بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

آیا رژیم شما روی موهای شما تأثیر دارد؟ اگر از ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی کافی استفاده نکنید ، ممکن است در معرض خطر ریزش مو باشید. دریابید که می توانید این مواد مغذی مهم را از کدام غذاها دریافت کنید و مطمئن شوید که قبل از مصرف مکمل با یک پزشک متخصص صحبت کرده اید. وقتی صحبت از ویتامین ها می شود ، مصرف ویتامین ها بهتر نیست و گاهی مقدار زیاد آن می تواند مضر باشد.

 

جلوگیری از ریزش مو


موهای کم پشت ؟ ممکن است به اندازه کافی از این ویتامین ها و مواد مغذی مهم استفاده نکنید.

آیا رژیم شما روی موهای شما تأثیر دارد؟ اگر ویتامین ها و مواد معدنی خاصی به اندازه کافی دریافت نکنید ، ممکن است در معرض خطر ریزش مو باشید. دریابید که می توانید این مواد مغذی مهم را از کدام غذاها دریافت کنید و مطمئن شوید که قبل از مصرف مکمل با یک متخصص پزشکی صحبت کرده اید. وقتی نوبت به ویتامین ها می رسد ، مصرف ویتامین ها بهتر نیست و گاهی مقدار زیاد آن می تواند مضر باشد.
1. بیوتین

بیوتین (ویتامین B7) برای سلولهای داخل بدن مهم است. مقادیر کم آن می تواند باعث ریزش مو ، بثورات پوستی و شکنندگی ناخن شود. اگر این موارد را داشته باشید ممکن است سطح شما پایین باشد:

    باردار یا شیرده
    مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها یا داروهای صرع

بیشتر افراد از رژیم غذایی خود بیوتین کافی دریافت می کنند. می توانید آن را در غذاهایی مانند:

    زرده تخم مرغ
    غلات کامل
    گوشت

2. آهن

گلبول های قرمز خون برای حمل اکسیژن به آهن نیاز دارند. سطح پایین می تواند باعث کم خونی فقر آهن شود. علائم شامل خستگی ، رنگ پریدگی پوست و ریزش مو است.

اگر در معرض خطر کم آهن باشید:

    شما زنی هستید که پریود شدید می شوید
    شما یک بیماری مزمن دارید
    شما گیاهخوار یا وگان هستید

برخی از غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از آهن هستند عبارتند از:

    گوشت قرمز ، تغذیه شده با علف
    سبزیجات
    حبوبات

3. ویتامین C

ویتامین C برای جذب آهن در روده ضروری است. برخی منابع خوب آن عبارتند از:

    میوه های خانواده مرکبات
    سبزیجات
    فلفل دلمه ای

مگان بیرد ، RD ، به WebMD اتصال به مراقبت می گوید: "خوردن غذاهای حاوی آهن همزمان با غذای حاوی ویتامین C به شما کمک می کند آهن موجود در آن را بهتر جذب کنید.
4. ویتامین D

شاید از قبل بدانید که ویتامین D برای استخوان ها مهم است. اما آیا می دانید سطح کم آن با ریزش مو ارتباط دارد؟ پوست شما هنگام دریافت نور خورشید ویتامین D ایجاد می کند ، اما بسیاری از افراد تنها از آفتاب نمی توانند به اندازه کافی دریافت کنند.

با خوردن ماهی های چرب یا نوشیدن شیر غنی شده می توانید سطح خود را افزایش دهید. همچنین می توانید از پزشک خود بخواهید یک مکمل توصیه کند. مصرف منیزیم با ویتامین D ، فراهمی زیستی را افزایش می دهد.
5. روی

روی می تواند نقش اساسی در ساخت پروتئین در مو و سایر سلول های شما داشته باشد. بدن شما قادر به ساخت آن نیست ، بنابراین شما باید آن را از طریق غذا یا مکمل ها تهیه کنید. علائم کمبود روی شامل ریزش مو ، ترمیم ضعیف زخم و حس ضعف چشایی یا بویایی است.

اگر در معرض خطر کم روی باشید:

    باردار هستید یا از شیر مادر تغذیه می کنید
    بیماری روده یا اسهال شدید داشته باشید
    بیماری کلیوی داشته باشید

برد می گوید شما می توانید روی را از غذاهای طبیعی کامل مانند:

    صدف صدفی
    گوشت
    لوبیا
    آجیل و دانه ها

اکنون کمک بگیرید

منتظر نمانید هرچه علائم ریزش مو را زودتر برطرف کنید ، احتمال جلوگیری از آسیب برگشت ناپذیر بیشتر است. امروز با یک متخصص پزشکی صحبت کنید.

مطالعه بیشتر: چند سوال مهم در مورد ریزش مو و پاسخ به آن ها

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۰۰ ، ۱۱:۳۵
باران بهاری

ابروها در شفاف سازی حالت بیان و به دست آوردن بعد و بیان صورت بسیار مثر هستند. با پیشرفت صنعت لوازم آرایشی ، روش های بسیاری برای افرادی که از ابروهای خود راضی نیستند ، نادر هستند یا به دلیل تصادف ، سوختگی یا بیماری ابرو ندارند ، پدیدار شده است. به لطف کاشت ابرو ، ابروها اکنون می توانند بسیار ضخیم یا حالت یافته شوند.


اگرچه موارد مشابه با روش های زیبایی و روش های مراقبت از ابرو حاصل می شود ، اما هیچ روش زیبایی کاملاً دائمی نیست. بنابراین ، آنها باید هر روز یا در فواصل مشخص تکرار شوند.

روش های مراقبت از ابرو که باید مرتباً در شلوغی زندگی روزمره تکرار شوند ، متأسفانه هم به موقع و هم از نظر مالی سنگین می شوند. به همین دلیل ، کاشت ابرو امکان تعیین ساختار صحیح ابرو و دستیابی به ظاهر مطلوب را فراهم می کند.

 

پیوند چشم چگونه انجام می شود؟


این کاربرد دقیقاً مانند کاشت مو با روش DHI انجام می شود. ابتدا ، همانند کاشت مو ، فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده گرفته می شود (معمولاً ناحیه گردن) و در محلول مخصوص نگهداری می شود تا از ریزش مو جلوگیری کند.

ریشه های گرفته شده در جهت زاویه و شکل تعیین شده یکی یکی کاشته می شوند. برنامه ماه اکتبر این یکی از دقیق ترین روش ها برای افرادی است که ظاهری ماندگار و طبیعی می خواهند.

از آنجا که ابروها یکی از مهمترین نواحی صورت هستند ، پیوند باید با توجه به فرم صورت و درخواست های بیمار با دقت انجام شود.

هنگامی که توسط افراد غیر متخصص انجام شود ، احتمال ایجاد زخم یا عوارض وجود دارد. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد روش کاشت دود بدست آورید ، می توانید به مقاله قبلی ما در اینجا برسید.

چگونه مرکز حمل و نقل چشم را انتخاب کنیم؟
روش پیوند که به آن کاشت ابرو نیز گفته می شود ، یک روش زیبایی دائمی است که می تواند در افرادی که به دلایل جسمی ، آرایشی یا ژنتیکی ابرو کم و یا ابرو ندارند ، اعمال شود. افرادی که دارای زخم یا اثر سوختگی در ابروهای خود هستند نیز می توانند این عمل را انجام دهند. تصور اینکه فقط زنان پیوند را انجام می دهند ایده غلطی است. هر کس می تواند این برنامه را داشته باشد ، صرف نظر از زن و مرد.

 

با این حال ، برخی از جزئیات وجود دارد که کسانی که پیوند ابرو انجام می دهند باید به آنها توجه کنند. کلینیک کاشت ابرو باید تحقیقات خود را به خوبی انجام دهد و در انتخاب متخصص کاشت ابرو دقیق باشد. اگر در حال تحقیق در مورد مراکز کاشت مو هستید و نمی دانید چگونه تصمیم بگیرید ، می توانید به مقاله قبلی ما در اینجا برسید.

 

باید به جهت ابروها توجه کرد ، کاشت باید انجام شود و نتایج طبیعی تا آنجا که ممکن است امتحان شود. با توجه به ساختار قبلی ابرو در فرد باید یک طرح ابرو جدید ایجاد شود.

از آنجا که ابرو در مرکز صورت قرار دارد ، پیوندهایی که باید در این قسمت انجام شود باید به خوبی برنامه ریزی و اعمال شود. هنگام انتخاب مرکز کاشت ابرو ، باید نظر کسانی را که قبلاً کاشت ابرو انجام داده اند ، در نظر گرفت و با مشاهده عکس های قبل و بعد از کسانی که قبلاً کاشت ابرو انجام داده اند ، اطلاعات به دست آورد.

در صورت تمایل می توانید به عکس های قبل و بعد از کاشت ابرو و نظرات کسانی که در ClinicExpert پیوند داده اند ، برسید.

 

بعد از برنامه ریزی چه چیزی را باید در نظر بگیرم؟
پس از پیوند ، قرمزی و پوسته ریزی جزئی در ناحیه ابرو دیده می شود. یکی از مهمترین نکاتی که پس از کاشت ابرو باید مورد توجه قرار گیرد ، عدم تلاش برای از بین بردن این پوسته ها با دست است.

 

از تماس با آب باید در روز اول خودداری شود و باید از آن در برابر ضربه محافظت شود. باید مراقب بود زیرا ابروهای کاشته شده در روزهای اول حساس و مستعد ریزش خواهند بود.

بعد از کاشت اول ، ممکن است ابروها ضعیف باشند ، ابروها با گذشت زمان بسیار ضخیم و طبیعی به نظر می رسند. او باید توجه داشته باشد که ابرو بعد از پیوند فرم کامل خود را می گیرد و مدتی طول می کشد. با روند رشد طبیعی ابرو پیوند شده می توان به ابروهایی کاملاً طبیعی و متراکم دست یافت.

ابروهای جدید می توانند ظرف 3 ماه پس از پیوند رشد کرده و در طی 8 ماه به ابروهای مورد نظر برسند. در این فرآیند ، شما باید طبق دستورالعمل متخصص خود عمل کنید و از مراقبت از ابرو خود غافل نشوید.

 

آیا دستیابی به چشمان چشم طبیعی با ترانسپلنت امکان پذیر است؟
یکی از بزرگترین رزرو افرادی که می خواهند پیوند بزنند این است که آیا پیوند ابرو طبیعی است یا طبیعی به نظر می رسد. کاشت اگر در یک مرکز حرفه ای کاشت مو و توسط متخصصان انجام شود ، یک کاربرد زیبایی است و نتایج بسیار خوبی دارد.

نتایج کاشت ابرو با مرکز کاشت مو متناسب است. اگر کاشت ابرو در یک محیط صحیح و قابل اطمینان انجام شود ، نتیجه عمل در حد مطلوب خواهد بود.

اگر ابروها با توجه به جهت ابرو در یک زاویه باریک کاشته شوند و از همه مهمتر ، اگر جهت کاشت بین انتهای ، وسط و ابتدای ابرو به خوبی تنظیم شده باشد ، کاشت طبیعی و بوته ای در ایده آل ترین حالت انجام می شود مسیر.

 

آیا زمان بارگیری در ثانیه است؟
معمولاً یک جلسه کافی است ، اما اگر فرد ابرو با شدت بیشتری را بخواهد یا به ابروهای پیوند زده آسیب برساند ، می تواند در یک دوره 1 سال به بعد کاشت مجدد داشته باشد. پیوند دوم برای بیمار هیچ ضرر و ضرری ندارد.

آیا من برای EYEBROW TRANSPLANT مناسب هستم؟


اگر به دلایل جسمی دیگری مانند شکاف ، زخم ، سوراخ شدن ابروهایتان جای زخم دارید یا از نظر ژنتیکی ابرو ندارید ، ممکن است کاندیدای مناسبی برای پیوند باشید. اما شما باید توسط یک متخصص معاینه شوید تا به روشنی متوجه شوید که آیا برای پیوند مناسب هستید یا خیر.

برای اینکه بفهمید آیا برای پیوند مناسب هستید یا خیر ، می توانید آنالیز رایگان کاشت ابرو را توسط تیم متخصص Clinicexpert انجام دهید. برای برقراری ارتباط از طریق WhatsApp می توانید اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۰۰ ، ۱۷:۱۹
باران بهاری

یک بار برای همیشه! لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

لمینت بهتر است یا کامپوزیت

یکی از موارد مهمی که در زیبایی چهره انسان بسیار اثرگذار است، دندان‌هاست که هر چه رنگ آن سفیدتر و یا ترتیب قرار گرفتن آن یک‌دست‌تر باشد، به مراتب می‌تواند به افزایش زیبایی چهره کمک کند. اما بسیاری از افراد به دلیل آموزش ناکافی در خردسالی و یا سهل‌انگاری در پاکیزه نگه‌داشتن دندان‌هایشان، از این موهبت بی‌بهره شده‌اند و حالا زمانی که در آینه به دندان‌هایشان می‌نگرند حس ناامیدی خاصی بر آنها غالب می‌شود. این‌گونه افراد همیشه به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل هستند که در حال حاضر در علم دندانپزشکی روش‌‌های مختلفی برای این منظور وجود دارد که از جمله می‌توان به لمینت و کاپوزیت دندان اشاره کرد.

به طور کلی هر کدام از روش‌های عنوان شده، برای از بین بردن زردی و یا دیگر مشکلات دندان مانند بد فرمی بکار می‌روند و اصطلاحاً در نظر گرفتن هر دو روش برای اصلاح طراحی لبخند انجام می‌شود. اما از دغدغه‌های افرادی که قصد دارند از چنین روش‌هایی برای زیباتر شدن چهره‌شان استفاده کنند، این است که کدام دو روش لمینت و کامپوزیت دندان به نتیجه‌ی بهتری ختم می‌شود. ما در ادامه‌ی این مقاله به طور مفصل در خصوص هر دو روش صحبت خواهیم کرد تا تفاوت‌های آنها را درک کنید و سپس مطابق با اهداف خود روش مناسب‌تر را برای بهبود شرایط دندان‌تان در نظر بگیرید.

لمینت دندان چیست؟

به طور کلی برای انجام لمینت دندان از یک روکش نازک استفاده می‌شود که دارای ویژگی‌هایی مانند هم‌رنگ بودن با دندان است. این کار به جهت تغییر شکل، اندازه و بهبود رنگ کلی دندان انجام می‌شود. در واقع زمانی که قطعات لمینت بر روی دندان‌ها جای‌گذاری می‌شوند، انتظار می‌رود که طراحی و بهبود زیبایی لبخند رخ دهد. در کنار اصلاح طرح لبخند، استفاده از لمینت دندان می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد که از جمله می‌توان به افزایش استحکام و پوشش ناهمواری دندان‌ها اشاره کرد.

انواع لمینت دندان

دو روش برای لمینت دندان وجود دارد که به کامپوزیت و لمینت سرامیکی مشهور است. هر کدام از این دو روش دارای یک‌سری خصوصیات هستند که باعث می‌شود افراد با توجه به نیازشان گزینه مدنظر را انتخاب کنند. ما در ادامه به توصیف هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم:

  • لمینت سرامیکی

روکش‌های دندان در این روش از لمینت در آزمایشگاه‌ها و با استفاده از یک‌سری تجهیزات پیشرفته تولید می‌شوند و برای آنکه به دندان متصل شوند باید از موادهای مخصوص استفاده کرد. این نوع لمینت نیازی به پوشش کلی دندان‌ها ندارد و فقط کافی است که بر روی جلوی دندان‌ها قرار داده شود. دقت کنید که در این روش بعد از آنکه عمل تراش دندان انجام شد، قالب‌گیری اتفاق می‌افتد و سپس توسط پزشک به در دهان قرار داده می‌شود.

  • کامپوزیت دندان

پزشک معالج برای آنکه بتواند از این روش برای بهبود زیبایی لبخند استفاده کند، باید ماده کامپوزیت را به شکل خمیر درآورد و سپس آنها را تا وقتی که به شکل و رنگ دلخواه در نیامده است، مدل‌سازی کرده و سپس مورد استفاده قرار دهد. گفتنی است که کامپوزیت به صورت پودر و از جنس پرسلن خواهد بود. گفتنی است که برعکس روش قبلی، کامپوزیت نیازی به تراش دندان نداشته و هیچ‌گونه قالب‌گیری نیز اتفاق نمی‌افتد.

تفاوت‎‌های لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟

برای آنکه بتوانید برای بهبود شرایط دندان‌هایتان تصمیم درستی اتخاذ کنید، باید به خوبی از تفاوت‌های این دو روش آگاه باشید. ما در ادامه‌ی این مقاله به تفاوت‌های بسیار مهم این دو روش خواهیم پرداخت:

  • دوام و طول عمر: استفاده از روش لمینت سرامیکی می‌تواند منجر به دوام بیشتر کار شود. در واقع اگر بعد از انجام این روش بیمار بتواند مراقبت‌های خوبی برای دندان‌هایش در نظر بگیرد، به راحتی تا حداقل 10 سال لمینت‌ها بر روی دندان‌ها باقی خواهد ماند. البته این بدان معنا نیست که طول عمر کامپوزیت پایین باشد.
  • مقاومت و استحکام؛ همانطور که عرض شد، هر یک از این دو روش در آزمایشگاه‌ها و با استفاده از لابراتوار ساخته می‌شوند و بکارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته در هر یک می‌تواند مقاومت هر کدام را افزایش دهد. با این حال اگر بخواهیم یکی از این دو روش لمینت را برای دندان بهتر و با مقاومت بیشتری بدانیم باید به روش لمینت سرامیکی اشاره نماییم.
  • قیمت اصلاح طرح لبخند؛ با توجه به اینکه برای انجام کامپوزیت دندان، پزشک معالج با دردسرهای کمتری روبرو است، می‌توان گفت که قیمت انجام اصلاح طرح لبخند در این روش نسبت به لمینت بسیار ارزان‌تر خواهد بود. همچنین ناگفته نماند که انجام و چگونگی نصب کامپوزیت راحت‌تر و حتی در یک جلسه نیز قابل انجام خواهد بود.
  • زیبایی و دقت؛ اگر چه هر دو روش بهبود شرایط دندان دارای زیبایی و درخشش خاص خودشان هستند اما به جرأت می‌توان گفت که در روش لمینت سرامیکی به دلیل عبور مناسب نور از ذرات سرامیکی، ظاهر دندان‌ها بسیار جذاب‌‌تر نمایش داده خواهند شد.

مزایا و معایب دو روش لمینت و کامپوزیت

هر کدام از این رو روش از مزیت‌ها و معایب خاص خودشان برخوردار هستند که قبل از انتخاب هر یک باید به خوبی آنها را در نظر بگیرید که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • مزایای دو روش

از مزیت‌های انتخاب روش کامپوزیت این است که تنها در یک جلسه قابل انجام است و بیمار اذیت نخواهد شد. همچنین هزینه انجام این کار نیز نسبت به روش‌های دیگر بسیار پایین است. اما همه‌ی افراد نمی‌توانند از روش کامپوزیت استفاده کنند که در این صورت مجبور به بکارگیری از روش لمینت سرامیکی خواهند بود، مخصوصاً افرادی که دندان‌های برجسته‌تری دارند. ضمناً مقاومت این روش بسیار عالی است.

  • معایب دو روش

از معایب روش کامپوزیت می‌توان به نیاز داشتن به مراقبت‌های بیشتر اشاره کرد. همچنین در این روش امکان ایجاد لک و یا حتی تغییر رنگ بر روی دندان‌ها وجود خواهد داشت. از طرف دیگر روش لمینت سرامیکی نیز باید قبل از انجام، دندان‌های بیمار تراش داده شود که ممکن است پزشک و بیمار دچار سختی شوند.

معرفی کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا

با توجه به موارد عنوان گفته اگر قصد دارید برای دندان‌هایتان لمینت در نظر بگیرید، ابتدا باید شناخت خوبی در جنس و نوع دندان‌هایتان داشته باشید و در وهله‌ی بعدی یک کلینیک متخصص را انتخاب کنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم که از کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا استفاده کنید. این پزشک متخصص با نمونه‌کارهای حرفه‌ای شما را به آنچه که می‌خواهید نزدیک‌تر خواهد کرد. برای هر گونه ارتباط با کلینیک دکتر سریتا به وب سایت https://drserita.com مراجعه نمایید.

 

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۰۰ ، ۱۱:۰۹
باران بهاری

ایمپلنت دندان با روش ALL On 4 

تکنیک All on4 یکی از انواع روش های درمانی ایمپلنتولوژی است که روش بریج هم با آن ترکیب شده است. روشی است برای جایگزینی تمام دندان ها در فک فوقانی و تحتانی که در مقایسه با روش سنتی و معمولی ایمپلنت، به تعداد کمتری از پایه های ایمپلنت نیاز است. 

حالا چرا به آن All on4 گفته می شود؟

چون این در این روش از ایمپلنت، به ازای هر واحد دندان، پایه ایمپلنت کاشته نمی شود بلکه تنها  4 عدد  پایه ی ایمپلنت در بخش هایی از استخوان فک(فک بالا یا پایین) که شرایط تراکم و استحکام فراهم باشد و هم چنین ارتفاع لازم را دارا باشد، کاشته می شود و حدود 10 الی 12 دندان را می تواند پشتیبانی کند و البته دندان هایی که در حد فاصل دو پایه ایمپلنت هستند به روش بریج بهم متصل می شوند.

یکی از تکنیک ها در کاشت ایمپلنت دندان، تکنیک all on 4 است.

روش All on4 در چه مواردی استفاده میشود؟

کاربرد این تکنیک عموما در مواردی است که مراجعه کننده ضعف تراکم استخوانی دارد و به علت مبتلا بودن به بیماری هایی چون دیابت، پوکی استخوان و ... امکان جراحی پیوند استخوان هم از آن ها سلب شده است بنابراین میزان سطح استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت محدود است و به همین دلیل از روش All on4 استفاده می کنند.

ایمپلنت All on4 چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد تعداد پایه ها در این روش  فقط 4 تاست پس همین تعداد کم باید در جاهای درستی از فک قرار بگیرند که بتوانند پشتیبان خوبی برای تمام دندان های فک باشند. پایه های ایمپلنت به صورت صاف یا زاویه دار (با زاویه 45 درجه ) و در هر قوس فک یک عدد کاشته می شوند.

مطلب مرتبط: ایمپلنت دندان چیست؟

مزایای روش All on4

  • امکان کاشت و تجهیز در یک روز (فوری)

این ویژگی باعث شده است که این روش لقب" دندان در یک روز" ،" لبخند در یک روز "یا "دندان ها ی همان روز " را بدست آورد. این یک پیشرفت شدید نسبت به روش کاشت سنتی است که می تواند شش ماه یا بیشتر طول بکشد. این یک دوره نسبتاً طولانی برای بهبود کامل است.

  • طول درمان کوتاه

این روش بین 1 الی 2 جلسه انجام می شود.

  • زیبایی و عملکردی طبیعی دارد

این روش از استحکام کافی برخوردار است و ثابت هستند. مانند دندان های مصنوعی حرکت و لغزش ندارند. با استخوان فک به خوبی پیوند خورده و ظاهری کاملا طبیعی دارد و چهره ی شما را شاداب و جذاب میکند.

  • قیمت روش All on4

به لحاظ هزینه به علت کم تر بودن تعداد ایمپنلت ها در مقایسه با روش ایمپلنت معمولی (ایمپلنت کامل دندان ها) مقرون به صرفه تر خواهد بود. حتی اگر نیاز به پیوند استخوان قبل از کاشت ایمپلنت باشد باز هم چون مقدار کمتری به مواد پیوند نیاز است،  بازهم نسبت به قیمت ایمپلنت دندان معمولی مقرون به صرفه تر است.

 کاشت ایمپلنت دندان all on4 در فک پایین نیز انجام میشود

معایب روش All on4

روش All on4 به سان هر روش درمانی دیگری همراه با مزایای خود، طبیعتا معایبی را نیز داراست. اما معایبی که می توان برای آن شمرد همان معایبی است که برای کاشت ایمپلنت به روش سنتی و معمولی نیز صدق می کند.

خونریزی، عفونت و بیماری پری ایمپلنتایتیس می تواند از جمله معایب باشد. برخی از بیماران گزارش می کنند که در تف دادن ، سوت زدن یا صحبت کردن مشکل دارند.

جمع بندی

هر زمان در هنگام تصمیم گیری نهایی ، توصیه های دندانپزشک خود را در نظر بگیرید هم چنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره با مرکز دندانپزشکی دکتر سریتا تماس گرفته و درباره روش ترمیمی مناسب مشورت کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۰ ، ۱۷:۳۷
باران بهاری

از دست دادن دندان

مهم نیست شما در چه موقعیت شغلی قرار دارید ؛ بوکسور، کوهنورد یا دوچرخه سوار باشید. نکته ی حائز اهمیت این است  که فقدان دندان، اتفاق تلخی است که ممکن است  هر کسی در هر رده‌ی سنی و با هر شرایطی آن را تجربه کند. 

اغلب اوقات شکستگی دندان ممکن است به صورت جزئی باشد یعنی فقط قسمتی از دندان دچار شکستگی شده باشد و یا لب‌پر شده باشد که در این صورت بر زیبایی شما و لبخند شما بی تاثیر نخواهد بود و درمان به نظر شما بستگی دارد.

در مواردی هم ممکن است دندان آسیب جدی دیده باشد و مشکل فقط ظاهری و سطحی نباشد. ممکن است ریشه و عصب دندان درگیر عفونت باکتریایی شده و شما باید در اولین فرصت  آن را بررسی و پروسه ی درمان را شروع کنید.

نمی دانید برای رفع مشکل  شکستگی یا فقدان دندان چه باید کرد؟ برای اطلاع از بهترین و رایج ترین راه های جایگزینی دندان با ما همراه باشید.

ازدست دادن دندان گاهی به صورت جزئی است.

 

تاج  دندان

تاج دندان به مانند تاج پادشاهی که بر سر شما قرار می گیرد در موارد تراشیده شدن سطح دندان شما روی قسمت بالایی دندان قرار میگیرد .

روکش دندان

روکش ها نیز راه حلی برای شکستگی های جزئی است. تاج ددان از روکش ضخیم تر است. روکش دندان مزیت هایی دارد ا زجمله بهبود زیبایی صورت و لبخند شما. در موارد دندانپزشکی که هدف زیبایی است، یکی از گزینه های خوب پیش روی شما " روکش دندان " است.

 

روکش دندان، راهی برای حل مشکل شکستگی های جزئی است

روکش دندان لایه ای از جنس رزین یا سرامیک است  که به شما در بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته، کمک می کند. به کمک روکش دندان دیگر از لبخند زدن هراس نداشته باشید.

ایمپلنت دندان

درمواردی که مشکل دندان فراتراز شکستگی یا لب‌پر شدن باشد و دندانپزشک به این نتیجه برسد که دندان به طور کامل از دست رفته ، بهترین گزینه برای جایگزینی دندان،"کاشت ایمپلنت دندان "است که نماما جایگزین دندان از دست رفته می شود.

برای ایمپلنت دندان ابتدا باید دندان آسیب دیده جدا شود سپس پایه ایمپلنت در جایگاه ریشه ی دندان طبیعی قرار می گیرد.

ایمپلنت دندان، جایگزینی برای دندان از دست رفته است.

پیوند یا کامپوزیت

در مواردی که سطح دندان تراشیده شده و یا کمی شکسته، علاوه‌بر روکش کردن، کامپوزیت روش مناسبی است.م در روش کامپوزیت لایه ای از مواد کامپوزیتی روی دندان قرار میدهند و درنهایت برای سفت و محکم کردن لایه کامپوزیتی روی دندان از نور استفاده می کنند.

عصب کشی

اگر در ناحیه ی دندان تراش خورده و آسیب دیده به صورت مداوم احساس درد می کنید، احتمال دارد ناحیه ی ریشه دندان دچار عفونت شده باشد که در این صورت در ابتدا باید این ناحیه پاکسازی شده و بعد اقدام به ترمیم دندان بکنید.

عصب کشی از راه حل های درمانی برای دندانی است که ریشه به شدت آسیب دیده است.

ترمیم دندان آسیب دیده 

پیشنهاد می شود در اولین قدم برای درمان دندان آسیب دیده، به یک دندانپزشک با مهارت و تبحر کافی مراجعه کنید و بدانید که بهترین روش را باتوجه به  شرایط دهان و دندان شما برای ترمیم انتخاب میکند. اگر خودتان اصرار به پیاده سازی یک روش به خصوص را دارید بهتر است بدانید که تجربه دندانپزشک به او در انتخاب روش ترمیم دندان شما بسیار کمک کرده و می تواند از روشی استفاده کند که عمر مفیدی در طولانی مدت برای شما رقم بزند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۰۰ ، ۱۷:۵۳
باران بهاری

اکثر متخصصان جامعه پزشکی توصیه می کنند بدون توجه به سن ما باید سالانه معاینه بدنی انجام دهیم. به این دلیل که معاینات بدنی هنگام تعیین وضعیت سلامتی فعلی شما می توانند بسیار مفید واقع شوند. آنها همچنین در را برای مداخله زودهنگام و جلوگیری از مسائلی که ممکن است در معرض خطر آنها باشید ، باز می کنند.

علاوه بر این ، معاینات بدنی به شما فرصتی می دهد تا درباره علائمی که ممکن است تجربه کرده باشید یا اهداف سلامتی که می خواهید به دست آورید مانند کاهش مصرف قند ، بحث کنید. در پست امروز ، ما به اهمیت معاینات فیزیکی و اهمیت بررسی سالانه برخی از مناطق بدن نگاهی می اندازیم.

 

معاینه فیزیکی چه نتیجه ای دارد؟


1) تاریخچه سلامتی


در طول معاینه فیزیکی ، پزشک ، احتمالاً لباس مجلسی پوشیده ، از شما بخاطر به روزرسانی در مورد سلامتی خود درخواست می کند. آنها همچنین وضعیت سلامتی فعلی شما را ارزیابی کرده و آن را با سابقه سلامتی شما مقایسه می کنند تا ببینند آیا تغییراتی وجود دارد. آنها ممکن است در مورد استفاده از دارو ، آلرژی ، مصرف مکمل ، شغل و روابط شما س youالاتی از شما بپرسند.

2) آزمون تصویری


در حین معاینه جسمی ، پزشک معاینه بصری نیز انجام می دهد که شامل بررسی فیزیکی قسمت های مختلف بدن برای مشاهده علائم یک مسئله اساسی در سلامتی است. این مستلزم بررسی موارد زیر است:

  • چشم ها
  • شکم
  • سینه
  • سیستم عصبی
  • سیستم اسکلتی - عضلانی

3) معاینات بدنی


با پیشرفت معاینه ، پزشک با استفاده از ابزارهای مختلفی می تواند به بینی ، گلو ، گوش ها و چشم های شما نگاه کند. آنها همچنین یک معاینه قلبی را انجام می دهند که شامل بررسی ضربان قلب شما است. این بخش از آزمون همچنین شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی مو ، ناخن و پوست
  • ارزیابی رفلکس ها و عملکردهای حرکتی
  • لمس نواحی مختلف بدن ما مانند شکم برای دیدن اینکه آیا آنها می توانند هرگونه ناهنجاری را احساس کنند

4) تست های غربالگری مبتنی بر جنسیت


توجه به این نکته مهم است که پزشک بسته به جنسیت شما ممکن است آزمایش های غربالگری دیگری را نیز توصیه کند.

زنان

  • ماموگرافی - CDC اعلام می کند که زنان بین 45 تا 70 سال باید حداقل یک بار در سال ماموگرافی انجام دهند
  • معاینه پستان - پزشکان در طی معاینه جسمی معاینات پستان را بر روی خانمها انجام می دهند تا بتوانند علائم سرطان را بررسی کنند
  • معاینه پاپ اسمیر - پزشکان هنگام بررسی علائم سرطان دهانه رحم از پاپ اسمیر برای کمک به آنها استفاده می کنند
  • معاینه لگن - معاینه لگن مستلزم خیز به دهانه رحم و ولو برای هرگونه نشانه ای است که نشان دهنده عفونت مقاربتی باشد (STI)

مردان

  • تست کلسترول - حتی اگر به مردان توصیه شود هر ساله که 35 ساله شوند ، سطح کلسترول خود را سالانه بررسی کنند ، افرادی که استعداد ژنتیکی بیماری قلبی یا دیابت دارند باید با رسیدن به سن 20 سالگی سالانه چک کلسترول انجام دهند.
  • معاینه بیضه - در برخی موارد ، پزشک ممکن است معاینه بیضه را انجام دهد تا علائم یک مسئله اساسی مانند تغییرات ناگهانی اندازه ، حساسیت به لمس و توده ها را جستجو کند.
  • غربالگری سرطان پروستات - اگر شما بیش از 40 سال سن دارید ، این احتمال وجود دارد که پزشک برای انجام آزمایش غربالگری سرطان پروستات نیز مشورت کند.

5) تست های آزمایشگاهی


پس از پایان معاینه ، آخرین کاری که پزشک انجام خواهد داد این است که خون شما را برای انجام چندین آزمایش آزمایشگاهی خارج کند. این نوع آزمایشات مستلزم مواردی مانند آزمایش شمارش خون ، کمبود ویتامین ، سطح قند خون و آزمایشات پلاسمای خون است. این نوع آزمایشات می تواند به شناسایی مواردی که ممکن است تجربه کنید کمک کند. به عنوان مثال ، یک آزمایش پلاسمای خون می تواند مشکلات موجود در کبد ، شیمی خون ، سیستم ایمنی بدن و کلیه ها را تشخیص دهد.

6) تست های غربالگری اختیاری


بر اساس سن شما ، و اگر استعداد ژنتیکی برای ابتلا به بیماری های مختلف وجود داشته باشد ، پزشک همچنین ممکن است آزمایش های اضافی انجام دهد ، برخی از آنها شامل:

  • سرطان ریه - پزشک ممکن است شرط کند که اگر در سنین 55 تا 80 سالگی هستید باید از ریه های خود سی تی اسکن بگیرید. همچنین اگر مدت طولانی سیگار کشیده اید ، ممکن است آزمایش غربالگری سرطان ریه را انجام دهند. یا اگر در حال حاضر سیگار می کشید.
  • افسردگی - اگر حداقل به مدت سه ماه استرس زیادی را تجربه کرده باشید ، پزشک ممکن است آزمایش افسردگی را پیشنهاد کند.
  • دیابت - اگر استعداد ژنتیکی برای ابتلا به دیابت یا اضافه وزن دارید و یا فشار خون و کلسترول خون بالا دارید ، احتمالاً از نظر دیابت غربال می شوید.
  • اچ آی وی - درصورتی که با چندین شریک جنسی محافظت نشده داشته باشید ، با افشای این مورد به پزشک ، ممکن است مجبور شوید آزمایش اچ آی وی را همراه با آزمایش STI انجام دهید.

اینها فقط چند تست و آزمون است که می توانید انتظار داشته باشید. معاینه فیزیکی خود را به تعویق نیندازید. این می تواند به شما در حفظ سلامتی کمک کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۰۰ ، ۱۱:۵۴
باران بهاری