بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

نام زیبایی که به ذهن خطور می کند ، اکثر خانم ها کیف لوازم آرایشی خود را به خاطر می آورند و وقت آن است که دوباره آرایش کنند و در هر مکان و زمانی می توانند آینه ای را از زیر سنگ بیرون آورند و کارهای زیبایی انجام دهند. باید شروع کند در عرض پنج دقیقه ، انواع ریمل ، خط چشم ، سایه ، پودر ، رژ لب و رژ لب از کیف خارج می شود و به هر طریقی به هر خانمی خدمت می کند. حالا زن آرامش پیدا کرده و عذاب وجدان که روی شانه هایش سنگین بود سرش را ترک کرده است. او دوباره خوشحال است و می تواند به راحتی چند ساعت نفس بکشد. این اصلا درست نیست. بیشتر اصول اساسی پوست و زیبایی صورت هیچ ارتباطی با استفاده از مواد آرایشی ندارد. گیاهان و مواد طبیعی زیادی وجود دارند که می توانند پوست و مو و اندام های صورت ما را بدون دردسر استفاده از مواد آرایشی زیبا کنند.

 

در این مقاله ، شما را با برخی از این روش های طبیعی آشنا می کنیم تا با استفاده از آنها گامی در جهت زیباتر شدن بردارید:

ماسک موی موز و تخم مرغ: این ماسک به درخشش موهای شما کمک می کند. موز را داخل کل بریزید. سپس آن را با تخم مرغ مخلوط کرده و برای آرد غلیظ هم بزنید. این خمیر را به موهای خود بمالید و کمی ماساژ دهید تا به همه قسمت های مو برسد. ده تا 30 دقیقه آن را روی موهای خود بگذارید. بعد از این مدت موهای خود را با همان شامپوی معمول بشویید. به این ترتیب به شفافیت و درخشندگی موهایتان کمک کرده اید.

درمان خشکی ناخن ها: خشک بودن ناخن ها به هیچ وجه خوب نیست ، زیرا ناخن های خشک به طور مرتب می شکنند و نمی توانید آنها را به مدلی که انتخاب می کنید بلند کنید. برای حل این مشکل ، ناخن های خود را به مدت پنج دقیقه در روغن زیتون خیس کنید. روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی است و رطوبت لازم را در ناخن های شما بازیابی می کند. بعد از گذشت این زمان ، آنها را از روغن زیتون پاک کرده و ناخن های سالم بگیرید.

ماسک عسل برای پوست: عسل طبیعی خاصیت ضد باکتری دارد و سریعترین راه برای لطافت و لطافت پوست است. هفته ای یک بار با انگشتان خود یک قاشق چای خوری عسل طبیعی (نه تقلبی) به صورت خود بمالید و ماسک را برای مدت پنج تا ده دقیقه روی پوست خود بگذارید. بعد از این مدت صورت خود را با آب گرم به آرامی بشویید و سپس صورت خود را خشک کنید تا خشک شود. عسل معجزه می کند و پوستی شگفت انگیز به شما می دهد.


سرکه سیب برای مو :: سرکه سیب به پاکسازی مو کمک می کند و همچنین اگر به دلیل رنگ آمیزی زیاد موهای شما شل و آویزان است ، راه حل استفاده از سرکه سیب است. . پس از شستن موهای خود با شامپو ، یک لیوان سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و موهای خود را با این مایع بشویید.

 

موی زیبا

 سرکه سیب به پاکسازی مو کمک می کند

 

نواحی تاریک آرنج و زانو: ممکن است از تاریکی این مناطق نیز رنج ببرید. از راه حل آسان بی خبر است. یک پرتقال را از وسط برش دهید و روی این نقاط بمالید. سلولهای مرده را از بین می برد و جای خود را به سلولهای جدید و زنده می دهد. اگر یک بار نتیجه کامل نگرفتید ، چندین بار این کار را انجام دهید.

اسکراب بدن قوی: مقداری نمک دریا را با مقدار کمی روغن زیتون مخلوط کنید تا اسکراب مناسب بدن را در اسرع وقت دریافت کنید. آن را در هر جایی از بدنه مورد نظر خود قرار دهید. این ویژگی پاکسازی برای از بین بردن سلول های مرده و پوشاندن سلول های جدید است. به این ترتیب با کمترین قیمت پوستی نرم و شاداب خواهید داشت و از آن لطافت لذت خواهید برد.

 
آنچه باید درباره پوست بدانید
ابتدا بخوانید ، سپس رنگهای خود را نقاشی کنید

آبرسانی به موها: روغن نارگیل را روی پوست سر ماساژ دهید و سپس این روغن را روی تمام قسمت های مو خود بمالید. این روغن داروی خشکی است و موهای شما را نرم می کند. بعد از دو ساعت موهای خود را مثل همیشه بشویید.

کرم موبر بعد از اصلاح: بعد از اصلاح این روغن را روی پاها بمالید. روغن نارگیل بهترین جایگزین برای کرم پس از مرگ است.

 
مارک های برتر عینک آفتابی زنانه و مردانه

شفافیت پوست

برخی ماسک ها معجزه می کنند و پوست خوبی به شما می دهند

 

از جوش های سرسیاه خلاص شوید: یک تکه لیمو را در یک کاسه بریزید و چند قطره عسل طبیعی روی آن بریزید. سپس یک برش از این لیمو برداشته و آن را روی مناطقی که جوش های سرسیاه زیادی دارد بمالید. نقاط سیاه ناپدید می شوند. توجه داشته باشید که لیمو می تواند پوست شما را برای مدتی قرمز کند. به همین دلیل توصیه می کنیم این کار را قبل از خواب انجام دهید ، نه زمانی که می خواهید بیرون بروید.

تعریق: شاید باورتان نشود که چه مقدار عرق می تواند بدن شما را زیبا نشان دهد. تعریق به کاهش وزن کمک می کند ، منافذ پوست را باز کرده و سموم را از بدن دفع می کند. از این پس از قرار گرفتن در یک محیط گرم نترسید و حتی اگر زیاد عرق می کنید ، نگران نباشید ، زیرا در یک مسیر سریع هستید.

نوشیدن آب: وقتی صحبت از لاغری و زیبایی می شود ، موضوع آب به نوعی مطرح می شود. نوشیدن آب پوست و مو را آبرسانی می کند و با افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند. هر روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا به رشد و نمو شما کمک کند.

برس خشک: چند دقیقه قبل از رفتن به دستشویی یک دستمال تمیز پاک کنید و پوست خشک خود را مسواک بزنید. سلولهای مرده را از بین می برد

مطالعه بیشتر : 5 تا از بهترین ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو (بر اساس آخرین تحقیقات)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۹ ، ۱۳:۱۵
باران بهاری

اکثر روزها بیشتر مردم حدود 50 تا 100 تار مو می ریزند ، اما با بیش از 100000 تار مو در پوست سر ، این میزان ریزش به طور کلی منجر به نازک شدن یا ریزش موی سر نمی شود. با این حال برخی از افراد ممکن است ریزش موی شدیدتری روی سر خود و احتمالاً در سراسر بدن خود تجربه کنند. اگرچه این ممکن است برای برخی نگران کننده نباشد ، اما برای برخی دیگر ریزش مو می تواند ویرانگر باشد و زندگی را تغییر دهد.

 

دلایل زیادی وجود دارد که باعث ریزش مو ، نازک شدن مو یا شروع به ناسالم شدن می شود. ژنتیک ، عوامل هورمونی ، شرایط پزشکی و داروها می توانند نقشی اساسی داشته باشند ، در حالی که شواهد نشان می دهد عوامل سبک زندگی نیز می توانند یک دلیل باشند. تصور می شود که به ویژه کمبودهای تغذیه ای و استرس عاطفی بر موهای سالم تأثیر بسزایی دارد.

 

در این مقاله اطلاعاتی در مورد علت ریزش مو و چگونگی استفاده از مواد مغذی خاص در رژیم غذایی می توان کلید حفظ سلامت و استحکام موها بود.

 

علت ریزش مو چیست؟

دلایل ریزش مو در زنان و مردان متفاوت خواهد بود ، اما چندین دلیل عمده وجود دارد که هر دو جنس را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

عدم تعادل هورمونی

هورمون ها تا حد زیادی مسئول بسیاری از انواع ریزش مو ، به ویژه طاسی زنان و مردان ، ریزش مو در دوران بارداری و بعد از یائسگی هستند.

 

شرایط پزشکی و بیماری ها

مشکلات تیروئید ، عفونت های پوست سر و سایر اختلالات پوستی مانند لوپوس می تواند باعث ریزش مو شود. خبر خوب این است که به محض درمان عفونت زمینه ای ، موها دوباره رشد می کنند.

 

داروها

برخی از داروهای تجویز شده برای بیمارانی که تحت معالجه بیماری هایی مانند مشکلات قلبی ، سرطان ، افسردگی ، آرتروز و فشار خون بالا هستند ، می تواند موهای سالم را تحت تأثیر قرار دهد. این نوع ریزش مو موقتی است.

 

ژنتیک

طاسی زنان و مردان در افرادی که سطح بسیار بالایی از یک هورمون مردانه خاص دارند بسیار شایع است. این یک مشکل ارثی است ، بنابراین اگر اعضای خانواده نزدیک شما ریزش و کم پشتی مو را تجربه کرده باشند ، احتمال شما نیز وجود دارد.

 

استرس جسمی و عاطفی

برخی از افرادی که یک شوک شدید جسمی یا استرس عاطفی را تجربه کرده اند ممکن است دچار کم پشتی و ریزش مو شوند. این به این دلیل است که ضربه می تواند چرخه رشد مو را شوکه کند و موهای بیشتری را به مرحله ریزش بجای مرحله رشد سوق دهد. این نوع ریزش مو به طور معمول به عنوان telogen effluvium نامیده می شود و به طور عمده پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

کمبود پروتئین

مو حدود 91٪ پروتئین است. پروتئین از زنجیره های طولانی اسید آمینه به نام پلی پپتیدها تشکیل شده است که در قشر (قسمت میانی) مو وجود دارد. اسیدهای آمینه از کربن ، هیدروژن ، اکسیژن ، ازت و گوگرد تشکیل شده و عناصر سازنده ناخن ها و پوست هستند. در نتیجه ، رژیم غذایی کم پروتئین می تواند رشد موها را متوقف کرده و منجر به قفل های ضعیف و ضعیف شود.

 

کمبود مواد مغذی

کمبود آهن و روی می تواند منجر به ریزش مو شود زیرا این مواد معدنی برای کمک به رشد فولیکول های مو ضروری هستند. بنابراین ، افرادی که کم خون هستند ممکن است موهایشان ضعیف و نازک شود

 

درمان ریزش مو

درمان پزشکی

اگر نگران ریزش موی خود هستید و باعث پریشانی شما می شود ، باید در مورد قرار ملاقات با پزشک عمومی خود مشورت کنید تا در مورد گزینه های درمانی احتمالی صحبت کنید. اگر شما یک بیماری خاص دارید که باعث ریزش موی شما می شود ، پزشک عمومی شما می تواند تشخیص دهد و داروهایی را برای حل این مشکل توصیه کند.

 

از نظر انواع معمول ریزش مو مانند طاسی زنان و مردان ، به دلایل زیبایی می توان از داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده کرد. با این حال ، این روش های درمانی برای همه مفید نیستند و فقط تا زمانی که استفاده می شوند اثرات خود را نشان می دهند. گزینه های جراحی برای ریزش مو وجود دارد ، اما این گزینه ها می توانند گران تمام شوند زیرا در NHS در دسترس نیستند.

 

رژیم غذایی سالم مو

یکی دیگر از گزینه هایی که در هنگام مقابله با ریزش و کم پشتی مو قابل تأمل است ، تغذیه است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی غنی از مواد مغذی خاص می تواند موهای جدید را تقویت کرده و از ریزش و ضعف مو جلوگیری کند.

 

مطالعاتی که بر تأثیر رژیم غذایی بر روی مو متمرکز است ، در درجه اول عواملی مانند سو mal تغذیه پروتئین ، اختلالات خوردن و گرسنگی را شامل می شود. اگرچه یک رژیم غذایی خاص برای موهای سالم ممکن است برای انواع ریزش مو ناشی از شرایط پزشکی یا ژنتیک مفید نباشد ، اما برای کسانی که به دلیل کمبودهای تغذیه ای - مانند سطح پایین پروتئین - دچار ریزش مو شده اند ، ارزشمند تلقی می شود. در این شرایط ، یک متخصص تغذیه می تواند یک برنامه غذایی سالم برای موهای متشکل از غذاهای خاص را طراحی کند که ممکن است بتواند رشد مجدد قوی تر را تشویق کند.

 

غذا خوردن برای موهای سالم

خوردن یک رژیم غذایی متعادل برای سلامتی کلیدی است و وقتی بدن ما سالم است موهای ما نیز مهم است. اگر شما دچار ریزش و کم پشتی هستید ، ما راهنمای زیر را در مورد غذا خوردن برای موهای سالم و چگونگی رفع کمبودهای تغذیه ای ، که ممکن است با نوع ریزش مو شما در ارتباط باشد ، آورده ایم.

 

کمبود پروتئین

از آنجا که مو بیشتر از پروتئین ساخته می شود ، داشتن رژیم غذایی حاوی مقادیر کافی پروتئین برای سالم نگه داشتن مو ، تقویت و رشد طبیعی آن ضروری تلقی می شود. کمبود آن می تواند منجر به نازک ، شکننده یا ریزش مو شود.

 

بهترین غذاهای بسته بندی شده با پروتئین برای موهای سالم شامل:

 

ماهی های روغنی - ماهی های آزاد ، شاه ماهی ، ماهی خال مخالی ، ساردین و ماهی قزل آلا دارای پروتئین و چربی های خوب (اسیدهای چرب امگا 3) هستند که به درخشش و قدرت مو کمک می کنند و به جلوگیری از شکستگی کمک می کنند. NHS توصیه می کند حداقل دو قسمت ماهی روغنی در هفته بخورید.

آجیل - آجیل با ارائه طیف وسیعی از فواید تغذیه ای ، یکی از بهترین مواد غذایی برای موهای سالم است. آنها منبع غنی از روی و اسیدهای چرب امگا 3 و همچنین پروتئین دارند که می تواند به بهبود حالت کلی مو (به ویژه مغزهای برزیل ، بادام و گردو) کمک کند.

تخم مرغ - یکی از بهترین منابع پروتئینی که می توانید پیدا کنید ، تخم مرغ می تواند سرعت رشد و قدرت مو را تقویت کند. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین B است که می تواند درخشش مو را تقویت کند.

لوبیا و عدس - مملو از پروتئین ، روی و بیوتین - یک مجموعه ویتامین B لازم برای رشد مو - لوبیا و عدس باید قسمت مهمی از یک رژیم غذایی سالم برای موها باشد.

محصولات لبنی - شیر ، ماست و پنیر سرشار از پروتئین و همچنین کلسیم است که به رشد و ضخامت مو نیز کمک می کند. هدف داشتن حدود دو تا سه قسمت لبنیات در روز باشد.

مرغ - حاوی مقادیر زیادی پروتئین و همچنین مواد مغذی سالم مو ، روی ، آهن و ویتامین های گروه B. روی باعث رشد و ترمیم مو می شود و تولید روغن در اطراف پیازهای مو را عادی می کند. اگر رژیم غذایی شما دارای کمبود روی باشد ، این می تواند ضخامت کلی موهای شما را کاهش داده و منجر به ریزش مو شود.

ویتامین ها و مواد معدنی

یک رژیم غذایی سالم برای مو باید شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی برای کمک به سلامت پوست سر و جلوگیری از نازک شدن فولیکول های مو است. اسفناج و سایر سبزیجات با برگ سبز مانند کلم بروکلی ، کلم پیچ و گیاه خردل سوئیس منابع خوبی از آهن ، بتا کاروتن ، فولات و ویتامین C هستند که به سالم ماندن فولیکول های مو و گردش روغن پوست سر کمک می کنند.

 

ویتامین C به ویژه برای کمک به گردش خون در پوست سر و حمایت از رگهای خونی کوچک که فولیکول ها را تغذیه می کنند مفید است. کمبود ویتامین C می تواند منجر به شکستگی مو شود ، بنابراین موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

 

مرکبات (پرتقال ، لیمو ، لیمو ، گریپ فروت)

فلفل

کلم بروکلی

سیب زمینی های شیرین

کیوی

جوانه های بروکسل

توصیه روزانه برای بزرگسالان 40 میلی گرم ویتامین C در روز است ، مگر اینکه سیگاری باشید یا استرس مداوم داشته باشید یا زیاد تمرین کنید ، پس باید مصرف را دو برابر کنید. اگر قصد استفاده از مکمل را دارید ، با یک متخصص بهداشت مشورت کنید ، زیرا مصرف بیش از 1000 میلی گرم در روز می تواند منجر به درد معده ، نفخ شکم و اسهال شود.

 

کمبود آهن

آهن به ساختن گلبول های قرمز کمک می کند ، که اکسیژن را به بدن منتقل می کنند. بدون اکسیژن کافی ، پیاز مو ممکن است قادر به ایجاد سلول های موی جدید نباشد ، بنابراین رشد مو را کند می کند. غذاهای غنی از آهن که در برخی موارد ممکن است به جلوگیری از ریزش یا کم پشت شدن مو کمک کنند عبارتند از:

 

گوشت قرمز

آجیل

لوبیا

میوه خشک شده

سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج ، کلم پیچ و شاهی

سبوس دار

ریزش مو یکی از دغدغه های سلامتی و زیبایی بسیاری از مردان و زنان است. به همین دلیل شناخت علل ریزش مو و درمان آن برای بسیاری از افراد بسیار اهمیت دارد. در این رابطه یک متخصص پوست می تواند با بررسی تخصصی شما را راهنمایی کند اما شناخت عام ترین دلایل ریزش مو و عمده ترین راه های درمان آن می تواند حداقل به عنوان توصیه های سلامت و زیبایی کمک شایانی به شما نماید. مجله اینترنتی مهتاطب موضوعات بسیاری در این رابطه در اختیار شما قرار داده اس و شما می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با مراقبت های پوست مو و زیبایی در مجله اینترنتی مهتاطب (mag.mahtateb.com)مطالعه نمایید.

مطالعه بیشتر : 5 تا از بهترین ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو (بر اساس آخرین تحقیقات)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۹ ، ۱۵:۰۷
باران بهاری