورد گزینه‌های مختلف پروتز گیج کرده‌ام .

 

 دانیل چوی اینجا با دندان عقل و مرکز ایمپلنت پروتز و جراحی دندان شمال تگزاس است و بیایید مستقیما وارد آن شویم و در مورد پروتز صحبت کنیم، بنابراین وقتی همه روی چهار را انجام می‌دهیم، پروتز اصلی وجود داشته باشد.

 

 دو بخش اصلی آن ، ایمپلنت‌هایی که در این انیمیشن می‌بینیم در استخوان تعبیه شده‌اند و همچنین پروتز که همه چیز بالای لثه‌ها است، یعنی لثه‌ها و دندان‌های مصنوعی، بنابراین این می‌تواند به عنوان یک  پروتز، بنابراین ما روی این سخنرانی تمرکز خواهیم کرد و عمدتاً روی این بخش تمرکز می‌کنیم، دلیل اینکه من می‌خواهم روی این موضوع تمرکز کنم این است که سردرگمی بسیار زیادی در مورد همه چهار و ام در بسیاری از مواقع که بیماران برای نظر دوم مراجعه می‌کنند وجود دارد.

 

 یا بیمارانی را دیده‌ام که به دلیل سرمایه‌گذاری در lm4 ناامید شده‌اند، بسیاری از آنها در مورد اینکه چه گزینه‌هایی واقعاً از ابتدا در رابطه با پروتز موقت تا پروتز نهایی درست بودند، وضوح زیادی نداشتند، زیرا وجود دارد.

مزایا و معایب

 مزایا و معایب مختلف هر یک و همچنین هزینه تفاوت قابل توجهی در هزینه، بنابراین فقط برای اینکه به شما اطلاع دهیم که پروتز چیست، در واقع یک عضو مصنوعی بدن است در این مورد چیزی که ما در مورد آن صحبت می کنیم  دندان‌ها و لثه‌های تقلبی و از مواد مختلفی ساخته شده‌اند و دندان‌های موقتی وجود خواهند داشت، دندان‌های دائمی و لثه‌هایی از مواد مختلف ساخته شده‌اند، بنابراین ما بعداً به این موضوع خواهیم پرداخت.

بهبودی پس از جراحی

شفای جراحی بسیار مهم است، درک مفاهیم خاصی در مورد چگونگی بهبودی شما بسیار مهم است، زیرا این تأثیر بسیار زیادی بر این دارد که چرا ما پروتز موقت را در مقابل پروتز نهایی شما انجام می‌دهیم، بنابراین پس از جراحی، دو نوع بهبود را به طور انتقادی تجزیه و تحلیل می‌کنیم، بنابراین می‌خواهیم ببینیم چگونه ایمپلنت‌های شما تا استخوان بهبود می‌یابند و همچنین نحوه تغییر شکل استخوان و لثه‌ها پس از جراحی، این همان چیزی است که ما آن را بازسازی استخوان و بافت می‌نامیم، بنابراین زمانی که ایمپلنت‌های دندانی انجام می‌دهیم معمولاً حدود سه تا چهار ماه طول می‌کشد تا ایمپلنت دندان شما عملاً جوش بخورد.

 

با استخوان شما، بسیاری از دندانپزشکان فقط بر روی این نوع درمان تمرکز می کنند، اما همچنین مهم است که ما نیز بر چگونگی بهبود استخوان و لثه شما در شش ماه آینده تمرکز کنیم، زیرااوه که استخوان و لثه کوچک می شوند و شکل آن تغییر می کند در رابطه با نحوه برخورد این پروتز با لثه های طبیعی شما بسیار مهم است، بنابراین فقط یک تصویر کوچک از یک عکس است که این یک پروتز کوچک باشد، لثه ها و دندان های مصنوعی و سپس این اگر در این مدل، لثه‌های طبیعی شما در اینجا قرار می‌گیرند و سپس این جایی است که ایمپلنت‌های دندانی در آن قرار می‌گیرند، شما نمی‌توانید ایمپلنت‌های دندانی را که در استخوان شما جاسازی شده‌اند ببینید و بنابراین تنها راهی است که ما می‌توانیم ببینیم.

مراحل اولیه کاشت ایمپلنت

ایمپلنت‌های شما روی یک تصویربرداری با اشعه ایکس قرار می‌گیرند، بنابراین کاری که ما انجام می‌دهیم این است که شما وارد شوید، اگر دندان دارید، جراحی را انجام دهید، ما دندان‌هایتان را بیرون می‌آوریم، ایمپلنت‌های دندانی را قرار می‌دهیم ، استخوان را مجدداً کانتور می‌کنیم.  و سپس، کاری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که شما را با یک حق موقت به خانه می‌فرستیم، بنابراین شما می‌خواهید این را حدوداً پنج ماه بعد از شش ماه بپوشید و بعداً بعد از اینکه ایمپلنت‌های دندانی شما یکپارچه شدند . 

شما یک استخوان هستید که اساساً در حال آمیختن شوخ طبعی هستید  ایمپلنت دندان من دوست دارم به مردم بگویم مثل این است که منتظر بمانید تا بتن خیس اطراف پستی که در آن قرار داده اید ببندد، اما زمانی که آن ایمپلنت دندانی با استخوان ادغام شود، محکم می شود، بنابراین چه چیزی را می خواهید انجام دهید.

 

انجام دادن مانند بعد از آن دوره بهبودی و همچنین ، منظورم این است که بعد از عمل جراحی، ایمپلنت های دندانی خود را قرار دهید، قرار است این ایمپلنت های دندانی را به طور موقت برای حدود پنج ماه استفاده کنید و سپس اگر همه چیز خوب به نظر برسد ، حرارت ایمپلنت های شما به خوبی با استخوان شما ترکیب شده است. و همچنین استخوان و لثه شما کوچک شده و به شکل نهایی شما رسیده است، سپس کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که شما را در یک پروتز دائمی قرار می دهیم و سپس دوباره در مورد انواع مختلف پروتز صحبت خواهیم کرد .

انواع ایمپلنت

پروتزهای دائمی

 اما شما می دانید که انواع مختلفی وجود دارد، اما این زمانی است که شما در پروتز نهایی خود قرار می گیرید، بنابراین اگر به نظر می رسد ایمپلنت های شما به درستی بهبود یافته اند و استخوان و لثه تغییر ابعاد داده اند، بیمار می تواند ب  در پروتز محیطی قرار داده شده است، بنابراین انواع مختلفی از پروتزهایی که شما گفتید وجود دارد، شنیده اید که قبل از اینکه یک پروتز موقت وجود داشته باشد، به این موضوع اشاره کردم و سپس یک پروتز نهایی درست وجود دارد، بنابراین اگر به این نگاهی بیندازید، مثل این بودم که یک لحظه صبر کنید، هر دو بسیار خوب به نظر می رسند.

پروتز موقت

دوباره پروتزی است که شما شش ماه پس از جراحی نصب می کنید. از دیدگاه بازاریابی دروغ می‌گوید که برخی مطب‌های دندان‌پزشکی می‌توانند کمی مبهم باشند و بنابراین شما مقداری طعمه و تغییر را نیز خواهید دید که زمانی رخ می‌دهد که یک مطب دندان‌پزشکی قیمت ارزان‌تری ارائه دهد، اما ممکن است پروتز ارزان‌تری نیز به شما ارائه دهند.  این سخنرانی می تواند به نوعی چیزها را برای شما روشن کند تا شما تصمیم اشتباهی نگیرید، پس فقط کمی بیشتر در مورد شفا دادن بیشتر کنید، زیرا دو نوع وجود دارد به دلیل این دو نوع درمان ، یعنی ترمیم ایمپلنت و بهبود استخوان و لثه، منطقی نیست که خیلی زود از حالت موقت خود بیرون بیایید یا حتی بدتر از آن که اصلاً همسر موقت نداشته باشید، برخی از مراکز چهارگانه توصیه می کنند که بروید. 

 

بلافاصله بعد از جراحی وارد فینال شوید، بنابراین آنها شما را در پروتز نهایی خود دو روز پس از جراحی قرار می دهند که می دانید در آینده به جزئیات بیشتری خواهم پرداخت، یعنی بعداً این ایده واقعاً بدی است تصور کنید و من این را سریع انجام می دهم. مثال کوچکی تصور کنید قرار است یک کفش سفارشی بسازید که می تواند برای همیشه دوام بیاورد، آیا روزها پس از جراحی آن را درست می کنید، زمانی که وقتی تورم کاهش می یابد، پای شما واقعاً متورم می شود، کفش خیلی مناسب نیست، بنابراین اینطور تصور کنید که مانند متخصصین پا می شناسید.

 

آنها می توانند یک کفش سفارشی برای شما بسازند، زمانی که پای شما دو روز پس از جراحی واقعا متورم شده بود، زمانی که پای شما چند ماه بعد به حالت طبیعی خود منقبض شده بود، از پای شما کپک زد.  مثل این است که شما در حال حاضر در یک کفش هستید که خیلی شبیه چند دو سایز خیلی بزرگ است و بنابراین قطعاً برای شما خوب نیست و بنابراین می دانید که این دقیقاً همان چیزی است زیرا چه اتفاقی می افتد وقتی که  مثل اینکه شما ایمپلنت‌های دندانی و پروتز خود را می‌شناسید، چه اتفاقی می‌افتد این است که بین لثه‌های طبیعی خودتان و لثه‌های تقلبی پروتز شکاف ایجاد می‌شود، این به غذا اجازه می‌دهد اساساً اگر لثه‌های شما در اصل اینجا بودند، زیرا آنها آن قالب را داشتند. 

 

و اساساً با گذشت زمان استخوان و لثه‌های شما شروع به جمع شدن می‌کنند، در اینجا شکاف ایجاد می‌شود و بنابراین این اجازه می‌دهد غذا در این فضاها گیر کند، آزاردهنده است، بهداشتی نیست، برخی افراد حتی از سوت زدن هنگام صحبت کردن شکایت می‌کنند.

 

بنابراین میزان انقباض که در افراد مشاهده می کنیم به طور قابل توجهی متفاوت است، اما قطعاً یک نگرانی مهم است، بنابراین می دانید که برخی از مراکز واقعاً توصیه می کنند که شما  می تواند بلافاصله وارد مرحله نهایی شود، مثلاً اگر کسی به شما بگوید که مانند من این یک علامت هشدار بزرگ است.

وضعیت استخوان ولثه بعد از عمل

استخوان و لثه کوچک می‌شوند، بنابراین شما دقیقاً در اینجا شکاف ایجاد می‌کنید، بنابراین جایی که پروتز شما با لثه‌های طبیعی خود برخورد می‌کند، چیزی است که ما آن را خط انتقال می‌نامیم، بنابراین می‌بینید که مقداری کوچک شدن خط انتقال خود را می‌بینید، پس وقتی دوباره به حالت موقت رسیدیم. پروتز ما دو گزینه اصلی در رابطه با نحوه انجام آن داریم در حال حاضر 99 مطب خارج از کشور آنها کاری را انجام می دهند که می دانید به روشی که همیشه انجام می شد و این همان روشی است که ما قبلاً با این کار در شمال انجام می دادیم.

 

جراحی دندان تگزاس نیز و این همان چیزی است که آنها به آن تبدیل سمت صندلی می گویند که در آن ما تقریباً دو ساعت و نیم دیگر را پس از جراحی شما می گذرانیم، مانند گرفتن یک پروتز معمولی و مقاوم سازی  آن را در دهان خود قرار دهید، بنابراین پس از انجام عمل کشیدن و بازسازی استخوان شما، ایمپلنت های دندانی را دو ساعت و نیم دیگر قرار دهید، ما یک پروتز سنتی را می گیریم که تمام اکریلیک اضافی را برش می دهیم و مقداری اکریلیک را در آنجا تزریق می کنیم و به صورت سفارشی آن را روی دهان شما قرار می دهیم. 

 

بنابراین می‌توانید آن را به‌عنوان موقت بپوشید و سپس گزینه‌ی دیگر طراحی و تبدیل دیجیتالی است که دقیقاً همین است و این فرآیند جدید ما است که در آن پس از کاشت ایمپلنت‌ها، اسکن داخل دهانی از دهان شما دریافت می‌کنیم.  دندان های خود را به صورت دیجیتالی طراحی کنید و سپس پروتز خود را آسیاب کنید، بنابراین این دوباره موقتی است، زیبا است و بسیار قوی است برخی از مسائلی که ما در مورد این پروتزهای موقت دیده‌ایم چیست، بنابراین اینها مسائلی هستند که شما می‌دانید هر کسی که دانش دارد4 به شما می گویم و حتی قبل از اینکه به فرآیند دیجیتال برویم، این مشکل را زیاد داشتیم، اما اتفاقی که خواهد افتاد این است که پروتز موقت از طریق فرآیند تبدیل سمت صندلی ساخته شده است. 

 

ممکن است چند بار بشکند یا چندین بار بشکند. آنها معمولاً بیشتر شبیه شکننده هستند و ضعیف‌تر می‌شوند، زیرا باز هم فرآیندی که من در مورد برداشتن پروتز صحبت می‌کردم و اکریلیک اضافی را در فضاهای خاص و مواردی از این قبیل را سوراخ می‌کند.

 

می تواند یک پروتز بسیار ضعیف ایجاد کند، بنابراین دوباره یک پروتز موقت که من در مورد آن صحبت می کردم که از طریق فرآیند طراحی دیجیتال ساخته شده است شکسته نمی شود یا اگر این کار را انجام دهد بسیار نادر خواهد بود و من هنوز یک شکستگی ندیده ام اگر پروتز موقت شما  از طریق تبدیل سمت صندلی ساخته شده است و برای شکستن آن، شما باید برگردید و پروتز خود را تعمیر کنید که اگر پروتز موقت شما از طریق طراحی دیجیتال ساخته شده باشد، هر بار که طوطی شما ضعیف‌تر می‌شود یک ساعت زمان نیاز دارد.

 

یکی دیگر را در اسرع وقت چاپ کنید یا آسیاب کنید تا آماده قرار دادن آن در دهان شما باشد، ما آنها را تعمیر نمی کنیم زیرا چاپ یا آسیاب کردن آن برای ما آسان تر است ، بنابراین فقط می خواهیم به شما اطلاعات زیر را بگویم.

 

نه این است که موقتی‌های ساخته شده از طریق تبدیل سمت صندلی منجر به شکستگی‌های غیرمنتظره بسیاری از پروتزهای ضعیف‌تر در طول زمان می‌شوند و فقط زمان را تلف می‌کنند، بنابراین می‌خواستم سریعاً با شما به اشتراک بگذارم ما یک بیمار در اینجا داریم که چندین سال یک پروتز فوقانی را انجام داده است. 

 

پیش از این، او این کار را به روش سنتی انجام داد، جایی که آنها یک تبدیل سمت صندلی را انجام دادند و در طی آن مدت شش ماه در حالت موقت خود منتظر بود تا آخرین پروتز زیرکونیایی خود را دریافت کند که بسیار قوی تر است و او هیچ مشکلی با آن ندارد. او گفت که این تبدیل شش ماهه وحشیانه است زیرا بیش از 5 بار شکست خورد و شمارش را از دست داد، بنابراین او با ما کمتر کار می کرد و می دانید که انتظار داشت همان اتفاقی بیفتد و دوباره برای او اتفاق افتاد، در کل می دانید او دوباره چهار نفر خود را دوست دارد، روند موقت وحشیانه بود، اما او مایل بود دوباره آن را طی کند، زیرا دندان های پایینی خود را از دست می داد و می خواست دندان های جدید داشته باشد.

 

گواهینامه با شما بسیار خوب، من یک um یک چهار روی بالا انجام دادم و پروتزهای موقت آکریلیک بودند و من آن چیزهایی را که شمارش را از دست داده بودم، حداقل پنج بار شکستم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که موقتی ها را به این اندازه پایین تر روی هر چهار می چسبانم.  من به تازگی با دکتر چوی کار کرده بودم، این پروتزهای موقتی هستند که از ایمپلنت پشتیبانی می کنند و آنقدر نگران بودم که آنها را بشکنم، هزینه کمی اضافی برای یک دستگاه پشتیبان پرداخت کردم، درست یک یدک ، یک ماه و نیم می گذرد و من این کار را نکرده ام. 

 

هنوز آنها را شکسته اند و اگر نتوانم آنها را بشکنم به احتمال زیاد نمی توانند شکسته شوند، به نظر می رسد روند جدید سر و دم بهتر از روند قبلی است، بنابراین پروتزهای موقت به احتمال زیاد برای شما و شما دوام خواهند داشت.  آیا شما آنها را نمی شکنید، بنابراین واقعاً جالب بود که اساساً از یک نوع بیمار بشنویم که تفاوت بین فرآیند تبدیل سنتی چقدر است و چگونه در نهایت باعث ایجاد مشکلات زیادی در آن شش ماه اول قبل از ابتلا به او شده است.

 

زیرکونیای نهایی او پروتز در مقابل فرآیند طراحی دیجیتال ما که قبل از اینکه برای سفر به کلمبیا برود هیچ شکستگی نداشته است و می دانید به دلیل تجربیات گذشته او اساساً انتظار داشت که همه چیز اشتباه پیش برود اما هیچ مشکلی نداشت.  بنابراین یک چیز که ما می خواستیم در مورد طعمه و روشن کردن پروتز موقت مطرح کنیم، بنابراین بسیاری از مردم با قیمت ارزان در اینترنت تبلیغ می کنند، این همان چیزی است که به احتمال زیاد پروتز موقت ارزانی است که شما را با قیمت ارزانی که به شما ارزانی می دهند، می کشند. پروتز موقت و بعد از آن شکستگی های خسته کننده زیادی را تجربه خواهید کرد تا اوضاع بدتر شود.

هزینه

به شما گفته می شود که برای دریافت پروتز نهایی باید مبلغ دیگری را به صورت یکجا پرداخت کنند، نمی توان به شما گفت که چند بار این بیمار را دیده ام.  تعداد زیادی از چهار نفر را آنلاین نمی بینند، آنها می دانند که این گزینه عالی است، می بینند که قیمت ارزان فوراً برای آن انتخاب می شود و توضیح زیادی از مرکز ایمپلنت وجود ندارد، بنابراین بیایید در مورد پروتز نهایی صحبت کنیم زیرا تا این مرحله ما  من در مورد پروتزهای موقت موقت صحبت کرده ام، بنابراین دوباره با موقتی ها، تغییر سمت صندلی در مقابل فرآیند طراحی دیجیتالی که ما استفاده می کنیم وجود دارد، اما برای پروتز نهایی پس از شش ماه اول، این پروتزی است که شما می خواهید بپوشید. 

 

تا آخر عمر دوباره  ممکن است برخی افراد حتی آن را پیشنهاد نکنند و همچنین ممکن است برخی افراد خیلی زود شما را در پروتز نهایی خود قرار دهند، بنابراین دوباره همه این اختلافات وجود دارد، اجازه دهید در وهله اول در مورد سه گزینه مختلف صحبت کنیم، بنابراین  گزینه هیبریدی ، دندان ها و لثه های اکریلیک پخته شده روی زیرساخت تیتانیوم است.

طول عمر ایمپلنت

 این یک گزینه طولانی مدت عالی است، بنابراین گزینه دوم زیرکونیا است، از دی اکسید زیرکونیوم ساخته شده است، سرامیک بسیار قوی است، ما همچنین نانو سرامیک داریم که ترکیبی از مواد پلیمری و سرامیکی است ، بنابراین بیایید کمی با جزئیات در مورد آنها صحبت کنیم.

 

 بنابراین نکته اصلی این است که پروتز نهایی هیبریدی است، پروتز نهایی هیبریدی قدیمی ترین گزینه موجود است، ارزان ترین گزینه موجود است، گزینه های پروتز نهایی مالی است که به دلیل زیرساخت تیتانیوم شکسته نمی شود و به نصف نمی رسد، اما سطح اکریلیک آن را لکه دار می کند. 

اگر آن را به خوبی تمیز نکنید، بوی بد می دهد و دندان ها و لثه ها می توانند از ساختار تیتانیومی شکسته شوند، بنابراین می توانید برخی از این تصاویر را در اینجا ببینید که زمانی که دندان های شما در حال شکستن هستند، فکر ترسناکی است.  یک پروتز نهایی کاملاً قابل تعمیر است، اما روند خسته کننده ای خواهد داشت، همچنین روز اول عالی به نظر می رسد، اما به مرور زمان به دلیل اکریلیک آن می تواند دوباره لکه های بیشتری ایجاد کند. 

 

برخی از باکتری‌ها به دلیل این عوامل در عرض 5 تا 7 سال به دلیل ساییدگی و رنگ‌آمیزی دندان‌ها نیاز به تعویض دندان‌ها دارند، زمانی که آنها جایگزین دندان‌های شما می‌شوند، باید به مدت یک یا دو هفته به حالت موقت برگردید و سپس کل این فرآیند هزینه را به همراه خواهد داشت. به طور متوسط 2500 ام دیگر برای تر یم آنهایی که می دانید ای پروسه را طی می کنند، خواهد بود، بنابراین وقتی به زینه های نهایی پروتز نگاه می نید، بدانید که اگر فردی که متخصص خود را می شناسید یا می انید مرکز ایمپلنت شم با شما این کار را انجام می دهد، آنها را بررسی می کند. 

 

به شما می گویم خوب این همان چیزی است که یک هیبرید در مقابل زیرکونیا در مقابل یک نانو سرامیک هزینه خواهد داشت و بنابراین بلافاصله مردم خوب خواهند شد، بیایید دوباره با چاه هیبریدی برویم و بفهمیم که بیست و پانصد دلار دیگر برای هفت سال رنگ آمیزی مشکلات زیبایی باعث درد بیشتر در باسن می شود زیرا ممکن است دندان ها شکسته شوند آیا واقعا ارزشش را دارد به همین دلیل است که اینجا در جراحی دیلان شمال تگزاس ما آن را پیشنهاد نمی کنیم.

 

پروتز نهایی زیرکونیا سالیان متمادی است که وجود داشته است و احتمالاً حداقل شش سال است که به طور گسترده روی آن استفاده شده است. اشکال صادقانه این است که از اکریلیک سنگین تر است و اگر در آینده نیاز به اضافه کردن ایمپلنت دیگری داشتید، باید یک پروتز کاملاً جدید بسازید، به طوری که صادقانه بگویم که بزرگترین مشکل آن است.

 

از شما می دانید که با این ماده کار می کنید، فقط باید از ابتدا شروع کنید و یک پروتز کامل دیگر بسازید و همچنین نتیجه نهایی با پروتز نهایی نانو سرامیکی که چندین سال است که در دسترس است، یکی از پروتزهای جدیدتر است.  گزینه های موجود برای همه در چهار ، همچنین بسیار زیبایی شناسی است، برخی ممکن است بگویند که حتی زیباتر از زیرکونیا کمتر از زیرکونیا است، اما آنها ادعا می کنند که بسیار قوی هستند به دلیل ماهیت خم شدن مواد و احساس طبیعی تر در دهان در مقابل زیرکونیا و اگر زمانی نیاز به کاشت ایمپلنت دیگری داشتید ، همچنان می توانید با این ماده کار کنید و پروتز دیگری مانند مورد ساخته نشده باشد. 

 

با زیرکونیا، بنابراین واضح است که وقتی ما تمام مراحل را طی می کنیم، ممکن است ایمپلنت ها کاملاً شکست بخورند، معمولاً در یکی دو ماه اول شکست می خورند، اما قطعاً چیزهایی وجود دارد که در دراز مدت ممکن است اتفاق بیفتد، من از سال 2008 ایمپلنت ها را گذاشته ام احتمالاً حدود 10000 ایمپلنت را در کار خود قرار داده ام.

آیا ایمپلنت ها کاملاً شکست می خورند

 بنابراین مطمئناً خوب است که بتوانم در مورد مشکلی که در حال پیش آمدن است سؤالاتی را برای پرسیدن تلفنی یا مشاوره آماده کنم تا از آنها بپرسم آیا موقتاً انجام می دهید؟ پروتز یا آیا مستقیماً به سمت پروتز نهایی می روید به یاد داشته باشید که اگر مستقیماً به سمت پروتز نهایی بروند، می توانید فرآیند را مجدداً شروع کنید اگر ایمپلنت داخل نشد. همچنین انقباض لثه و استخوان شما باعث ایجاد شکاف بین پروتز و لثه طبیعی شما می شود، همچنین پروتز موقت شما با تبدیل سمت صندلی یا فرآیند طراحی دیجیتال انجام می شود. 

 

ضعیف تر است و تمایل به شکستن بیشتر دارد و نیاز به بازدیدهای بعدی و ناامیدی دارد، قیمت لیست شده آنلاین شما برای پروتز موقت تبدیل شده است یا برای پروتز نهایی، پروتز موقت تبدیل شده بسیار ارزان تر خواهد بود، اما اگر از طریق صندلی ساخته شود. تبدیل آن اغلب خراب می شود و شما را در وضعیت بدی قرار می دهد که کاملاً صادقانه بگویم ارزش آن را ندارد اگر قیمت لیست شده آنلاین شما برای یک پروتز نهایی باشد هزینه گزینه های مختلف پروتز نهایی مانند زیرکونیای هیبریدی یا نانو سرامیک گزینه هیبریدی چقدر است.

 

 ارزان‌تر از زیرکونیا یا نانوسرامیک خواهد بود، اما نگرانی‌های زیبایی شناختی و دوام در درازمدت به‌عنوان رزولوشن دارد.  آنها باید به شما بپردازند، بدانید که پنج تا هفت سال بعد هزینه‌های طولانی‌مدت بیشتری خواهید داشت ، مثلاً 2500 هزینه دیگر برای به دست آوردن لثه‌ها و دندان‌های جدید در آنجا.

 

یک هفته پس از جراحی

 برخی از مراکز این کار را انجام می‌دهند تا راحت‌تر دندان‌های نهایی خود را در اسرع وقت که می‌دانید به فروش برسانند و دوباره همه علاقه‌مند می‌شوند هی بیایید کارها را سریع‌تر و سریع‌تر انجام دهیم، اما در عین حال باید از سؤال کنیم.  آیا این واقعا برای شما خوب است و بنابراین اینجا در جراحی دندان شمال تگزاس ما همیشه نگران نتایج بلند مدت شما هستیم و می خواهیم کارها را به درستی انجام دهیم و می خواهیم کارها را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهیم.

 

  سعی کنید همیشه دوست داشته باشید در بافت میانی با شما ملاقات کنم و در شش ماه اول انقباض استخوان رخ می دهد، شکاف هایی بین پروتز و لثه باز می شود که باعث سوت زدن و نهفتگی غذا می شود، اجازه ندهید کسی شما را در پروتز نهایی قرار دهد.  خیلی زود و بالاخره زیرکونیا و نانوسرامیک‌ها هر دو گزینه‌های عالی برای پروتز نهایی هستند، هیچ‌کدام اشتباه نمی‌کنند ، نانوسرامیک انعطاف‌پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد اگر می‌خواهید ایمپلنت‌هایی ایجاد کنید، مشکلی با هر یک از ایمپلنت‌هایتان.

حرف آخر

 مفید برای شما  می دانید که در طول این سال ها من فقط بیماران زیادی را دیده ام که مانند آنها ناامید شده اند زیرا آنها در مسیر اشتباه رفتند و یا آنها را گمراه کردند متاسفانه گاهی اوقات بنابراین ما می دانید که این اتفاق می افتد سرمایه گذاری بزرگی باشد که در حال تغییر است، می تواند آن جویدن و آن عملکرد و آن اعتماد به نفس را دوباره به شما بدهد، ما قطعاً می خواهیم مطمئن شویم که وقتی همه اینها را پشت سر می گذارید و این سرمایه گذاری را انجام می دهید، بهترین پروتز موجود را برای شما دریافت خواهید کرد، بنابراین امیدوارم که این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۱ ، ۱۳:۴۷
باران بهاری

 

آیا تا به حال به آن عکس‌های مجلات براق یا مربع‌های اینستاگرام نگاه می‌کنید و تعجب می‌کنید که چگونه این همه افراد چنین دندان‌های عالی دارند؟ چگونه لبخندهای آنها تا این حد سفید مرواریدی و کاملاً هماهنگ است؟

چه از دنتوفوبیا رنج می برید یا به ملاقات های دندانپزشکی خود وفادار هستید، دندان های شما ممکن است آنقدر که آن افراد مشهور لبخند می زنند، ظاهری نداشته باشند. آیا همه آنها فقط از نظر ژنتیکی برکت دارند یا راز دیگری برای آن لبخندهای بی نقص وجود دارد؟

بسیاری از لمینت سرامیکی برای به دست آوردن لبخند سفید کامل استفاده می کنند. آیا شما مقصر هستید که دندان های خود را نشان نمی دهید؟ آیا شما تمایلی به نشان دادن یک پوزخند بزرگ دندان ندارید زیرا نسبت به ظاهر دندان های خود آگاه هستید؟

ممکن است زمان آن رسیده باشد که لبخند خود را با روکش دندان چینی به روز کنید. در مورد آنها و اینکه آیا آنها برای شما کار می کنند نمی دانید؟ برای یادگیری هر آنچه که باید در مورد لمینت های دندان چینی بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

1. لمینت سرامیکی دقیقاً چیست؟

لمینت سرامیکی دندان لایه نازکی از مواد چینی هستند که به سطح دندان می‌چسبند. آنها سفارشی ساخته شده اند، از جمله اندازه، شکل و رنگ برای شخصی که آنها را دریافت می کند.

در حالی که بسیاری از مردم به دلایل زیبایی روکش های چینی را دریافت می کنند، اما می توان از آنها به عنوان یک روش ترمیمی نیز استفاده کرد. آنها می توانند نسبت به قرار دادن روکشی که کل دندان را می پوشاند کمتر تهاجمی باشند. در عوض، فقط سطح دندان را بپوشانید.

از آنجایی که روکش به دندان طبیعی فرد می‌چسبد، آنها یک انتخاب عالی برای تعمیر دندان‌های شما در مقابل جایگزینی آن‌ها با ایمپلنت یا پروتز هستند.

2. چه کسی کاندیدای خوبی برای گرفتن لمینت سرامیکی روی دندان های خود است؟

آیا نمی دانید که آیا روکش های چینی روی دندان های شما کار می کنند؟ در حالی که آنها برای بسیاری از افراد کار می کنند، اما همه نامزدهای خوبی برای روکش نیستند. در بیشتر موارد، هر کسی که به دنبال تغییر ظاهر لبخند خود است، ممکن است کاندیدای لمینت باشد.

روکش ها می توانند رنگ، شکل و اندازه دندان های طبیعی شما را تغییر دهند. در حالی که دندان‌های شما ممکن است از نظر ظاهری عالی نباشند، اما اگر لثه‌های سالم و ساختار استخوانی خوبی دارید، احتمالاً لمینت ها را خوب می‌گیرید.

لمینت ها به رفع مشکلات زیر در دندان‌های شما کمک می‌کنند:

  • براده برداری
  • رنگآمیزی
  • ترمیم و پرکردن قدیمی
  • لبخند ناهموار یا باریک
  • مشکلات فاصله گذاری
  • شلوغی
  • مسائل گاز گرفتن
  • رنگ آمیزی از آنتی بیوتیک ها یا فلوئوروزیس

از آنجایی که گرفتن روکش یک فرآیند سفارشی است، یک دندانپزشک زیبایی با کیفیت می تواند با مشکلات دندان های شما کار کند و آنها را با روکش های چینی برطرف کند.

3. زمان هایی که لمینت ها ممکن است کار نکنند

چند موقعیت وجود دارد که روکش‌های چینی ممکن است بلافاصله کار نکنند یا کار نکنند. در عوض، ممکن است قبل از اینکه بتوانید روکش بگیرید، نیاز به انجام کارهای دندانپزشکی دیگری داشته باشید.

زمانی که روکش‌ها اکنون ممکن است کار کنند، زمانی است که دندان‌ها در اثر ساییدن آنها بسیار فرسوده شده‌اند. اگر دندان ها بیش از حد ساییده شده باشند، چسبیدن روکش به سطح دندان را به چالش می کشد.

اگر شکاف های بزرگی در دندان های خود دارید، ممکن است لازم باشد ابتدا کارهای ارتودنسی انجام دهید. ارتودنتیست دندان ها را حرکت می دهد تا شکاف های بزرگ را از بین ببرد، سپس دندانپزشک زیبایی می تواند روکش ها را قرار دهد. به یاد داشته باشید که روکش باید به دندان شما بچسبد. اگر روکش را روی دندانی که شکاف زیادی وجود دارد قرار دهید، این شکاف باقی می ماند.

موارد دیگر ممکن است شامل این موارد باشد که دندان‌ها خیلی شلوغ باشند یا فک آنقدر کوچک باشد که دندان‌ها نامرتب باشند. مجدداً، ابتدا باید از متخصص ارتودنسی بخواهید که دندان‌ها را جابجا کند تا فضای مناسبی برای قرارگیری دندان‌ها وجود داشته باشد، سپس روکش‌ها را تهیه کنید.

4. فرآیند گرفتن ونیر

هنگامی که به این نتیجه رسیدید که کاندیدای مناسبی برای روکش های چینی هستید، فقط دو بار برای تهیه آنها نیاز است. ابتدا باید به دندانپزشک زیبایی چندلر خود دکتر آرونی مراجعه کنید. دهان خود را ارزیابی کنید و اینکه آیا کاندیدای خوبی هستید یا خیر. اگر به انجام هر کار دندانپزشکی دیگری نیاز دارید، ابتدا باید آن را انجام دهید.

شما نمی خواهید روکش بگیرید و سپس به کانال ریشه نیاز دارید (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد). اگر به ایمپلنت یا پر کردن حفره نیاز دارید، می‌خواهید این کار را قبل از فرآیند روکش انجام دهید.

در اولین ملاقات با روکش دندان، یک لایه بسیار نازک از مینای دندان شما برداشته می شود. تصور کنید ضخامت آن کمتر از یک ناخن باشد. سپس دندانپزشک قالب هایی را برای ایجاد یک قالب انجام می دهد تا روکش دائمی شما ساخته شود.

سپس شما با یک ترمیم موقت روی دندان های خود نصب می شوید. این زمان خوبی برای شماست که به ظاهر و احساس آنها فکر کنید. قبل از قرار دادن دائمی شکل و رنگ را در نظر بگیرید.

در بازدید دوم، ترمیم موقت برداشته می شود. دندان های شما یک چسب باندینگ روی آنها قرار می دهند و روکش دائمی قرار می گیرد.

اکثر بیماران برای این ویزیت ها بی حس کننده موضعی دریافت می کنند.

5. ریکاوری و مراقبت پس از ونیر

ممکن است نگران باشید که با هر روش دندانپزشکی، بهبودی چگونه خواهد بود؟ بهبودی از هر دو نوبت اول و دوم برای قرار دادن لمینت ها باید بسیار آسان باشد.

ممکن است در ابتدا متوجه شوید که دندان های شما کمی به دما حساس هستند. همچنین ممکن است درد خفیفی را تجربه کنید، اما باید بسیار خفیف باشد. اغلب، شما به سختی باید متوجه چیزی متفاوت بجز لبخند جدید و درخشان شوید.

روکش های شما به مراقبت خاصی بیشتر از دندان های شما نیاز ندارند. شما باید برای ویزیت های منظم دندانپزشکی و تمیز کردن دندان ها برنامه ریزی کنید. شما باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید و دندان ها و لثه های خود را تمیز نگه دارید. هرچه بهتر از دندان های خود مراقبت کنید، روکش ها ماندگاری بیشتری خواهند داشت و ظاهری سالم خواهند داشت.

6. ماندگاری لمینت سرامیکی چقدر است؟

به یاد داشته باشید که روکش های چینی یک تعمیر موقت نیستند. آنها قابل جابجایی نیستند و پس از مصرف دائمی در دهان می مانند.

با فرض اینکه مراقبت مناسب، ویزیت منظم دندانپزشک، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از آنها انجام دهید، اکثر روکش ها می توانند 10 تا 15 سال دوام بیاورند. برخی از آنها حتی تا 20 سال عمر می کنند.

پس از مدتی، ممکن است فراموش کنید که آنها فقط دندان های طبیعی شما نیستند.

7. هزینه لمینت سرامیکی

شما باید به ایده روکش های چینی به عنوان یک سرمایه گذاری نزدیک شوید. آنها ارزان نیستند. با این حال، وقتی در نظر بگیرید که آنها می توانند تا 20 سال دوام بیاورند، پذیرش هزینه آسان تر می شود.

خبر خوب این است که شما نیازی به انجام تمام روکش های دهان ندارید. بسته به نیاز و بودجه شما فقط می توانید چند دندان را انجام دهید. خبر بد این است که لمینت سرامیکی تقریباً همیشه توسط شرکت های بیمه دندانپزشکی به عنوان لوازم آرایشی در نظر گرفته می شود و بنابراین تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد یا فقط به صورت محدود تحت پوشش قرار می گیرد.

8. تاثیر کانال های ریشه

اگر نیاز به انجام روت کانال دارید، به خصوص روی دندانی که قصد دارید روکش کنید، در صورت امکان باید قبل از قرار دادن روکش این کار را انجام دهید. اغلب هنگام گرفتن کانال ریشه دندان تیره می شود. گاهی اوقات مواد دندانی استفاده شده روی ریشه حتی باعث تغییر رنگ می شود.

روکش ها بسیار نازک هستند. برای اینکه طبیعی‌تر به نظر برسند، نسبت به گذشته شفاف‌تر هستند. اگر دندانی دارید که به طور ناگهانی در اثر کانال ریشه تغییر رنگ داده یا تغییر رنگ می دهد، می تواند از طریق روکش خود را نشان دهد.

اگرچه ممکن است کاملاً قابل اجتناب نباشد، اگر به کانال ریشه نیاز دارید، ابتدا باید این کار را انجام دهید تا دندانپزشک بتواند رنگ روکش را در صورت نیاز پس از جراحی ریشه تنظیم کند.

9. روکش های قابل تنظیم

روکش‌های چینی با تغییر رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها راهی فوق‌العاده برای بهبود لبخند شما هستند. کلید آنها استفاده از دندانپزشکی است که می داند چگونه آنها را برای دهان شما کار کند.

شاید کسی را دیده باشید که روکش‌های غیرطبیعی دارد. شاید رنگ سفید خیلی روشن باشد یا دندان ها خیلی بزرگ به نظر می رسند. دندانپزشک باید با شما همکاری کند تا روکش ها را به گونه ای سفارشی کند که ظاهر و احساس طبیعی در دهان شما داشته باشد.

طبیعتاً مردم خواهان لبخندی درخشان هستند. بنابراین، تمایل آنها این است که سفیدترین روکشی را که می توانند تهیه کنند، انتخاب کنند. با این حال، ممکن است برای شما طبیعی به نظر نرسد. اجازه دهید دندانپزشک زیبایی شما به دندان های دیگر شما، رنگ پوست، نگاه کند تا سایه مناسبی را که برای شما مناسب است پیدا کند.

10. دندانپزشکان زیبایی

لمینت سرامیکی یک دندانپزشکی تخصصی زیبایی هستند. در حالی که بسیاری از دندانپزشکان ممکن است بگویند که لمینت انجام می دهند، شما می خواهید دندانپزشکی را پیدا کنید که در دندانپزشکی زیبایی متخصص باشد.

روکش های چینی برای ایجاد لبخندی زیبا

آیا برای بهبود ظاهر و احساس لبخند خود آماده هستید که روکش های چینی را از دندانپزشک چندلر خود در نظر بگیرید؟ روکش ها را در نظر بگیرید تا اعتماد به نفس شما را تقویت کنند و همیشه با یک لبخند برنده با جهان روبرو شوید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۱ ، ۱۰:۴۰
باران بهاری

 

هنگام استفاده از روغن های غذایی چه چیزی برای پوست شما ایمن است؟ هیچ چیز ناامید کننده‌تر از بیدار شدن با برآمدگی‌های سفید و قرمز تازه در کمین صورت شما نیست. به نظر می رسد دوران راهنمایی شما آنقدرها هم که فکر می کردید از شما عقب نیست. بیشتر مردم ارتباط بین نوع روغن های غذایی که استفاده می کنند و جوش های آکنه را درک نمی کنند. زمانی که جوش ها تکان نخورند، وجود آنها در واقع می تواند به غذایی که می خورید مرتبط باشد. نگران نباشید؛ تعویض آسان روغن غذایی وجود دارد که می تواند چهره شما را زودتر شفاف تر کند..

اولین کار این است که از روغن های گیاهی و چربی های صنعتی خودداری کنید

آیا پوستی شفاف می خواهید؟

خلاص شدن از شر تمام چربی های ناسالم مملو از امگا 6 باید اولین (و ساده ترین) قدم شما برای مقابله با التهاب مزمن و آکنه ناشی از روغن های غذایی باشد..

بدن شما هورمون هایی تولید می کند که باعث التهاب می شود که به نوبه خود کثیفی و باکتری ها را در منافذ شما به دام می اندازد و باعث ایجاد جوش های آکنه و کیست می شود. و اکثر این هورمون ها در واکنش به نوع غذاهایی که می خورید تولید می شوند. روغن های خود را با دقت انتخاب کنید! هنگامی که بدانید چه چیزی باعث آکنه شما می شود، یک تغییر رژیم غذایی ساده می تواند به کاهش چشمگیر میزان آکنه شما کمک کند..

پس این مزاحم مخفی که باعث همه مشکلات آکنه شما می شود چیست؟ روغن نباتی است. روغن نباتی می تواند باعث ایجاد هورمون های التهابی شود که باعث بدتر شدن آکنه شما می شود تا یک ساعت پس از صرف غذا. به خاطر داشته باشید که اکثر غذاهای فرآوری شده تا حدودی حاوی روغن نباتی هستند که بدترین آنها غذاهای چرب و سرخ شده است

روغن های غذایی گیاهی که باید از آنها اجتناب کنید:

روغن کانولا، روغن سویا، روغن جوانه گندم، روغن ذرت، روغن کنجد، روغن آفتابگردان، روغن بادام زمینی، روغن پنبه دانه، روغن دانه انگور، مارگارین، کوتاه کردن

  • غذاهای فرآوری شده که اغلب حاوی چربی های صنعتی هستند
  • غذاهای سرخ شده، غذاهای فراوری شده، کرم های قهوه، سس سالاد، مارگارین
  • روغن نباتی به معنای واقعی کلمه در همه جا وجود دارد
  • سرخ کن های عمیق، آشپزخانه ها و رستوران های تجاری، سس های سالاد، سس مایونز، پاپ کورن فیلم، و غیره و غیره.

موفق باشید بیرون غذا بخورید یعنی جدی موفق باشی من آن را دریافت می کنم زیرا دوست دارم بیرون با دوستان و خانواده غذا بخورم. مشکل تمام «سس‌های مخصوص سرآشپز» و «سس‌های خانگی» است که با آن مواجه خواهید شد. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی این روغن‌ها حاوی روغن گیاهی هستند و حتی اگر بپرسید، گارسون اغلب تفاوت را نمی‌داند.

اگر با این روغن‌ها آشپزی می‌کنید، به جایگزین‌های متعادل امگا مانند روغن زیتون فوق بکر، روغن نارگیل فوق بکر، روغن آووکادو یا کره روغنی که با علف تغذیه می‌شود، بروید. ممکن است قیمت آنها کمی بیشتر باشد، اما مزه و مزایای تغذیه ای آن ارزشش را دارد.

اگر به دنبال جایگزین‌های سس سالاد جامد هستید، برند Primal Kitchen در واقع سس‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد که از چربی‌های سالم، از جمله روغن آووکادو، تخم‌مرغ بدون قفس و سرکه سیب ارگانیک استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: کاربرد کرم ضد لک چیست؟

 

بنابراین چه روغن هایی می توانم بخورم؟

به غیر از چربی حیوانی خالص، فقط روغن‌هایی هستند که به صورت سرد، پرس شده تصفیه نشده یا کوبیده شده باشند. من شخصاً روغن زیتون فوق بکر، روغن نارگیل تصفیه نشده، کره یا روغن ارگانیک و چربی بیکن می‌خورم.

شما می توانید از هر چیزی که منطقی است و برای شما راحت است استفاده کنید تا زمانی که از زباله ها، روغن های گیاهی مدرن استخراج شده با مواد شیمیایی اجتناب کنید. این بیشتر آنها خواهند بود.

مواد تشکیل دهنده را بخوانید

شما می خواهید از هر چیزی که می گوید تصفیه شده، هیدروژنه و نیمه هیدروژنه شده است اجتناب کنید. من مقدار زیادی گوشت خوک در قفسه پیدا کردم که حاوی چربی های هیدروژنه (فرآوری شده صنعتی) در آن است.

فقط روغن های پخت و پز نیستند که باید مراقب آنها باشید - شما می توانید این روغن ها را تقریباً در هر غذای فرآوری شده ای که برای انسان شناخته شده است پیدا کنید. همیشه لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. یک قانون خوب این است که اگر ارزان است و در پلاستیک پیچیده شده است، احتمالاً روغن های گیاهی در آن وجود دارد. به عنوان مثال، شیشه های زیتون اغلب در روغن آفتابگردان بسته بندی می شوند. آجیل اغلب در روغن پنبه دانه برشته می شود. سس ها اغلب از روغن هسته انگور تهیه می شوند.

اکثر غذاهای بسته بندی شده، محصولات پخته شده و غذاهای رستورانی حاوی روغن های گیاهی هستند. حتی ممکن است آنها را در آشپزخانه خود داشته باشید! برای از بین بردن آکنه به طور طبیعی، به روغن های گیاهی سالم تر و تصفیه نشده روی بیاورید. همیشه لیست مواد غذایی بسته بندی شده را بخوانید و آنهایی را انتخاب کنید که حاوی روغن نباتی نیستند.

نتیجه گیری در مورد روغن های غذایی ایمن برای آکنه

وقتی شروع به خواندن هر برچسب کردم متوجه شدم که این مشکل چقدر فراگیر است. برای مبارزه با آکنه باید به یک متخصص مواد غذایی فوق العاده هوشیار تبدیل شوید. این بخشی از دلایلی است که 85 درصد از مردم تحت تأثیر قرار می گیرند. عرضه مواد غذایی ما کاملاً آلوده است و شما باید با دقت موارد رضایت بخش را انتخاب کنید.

در نهایت، من فکر می کنم که روغن زیتون و روغن آووکادو هر دو گزینه های عالی و خنثی برای تمام نیازهای آشپزی و پخت شما هستند، اگر مستعد آکنه هستید. روغن آووکادو نقطه دود بالاتری نسبت به روغن زیتون دارد، اما گرانتر است. امیدوارم این کمک کند که جستجوی شما برای روغن آشپزی سالم کمی کمتر دلهره آور باشد و غذاهای شما بسیار خوشمزه تر شود. به یاد داشته باشید که غذاهای تازه و کامل همیشه جایگزین های بیش از حد فرآوری شده را تقویت می کنند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۱ ، ۱۲:۴۳
باران بهاری

ایمپلنت دندان یکی از بهترین و جدید ترین متدهایی است که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. با این روش می توان با عوارضی از جمله تحلیل رفتن استخوان فک، مشکل در گفتار و غذا خوردن و تغییر در الگوی جویدن جلوگیری کرد. در کاشت ایمپلنت، مسلما مدت زمانی طول میکشد تا دندان شما آماده شود. همین عامل سبب می شود که بسیاری از بیماران قید انتظار چند ماهه برای کاشت دندان خود را بزنند و از روش های دیگری مانند پروتز مصنوعی برای جیگزینی دندان از دست رفته خود استفاده کنند، اما به لطف پیشرفت تکنیک های دندانپزشکی، روشی به نام ایمپلنت فوری در تهران و سایر نقاط ایران و جهان انجام میشود که با کمک آن میتوان در یک روز دندان کاشت! به همین خاطر برخی افراد برای راحتی در خوردن، آشامیدن و صحبت کردن از ایمپلنت فوری دندان استفاده میکنند.

ایمپلنت فوری چیست؟

یکی از راه حل هایی که به دنبال از دست رفتن دندان اصلی از قسمت ریشه پیشنهاد می شود ایمپلنت دندان است. بهتر است بدانید که از دست دادن دندان ها می تواند عوارض بسیار زیادی از جمله تحلیل رفتن استخوان فک، به دنبال داشته باشد. علاوه بر این می تواند در گفتار و نحوه غذا خوردن و هضم غذا نیز تأثیر بسزایی داشته باشد. در این میان متد هایی مانند کاشت ایمپلنت دندان می تواند بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته باشد و کیفیت زندگی و سلامت فرد را بهبود بخشد.

ایمپلنت فوری دندان یا ایمپلنت یک روزه چیست


ایمپلنت فوری روشی است که کشیدن و کاشت دندان هر دو در یک روز انجام میشوند، به همین خاطر به آن ایمپلنت دندان یک روزه هم میگویند. ایمپلنت فوری دندان یکی از روش هایی است که در کمترین زمان ممکن و در کوتاه ترین طول درمان اجرا می شود. معمولاً از این روش برای کاشت دندان های جلو استفاده می شود. در این تکنیک کاشت دندان، کلیه مراحل کشیدن دندان، کاشت ایمپلنت و مونتاژ پروتز موقت تنها در یک جلسه انجام می شود. پروتز دائمی نیز با گذشت حدود سه تا پنج ماه آماده‌سازی و جایگزین پروتز موقت می شود.
ایمپلنت دندان از پایه ای از جنس تیتانیوم یا اکسید زیرکونیوم ساخته شده و طی یک جراحی در استخوان فک کاشته می شود. سپس پروتز یا روکش نهایی پس از مدتی روی آن نصب شده و کاملاً شبیه به دندان های طبیعی می شود.
 

بارگذاری فوری (immediate loading) چیست؟

بسیاری از افراد قرار دادن ایمپلنت فوری را با بارگزاری فوری اشتباه میگیرند. ایمپلنت فوری دندان یعنی بلافاصله بعد از کشیدن دندان، پایه ایمپلنت جایگزاری شود، اما بارگذاری فوری به فرآیند بارگذاری دندان جایگزین شده در زمان کاشت ایمپلنت اشاره دارد. درواقع بارگذاری فوری همان فرآیند قرار دادن ترمیم ایمپلنت حدود 48 ساعت بعد از کاشت ایمپلنت دندان است. در صورتی که استخوان فک به اندازه کافی ثبات داشته باشد، این روش انجام می شود. بسته به پایداری و استحکام ایمپلنت فوری پس از کاشت، یک بیمار ممکن است هر دو روش یا یکی از آنها را انجام دهد.

تفاوت ایمپلنت فوری با سایر روش های کاشت دندان

مهم ترین تفاوت ایمپلنت فوری با انواع دیگر ایمپلنت دندان، تکنیک اجرا و جایگذاری پین است. همچنین امکان اجرای این روش به وضعیت سلامت استخوان های فک بیمار نیز بستگی دارد. بدین ترتیب در صورتی که شرایط استخوان فک و تراکم آن در ناحیه مورد نظر مناسب باشد، ایمپلنت فوری انجام می شود. در غیر این صورت بیمار باید تحت عمل جراحی دیگری به نام پیوند استخوان قرار گیرد. این عمل جراحی می تواند انسجام و استحکام مورد نیاز برای اجرای ایمپلنت را به وجود آورد. نرم بودن بافت استخوان فک یا کم بودن ضخامت و ارتفاع آن می تواند منجر به شکسته شدن پین ایمپلنت در حین جویدن یا فشار دندان ها روی یکدیگر شود. از دیگر تفاوت های ایمپلنت دندان یک روزه با روش های دیگر کاشت دندان، می توان به کوتاه تر بودن طول دوره درمان در اجرای ایمپلنت فوری دندان اشاره کرد. زیرا همانطور که اشاره شد کلیه مراحل در این متد در یک روز انجام می شود.

در ایمپلنت یک روزه بر خلاف ایمپلنت دندان سنتی، دیگر نیازی نیست تا منتظر بهبود و ترمیم جای کاشت دندان باشید. در حالت عادی باید بین 3 تا 6 ماه بگذرد تا جای زخم ایمپلنت بهبود پیدا کند و پروتز روی آن نصب شود اما در ایمپلنت فوری، این کار در همان روز کاشت دندان انجام می شود.

چه کسانی میتوانند کاندیدای انجام ایمپلنت فوری دندان باشند؟

 تمامی افراد نمیتوانند با روش ایمپلنت دندان بکارند زیرا این یک عمل جراحی حساس است و برای انجام آن باید بیمار شرایط جسمی خاصی را داشته باشد. اساسی ترین شرایط ایمپلنت فوری عبارتند از:

بیمار باید از سلامت کامل لثه برخوردار باشد:

موفقیت این درمان به طور مستقیم با سلامت لثه در ارتباط است. برای انجام ایمپلنت فوری، ناحیه دندان کاشته شده باید عاری از التهاب، بیماری لثه یا هر نوع عفونت باشد. اگر در این قسمت عفونت یا تورم وجود داشته باشد، قبل از عمل کاشت ایمپلنت، بیمار ابتدا باید بیماری لثه و عفونت های خود را درمان شود.

بیمار باید تراکم استخوان خوبی داشته باشد:

قبل از اینکه بیمار برای کاشت ایمپلنت فوری در نظر گرفته شود، باید تراکم استخوان کافی در اطراف محل استخراج وجود داشته باشد. این روش را نمی‌توان برای بیمارانی که از تحلیل استخوان رنج میبرند یا لثه های ضعیفی دارند انجام داد. چنین افرادی باید ابتدا تحت عمل پیوند استخوان قرار بگیرند.

مراحل ایمپلنت دندان یک روزه

همانطور که پیشتر اشاره شد همه مراحل اجرای ایمپلنت فوری تنها در یک جلسه انجام می شود. در ادامه متوجه خواهید شد که مراحل کاشت ایمپلنت فوری تفاوت چندانی با مراحل ایمپلنت دندان معمولی ندارند.

  1. اولین مرحله ایمپلنت فوری دندان این است که تصاویر سه بعدی و سی تی اسکن از دندان گرفته شود تا وضعیت آن برای دندانپزشک متخصص مشخص شود.
  2. در مرحله بعدی، جراحی ریشه و خارج کردن ریشه باقی مانده دندان اصلی انجام شده و پس از آن ایمپلنت کاشته می شود.
  3. متخصص، ایمپلنت را داخل استخوان فرو کرده و اباتمنت را روی آن نصب میکند. سپس قالب گیری انجام می شود تا از روی آن روکش دندان ساخته شود.
  4. در نهایت یک پروتز موقت روی پین ها نصب می شود.
  5. سپس بعد از سه ماه از فک پایین و بعد از 5 ماه از فک بالا قالب گیری می شود. لازم به ذکر است که ساخت پروتز دائمی حدود دو هفته زمان نیاز دارد.

ایمپلنت فوری یک روش سریع و مطمئن برای کاشت دندان است.


در صورتی که بیمار کل دندان های یک یا هر دو فک را از دست داده و دارای پروتز متحرک فک بالا یا پایین است، در یک جلسه می توان ایمپلنت فوری را به وسیله جراحی کاشته و از پروتز های موجود به عنوان پروتز موقت استفاده کرد. ایمپلنت یک روزه بهترین روش برای افرادی است که میخواهند دندان های جلویی خود را بکارند.

قیمت ایمپلنت فوری دندان1401

ایمپلنت دندان فوری نیز مانند ایمپلنت های ساده دارای برندهای مختلفی است. نوع برند، کشور سازنده، تعداد ایمپلنت ها، دستمزد دندانپزشک و غیره می تواند بر قیمت تمام شده آن تأثیر بسزایی داشته باشد. به طور کلی قیمت ایمپلنت فوری یک دندان از هزینه بریج دندان یا پروتز گران تر است، اما ثبات و پشتیبانی عالی از فک ارائه می‌کند و برای باقی ماندن در محل به دندان‌های مجاور یا مکش متکی نیست. تخمین هزینه های کاشت دندان یک روزه نیازمند مراجعه به دندانپزشک است، زیرا هزینه های این روش با توجه به شرایط بیمار و موارد ذکر شده کاملاً متفاوت است. به طور کلی قیمت ایمپلنت فوری به دلیل ساخت پروتز موقت حدود 20 درصد از ایمپلنت معمولی بیشتر است. هزینه ایمپلنت فوری دندان در سال 1401 و در تهران بین 8 تا 12 میلیون تومان میباشد که با توجه به جنس، برند ایمپلنت دندان و روکش آن متغیر است.

روش ایمپلنت فوری دندان با لیزر چیست؟

به منظور ایجاد کمترین آسیب به بافت استخوان فک در کاشت ایمپلنت دندان از لیزر استفاده می شود. روند بهبود زخم ها در این روش بسیار سریع تر است و بافت لثه کمتر دچار التهاب و خونریزی می شود. همچنین لیزر ضد میکروب بوده و از ایجاد عفونت نیز جلوگیری می کند.

برای مطالعه ادامه مطلب ایمپلنت فوری چیست به این لینک مراجعه نمایید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۰۱ ، ۱۲:۱۴
باران بهاری