بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

طبقه بندی موضوعی

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

یکی از جراحی هایی که در زیبایی چهره مردان و زنان تاثیر بسزایی دارد، کاشت ابرو است. ابرو های زیبا ظاهر کلی صورت را تغییر داده و اعتماد به نفس شما را افزایش میدهد. از قدیم الایام روش های زیادی برای درمان ابروهای نازک یا کم پشت استفاده میشد، اما جدید ترین روش های کاشت ابرو که توسط جراح زیبایی و پلاستیک انجام می شود، ماندگاری بالایی دارد، یک راه حل دائمی بوده و مردان و زنان می توانند از آن برای داشتن ابرو های زیبا بهره مند شوند.

 

 

مشاوره قبل از کاشت ابرو

شایع ترین علائم پیوند ابرو مورد نیاز زیبایی است. این می تواند شامل فقدان مادرزادی یا پوشش ناکافی فولیکول مو ، ابرویی باشد که نیاز به رنگ تیره تر دارد ، یا ابروی ناهموار با عدم وجود سومین قسمت جانبی یا داخلی. سایر علائم رایج عبارتند از تریکوتیلومانیا ، اسکار ناشی از ضربه ، سوختگی یا تومورها ، آلوپسی آره آتا پایدار ، ماداروز ناشی از کم کاری تیروئید ، جذام و غیره.

یک نامزد مناسب کسی است که انتظارات واقع بینانه ای داشته باشد ، محدودیت های روش را درک کند ، دارای نقص برجسته یا بیماری پایدار یا درمان شده باشد.

در مورد میزان انتقال تراکم مو در یک جلسه و احتمال انجام جلسات دیگر در صورت عدم دستیابی به نتیجه کامل ، با بیمار مشورت می شود. همچنین از بیمار در مورد استفاده از آرایش با مداد ابرو برای افزایش نتایج بدست آمده مشورت گرفته می شود. در 10 تا 15 درصد از فولیکول های مو ، به طور منظم به کوتاه کردن (در بیشتر دو هفته) نیاز است. با این حال ، نرخ رشد ممکن است به موقع به دلیل تسلط یک گیرنده همزمان شود.

 

روش های کاشت ابرو

این روش مشابه کاشت مو سنتی است. موهای سطحی قبلا مورد استفاده قرار می گرفتند که منجر به ابروهای پرپشت و کاذب می شد و همچنین منجر به رشد ضعیف فولیکول ها می شد. در روش قبلی نتایج مطلوب و کاربرد مطلوبی بدست نیامد.

پیوند واحد فولیکولار (FUT) در حال حاضر برای مدت طولانی با استفاده از تکنیک های پیوند موی تک مورد استفاده قرار می گیرد. این روش که در پیوند ابرو استفاده می شود ، تکنیک استخراج واحد فولیکولار (FUE) است که نیاز به پیوند واحد فولیکولار از محل اهدا کننده قبل از پیوند دارد. هر فولیکول مو با دقت زیر زاویه و جهت موهای ابرو موجود است.

با ظهور فزاینده استخراج واحد فولیکولار (FUE) ، پیوند ابرو را می توان به راحتی بدون هیچ گونه بخیه و با حداقل زمان خرابی از قبل انجام داد. از کاشت موی مصنوعی برای بازسازی ابرو استفاده شده است ، به ویژه در مواردی که مناطق اهدا کننده مو در دسترس نیست ، برای مثال آلوپسی یونیورسالیس. پیوند موی ابرو از موهای بالای گوش گرفته می شود. جراح نه تنها موهای فردی ، بلکه فولیکول های مو را منتقل می کند. این امر به اطمینان از رشد موهای جدید در ابروها پس از ریزش موهای اولیه کمک می کند. پس از انجام بی حسی موضعی ، یک تکنسین یا جراح برش های کوچکی را در محل اهدا کننده فولیکول و همچنین در محل پیوند ابرو انجام می دهد. کل روش حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد.

 

طراحی ابرو
 

در ابتدا از بیمار خواسته می شود تا طرح ابرو مورد نظر خود را بازسازی کند. سپس ، یک بحث برای بیمار برای انتخاب ابرو مورد نظر ، ابرو ایده آل و ابرو شخصی انجام می شود. این فاصله بین انتظارات و نتایج را که منجر به خوشبختی بیمار می شود حذف می کند. قالب ابرو از قبل برش خورده نیز وجود دارد اما معمولاً ترجیح داده نمی شود زیرا باعث ایجاد ابروهای کمتر جذاب می شود.

برای اطمینان از تقارن ابروها باید احتیاط خاصی انجام شود. پس از نهایی شدن شکل ، ابرو دست نخورده در طرف مقابل مشخص می شود. این علامت گذاری با اعمال فشار متوسط ​​به یک پد Telfa استریل منتقل می شود که سپس در امتداد علامت ها بریده شده و یک الگو ایجاد می کند. الگو به صورت افقی معکوس شده و روی ناحیه مقابل ابرو در ارتفاع و موقعیت دلخواه قرار می گیرد. سپس محل جدید ابرو مشخص می شود.

 

بعد از کاشت ابرو

 

مناطق گیرنده باز می مانند در حالی که پانسمان به مناطق اهدا کننده به مدت 2 روز پس از جراحی اعمال می شود. ATP لیپوزومی در نرمال سالین (نسبت 1:10) به صورت اسپری هر 2 تا 3 ساعت داده می شود. کبودی و تورم ممکن است تا چند روز ادامه یابد. آنتی بیوتیک ها ، مسکن ها و استروئیدهای خوراکی نیز برای 3 تا 5 روز اولیه تجویز می شوند.

بیمار می تواند از روز بعد از عمل بعد از عمل و در ناحیه ابرو بعد از ریزش همه پوسته ها ، روی ناحیه اطراف چشم آرایش کند. شستشوی مو 3 روز پس از عمل ، یعنی پس از برداشتن پانسمان مجاز است ، سپس لوسیون یا پاک کننده مناسب توسط پزشک برای شستشوی صورت و ابرو تجویز می شود.

تقریباً همه پیوند موهای ابرو به دلیل آناژن افلوویوم می افتد. رشد مجدد موها از 3 تا 4 ماهگی آغاز می شود. 4 تا 6 ماه بعد از عمل ، رشد ابروها افزایش می یابد که منجر به افزایش تراکم می شود. به بیماران توصیه می شود که از هفته سوم به بعد ژل مو را برای رام کردن موهای نادرست استفاده کنند. 

 

هزینه کاشت ابرو

یکی از فاکتور هایی که قبل از جراحی زیبایی کاشت ابرو باید مورد بررسی قرار گیرد، هزینه کاشت ابرو است. با اندکی تحقیق در می یابید که هزینه کاشت ابرو در کلینیک های مختلف متفاوت است. این تفاوت قیمت به دلیل فاکتور های مختلفی است که در رابطه با کاشت ابرو تاثیر گذار است. در این مطلب از النا کلینیک تمامی فاکتور های تاثیر گذار در هزینه کاشت ابرو و قیمت متعارف آن را برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید بدون نگرانی های مالی و با یک انتخاب درست کاشت ابرو را انجام دهید.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟


هزینه کاشت ابرو به عوامل زیر بستگی دارد :
 

  •  مدل ابرو
  • روش کاشت ابرو
  • تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت
  • مهارت جراح
  • کلینیک جراحی و امکانات و تجهیزات آن


در ادامه هر یک از موارد و نحوه تاثیر آن بر هزینه کاشت ابرو را برایتان توضیح می دهیم. ازبین این عوامل ابتدا مهارت جراح را برای شما شرح می دهیم که خود به تنهایی می تواند در زمینه طراحی ابرو، روش کاشت و گرافت مو تاثیر گذار است.

برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو در کلینیک زیبایی النا روی لینک زیر کلیک کنید.

https://elenaclinic.com/fa/مقالات/هزینه-کاشت-ابرو
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۳۴
باران بهاری

کبودی و ورم اطراف چشم یکی از عوارض بسیار شایع بعد از کاشت ابرو است.اما باید بدانید که این تورم پایدار نیست و بعد از مدتی از بین رفته و اثری از ورم در اطراف چشم و پلک شما باقی نمی ماند. با این حال بهتر است راه درمان سریع ورم و کبودی بعد از کاشت ابرو را بدانید تا بتونید به درستی این عارضه طبیعی را کنترل و درمان کنید و اثر آن را خیلی زود از بین ببرید


قبل از اینکه علت کبودی و ورم چشم ها بعد از کاشت ابرو را بگوییم این مسئله را به خاطر داشته باشید که زمانی که عوارضی مانند کبودی و ورم چشم بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو به عنوان عوارض شایع شناخته می شود، بنابراین بسیاری از این افراد این موضوع را تجربه می کنند، پس جای نگرانی نیست. این تورم و کبودی خیلی زود برطرف می شود.
 

علت تورم چشم بعد از کاشت ابرو


استفاده از داروهای بی حسی در نواحی اطراف ابرو مدتی بعد از تزریق در نواحی پیرامون ابرو از جمله پلک ها و چشم پخش شده و گسترش می یابد. زمانی که این دارو در یک محل تجمع پیدا می کند باعث بروز ورم در آن نقطه می شود. به همین دلیل است که افراد در پلک بالا و پایین چشم خود ورم را تجربه می کنند.
میزان این تورم به پوست شما بستگی دارد. هر چقدر بافت زیر پوست شما خالی تر باشد میزان تجمع این دارو ها بیشتر بوده و ورم در آن نقطه بیشتر است. افرادی که سن بالاتری دارند و یا پوست آن ها شل تر است این ورم را بیشتر تجربه می کنند.

علت کبودی چشم بعد از کاشت ابرو


کبودی به دلیل خونمردگی است که در زیر پوست ایجاد می شود. بنابراین اگر در حین عمل ناخیه از اطراف ابرو و چشم ها بیشتر در معرض فشار قرار گرفته باشند، به دلیل آسیبی که به بافت پوست آن ها وارد شده است، دچار کبودی می شوند.
افرادی که رنگ پوست آن ها روشن تر است، بیشتر از افرادی که رنگ پوستشان تیره است این کبودی را تجربه می کنند.

 

ورم بعد از کاشت ابرو

 

 
دلایلی که باعث بروز آسیب به اطراف ابرو و چشم شما می شود عبارتند از :
 

استفاده از روش های قدیمی کاشت ابرو


یکی از دلایلی که باعث می شود استفاده از جدید ترین روش های کاشت ابرو اهمیت بسیاری داشته باشد این است که روش های جدیدتر کاشت، عوارض را به نسبت بسیار زیادی کاهش می دهدو به این ترتیب عوارضی مانند تورم و کبودی چشم بعد از کاشت با استفاده از تجهیزات پیشرفته تری که برای عمل بکار گرفته می شود، قطعا کاهش می یابد.
روش های قدی تر کاشت ابرو به دلیل اینکه واحد هایی که برای کاشت بکار گرفته می شد به صورت فولیکولی نبود، آسیب بیشتری به این نواحی وارد می کرد. به همین دلیل روش های جدید تر که به صورت کاشت واحدهای فولیکولی است بسیار ظریف تر بوده و با کمترین فشار و آسیب به پوست انجام می شود.
 

نداشتن تخصص و مهارت کم جراح


تخصص و مهارت جراح در شیوه کاشت ابرو و تسلطی که به مرحله کاشت دارد باعث می شود که کمترین آسیب به پوست نواحی اطراف ابرو وارد شود، میزان کبودی و تورم بعد از کاشت به حداقل می رسد. به همین دلیل است که باید در انتخاب پزشک متخصص کاشت ابرو دقت به خرج دهید.
 

غیر بهداشتی بودن کلینیک و خطر عفونت


همانطور که میدانید هر عمل جراحی باید در یک کلینیک بهداشتی که مجوز های استاندارد آن را کسب کرده باشد انجام شود. در صورتی که عمل کاشت ابروی شما در کلینیکی انجام شود که استاندارد های بهداشتی را رعایت نکرده باشد و یا از لوازم استریل نشده در حین عمل استفاده کند، بیشتر در معرض عفونت قرار گرفته و این خود دلیلی برای ورم چشم بعد از کاشت ابرو است.


 

سابقه بیماری


برخی از بیماری های زمینه ای پوستی که افراد دچار آن هستند، خود می تواند عاملی برای بروز حساسیت و تورم چشم شما بعد از عمل کاشت ابرو باشد. به همین دلیل است که باید توصیه های قبل از کاشت ابرو به دقت اجرا کرده و در صورتی که از بیماری خود اطلاع دارید، حتما آن را به جراحتان اطلاع دهید تا عوارض بعد از کاشت را به حداقل برسانید.

 

بعد از کاشت ابرو
 

شرایط سنی و نوع پوست شما


سن شما و همچنین نوع پوست شما می تواند باعث تشدید ورم و کبودی چشمان شما باشد. هرچه سن شما بیشتر باشد، بافت پوست شما شل تر بوده و به دلیل افتادگی پوست و فضای خالی که زیر آن بوجود می آید، بیشتر در معرض تجمع داروی بیحسی قرار می کرد و بیشتر متورم می شود. یک پزشک نتخصص و متبحر در جلسه مشاوره پوست شما را بررسی کرده و شرایط آن را با توجه برای شما شرح می دهد.
 

عدم توجه به توصیه های بعد از کاشت ابرو


توجه به توصیه های بعد از کاشت ابرو به این دلیل اهمیت دارد که می تواند باعث تسریع در بهبود عوارض بعد از کاشت مانند تورم و کبودی چشم ها شود. مهم ترین توصیه هایی که توجه به آن می تواند بهبود و درمان کبودی و ورم چشم را تسریع کند به قرار زیر است:
 

  • استفاده از کمپرس آب سرد
  • استراحت و انجام ندادن کارهای سنگین و ورزش
  • عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات
  • نحوه درست خوابیدن بعد از کاشت
  • شستشوی صحیح ابرو ها بعد از کاشت
  • پرهیز از استخر و حمام و سونا
  • مصرف قرص ضد التهاب تجویز شده توسط پزشک
  • نوشیدن آب  میوه های تازه مانند آناناس

 

رفع کبودی و ورم چشم بعد از کاشت ابرو با کمپرس یخ


همانطور که گفته شد استفاده از کمپرس یخ می تواند تورم چشم و نواحی اطراف ابرو را کاهش دهد. برای اینکه با استفاده از یخ، تورم چشم را بدون آسیب به ابرو های تازه کاشته شده کاهش دهید باید کمپرس یخ را درست در بالای محل کاشت ابرو ها قرار دهید. عدم تماس این کمپرس با موهای شما بسیار اهمیت دارد چرا که تماس آن ها می تواند از رشد فولیکول های مو جلوگیری کرده و رشد ابرو های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

سوالات متداول

 

ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو چه مدت ادامه دارد؟



به طور کلی ایجاد ورم و کبودی های ناحیه چشم بعد از کاشت ابرو موقتی است و ظرف یک هفته پس از کاشت ابرو این تورم و کبودی به طور کلی از بین می رود. البته توجه به توصیه های قبل و بعد از کاشت ابرو بسیار اهمیت دارد. اگر توصیه های پزشک خود  را به دقت انجام ندهید درمان و مدت این عوارض برای شما طولانی تر خواهد بود.

 

چگونه از ورم چشم بعد از کاشت ابرو پیشگیری کنیم؟


برای پیشگیری از ورم چشم بعد از کاشت ابرو باید اقداماتی از قبیل انتخاب کلینیک معتبر، پزشک متخصص، انتخاب جدید ترین روش های کاشت ابرو، رعایت توصیه های قبل از کاشت، مشورت با پزشک متخصص در صورتی که بیماری زمینه ای و یا حساسیت به مواد بیهوشی دارید اهمیت بسیاری دارد.
 

چگونه ورم چشم را بعد از کاشت ابرو درمان کنیم؟


استفاده از کمپرس یخ، نوشیدن آب، مصرف داروهای ضد التهاب تجویز شده توسط پزشک، عدم مصرف نمک و غذاهای شور می تواند ورم چشم شما را خیلی زودتر درمان کند.

 

منبع :https://elenaclinic.com/fa/مقالات/رفع-ورم-و-کبودی-بعد-از-کاشت-ابرو

 

مطلب مرتبط :

 نحوه شستشوی ابرو پس از کاشت ابروی طبیعی

موفقیت کاشت ابرو به چه عواملی بستگی دارد؟

پیوند ابرو چگونه انجام می شود


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۱۶
باران بهاری

یکی از سوالات رایج افرادی که عمل زیبایی کاشت ابرو را انجام داده‌اند، نحوه شستشوی ابرو پس از کاشت است. شما شما نیز اگر پیوند ابرو انجام داده اید و به دنبال جوابی برای این سوال هستید.
 


اهمیت شستشو در موفقیت کاشت ابرو

 


همانطور که در مقاله توصیه های پس از پشت ابرو برای تان توضیح دادیم باید بدانید یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در میزان موفقیت کاشت ابرو شستشوی صحیح صورت و ابرو های شماست.

چرا که فولیکول های کاشته شده در ابروی شما در معرض آسیب جدی هستند و برای اینکه به آنها صدمه نزنید، بهتر است با روش اصولی شستشوی ابروها آشنا شوید تا هزینه‌ کاشت ابروی شما هدر نرفته و بتوانید از نتیجه پیوند ابروی خود به طور کامل رضایت داشته باشید.

 


 
زمان شست و شو پس از کاشت ابرو

 


اگر می خواهید بدانید چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توانید ابروهای خود را شستشو دهید، باید بدانید که بسیاری از متخصصان توصیه میکنند  حداقل ۴۸ ساعت پس از کاشت ابرو حتی تا ۳ روز پس از کاشت، بهتر از از شست و شوی ابرو خودداری کنید. دلیل این موضوع این است که برخورد آب با ناحیه‌ای از پوست شما که فولیکول های ابرو در آن قرار گرفته است ممکن است به آن آسیب برساند.

تا یک هفته پس از کاشت فولیکول های مو بیشترین میزان آسیب پذیری را دارند. طی این مدت با صبر و شکیبایی به شیوه ای که در این مقاله برایتان شرح می دهیم به شستشوی ابرو بپردازید. با گذشت دو هفته پس از کاشت می توانید صورت خود را مانند گذشته و بدون مشکل شستشو نمایید.

 


 
میزان حرارت آب برای شستشوی ابرو

 


بهترین بهترین دمای آب برای شستشوی ابروها پس از کاشت این است که نه خیلی سرد باشد نه خیلی داغ. آب ولرم برای شستشوی ابروها پس از پیوند بهترین انتخاب است. آب خیلی سرد یا آب خیلی گرم می ‌تواند به گرافت های کاشته شده در محل ابروهای شما شوک وارد کرده و موفقیت کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.


 
از چه محلولی برای شستشوی ابرو پس از کاشت استفاده کنیم

 


بهترین پاسخ برای این سوال این است که انتخاب محلول مناسب شستشوی ابروها پس از پیوند را به پزشک متخصص خود بسپارید. جراح شما با توجه به شرایط شما و نوع پوستتان بهترین محلول را به شما پیشنهاد میدهد.

به این نکته توجه داشته باشید که عده کثیری از افراد استفاده از شامپوی بچه برای شستشوی ابروهای کاشته شده را توصیه میکنند. اما بهتر است خودسرانه به توصیه این افراد توجه نکنید. از پزشک خود مشورت خواسته و این موضوع را مطرح کنید و حتما با تایید پزشک از شامپو بچه برای شستشوی ابرو پس از کاشت استفاده کنید.

 

 

نحوه شستشوی ابرو پس از کاشت ابرو

 


دو موضوع مهمی که در چگونگی شست و شوی ابرو پس از پیوند ابرو باید به آن توجه داشته باشید به قرار زیر است: 
 
 پرهیز از تماس مستقیم دست با ابروها و فشار آوردن به ناحیه ای که کاشت ابرو در آن انجام شده است.
عدم فشار مستقیم دست به برو هنگام شستشو.
هر دو مورد فوق در شست و شوی ابرو پس از کاشت به این دلیل اهمیت دارد که می‌توانند باعث تخریب و آسیب به گراف های تازه کاشته شده در محل ابرو نماید.
بهترین راه حلی که برای رعایت دو مورد فوق پیش رو دارید این است که یک لیوان آب را بسیار  آرام از ناحیه پیشانی روی صورت خود بریزید. به این ترتیب فشار زیادی به ابروی شما وارد نمی شود.
رعایت این موضوع برای دو هفته ضروری است. اما اگر برای ظرف مدت ۳ روز اول پس از کاشت از شستشوی صورت خود را دارید بهتر است از اسپری یا دستمال مرطوب کننده و پاک کننده برای شستشوی صورت استفاده کنیم تا ابروهای شما در تماس مستقیم با آب و حتی آب بدن قرار نگیرد.

 
 
 
نکات مهم شستشوی ابرو پس از کاشت

 


فشار دست و انگشتان شما به ناحیه کاشت باعث آسیب به گرافت های تازه کاشته شده می شود. بنابراین در شستشوی ابرو نهایت دقت را به عمل آورید تا کمترین تماس از طریق دست و ناحیه ابروی شما برقرار شود.

ابروهای تازه کاشته شده را در معرض حرارت و باد سشوار قرار ندهید.

اگر برای حمام کردن از دوش حمام استفاده میکنید، مراقب باشید آب با فشاری که دارد با ابرو در تماس نباشد.

برای خشک کردن صورت و ابروی خود از حوله و با استفاده از فشار  استفاده نکنید. بهتر است با یک دستمال ظریف و لطیف صورت و اطراف ابروی کاشته شده را خشک کنید.

برای شستشوی ابروها می توانید محلولی که توسط پزشک تان تجویز شده را در آب ولرم مخلوط کرده و آن را به پیشانی و محل کاشت ابرو اسپری کنید. و بعد از گذشت دو دقیقه باز با استفاده از یک اسپری آب ساده ولرم را به محل شستشو اسپری کنید.

یک هفته پس از کاشت ابرو می‌توانید روزانه یک مرتبه محل کاشت ابرو را با محلول شستشوی که پزشک تجویز کرده و شستشو نموده و آن را خشک کنید.

در هفته اول پس از کاشت از طریق گرفتن زیر دوش مستقیم آب جلوگیری کنید.

 

در انتها

یک کلینیک معتبر و با سابقه در زمینه کاشت ابرو علاوه بر برخورداری از جراح متخصص،  کامل ترین مشاوره در زمینه کاشت ابرو و تمام مسایل و مراقبت های لازم قبل و بعد از عمل را به شما ارائه می دهد.به همین در انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو دقت کرده تا بهترین خدمات زیبایی را دریافت نمایید.

 

منبع : https://elenaclinic.com/


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۰۰
باران بهاری