بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

بدن سالم

طبقه بندی موضوعی

چگونه دندان های شکسته شده را اصلاح کنیم

شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۵۳ ب.ظ

چند گزینه برای رفع مشکل دندان شکسته

 

دندان شکسته کمتر از نوعی معلولیت تلقی نمی شود زیرا لبخند را از بین می برد و اعتماد به نفس را از شما می گیرد. برخی از دلایل عمده شکستن دندان، خوردن غذای سخت، حوادث، پوسیدگی یا حفره دیدگی دندان است. با این حال، خبر خوب این است که دندانپزشکی مدرن به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته راه حلهایی برای اکثر مشکلات دندانپزشکی دارد. خدمات دندانپزشکی وجود دارد که در همه جای دنیا درمانهای اورژانسی دندانپزشکی را به بیماران ارائه می دهد. تمام آنچه بیمار نیاز دارد این است که در صورت داشتن دندان شکسته، در وهله اول با دندانپزشک مشورت کند. دندانپزشک به طور حرفه ای آنها را راهنمایی می کند که بهترین گزینه برای درمان بیمار چیست.

 

دندان شسکته شده


گزینه های زیادی برای رفع دندان شکسته وجود دارد

 

برخی از آن گزینه های درمان دندان برای دندان شکسته شامل موارد زیر است:

 

 

1. تاج

 

تاج ها می توانند در پوشاندن کل قسمت آسیب دیده مفید باشند. آنها یک راه حل مناسب برای دندانهای شکسته هستند. آنها ضخیم تر از روکش هستند و شکل و ظاهر دندان را بازیابی می کنند. به طور معمول ، تاج ها از فلز ، پرسلان و سرامیک ساخته می شوند. دندانپزشکان آن را ایمن ترین گزینه برای رفع یا ترمیم دندانهای خراب و شکسته می دانند.

 

 

2. روکش، کامپوزیت و لمینت دندان

 

پوسته های رنگی سفارشی ساخته شده از مواد رزین چینی یا کامپوزیت استفاده می کنند. روکش ها محبوب ترین راه حل آرایشی و ترمیمی برای بهبود لبخند شما هستند. اگر از دست دادن دندان دلیل کمبود لبخند شما باشد ، روکش ها گزینه ابتدایی هستند. فرایند دندانپزشکی با هدف پرداختن به مسائل دندانپزشکی و زیبایی انجام می شود.

 

عدم ترمیم دندان شکسته منجر به پوسیدگی دندان شده

 

3. کاشت دندان (ایمپلنت)

 

این یک روش گسترده برای ترمیم دندانهای شکسته - به ویژه دندانهای نزدیک به لثه است. این یک فرآیند ساده است که در آن دندانپزشکان دندان شکسته را برداشته و ایمپلنت را درست می کنند.

 

 

4. اتصال یا بریج

 

بسیاری از دندانپزشکان اتصال را به عنوان حداقل روش دندانپزشکی برای دندان آسیب دیده در نظر می گیرند. دندانپزشکان برای اصلاح و بهبود ظاهر دندان از تراشه بدون عارضه از مواد کامپوزیت استفاده می کنند. سپس یک چراغ آبی قالب کامپوزیت را سخت کرده و دندان را ثابت می کند.

 

 

5. کانال ریشه 

 

دندان شکسته و ترک خورده می تواند منجر به پالپ عفونی شود که در فضای خالی دندان ایجاد می شود. دندانپزشکان برای درمان دندانهای شکسته در چنین شرایطی کانال ریشه را پیشنهاد می کنند. آنها ابتدا عفونت را از بین می برند و سپس تاجی را برای جلوگیری از گسترش عفونت قرار می دهند.

 

 

6. پر کردن

 

پرکردن از جمله روشهای ایمن دندانپزشکی است که دندانپزشکان برای رفع دندانهای شکسته استفاده می کنند. دندانپزشک با استفاده از مواد ترمیم کننده دندان های ترک خورده یا شکسته را به طور موقت برطرف می کند. اگر دندان شما دچار حفره شده باشد ، روند دندانپزشکی مفید است. بدون درد و مقرون به صرفه است.

 

 

در مجموع ، یک دندان شکسته یا بریده شده می تواند یک مورد اورژانسی باشد. تماس با دندانپزشک در اسرع وقت حیاتی است. بیماران در هنگام کشف دندان آسیب دیده دریغ نکنند که با دندانپزشک خود تماس بگیرند. این می تواند به آنها کمک کند گزینه مناسب برای درمان دندانپزشکی را کشف کنند. روش های ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را تعیین کنید.

 

ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک کنید. پیشنهاد می کنیم برای حل شکستگی دندان که می تواند منجر به عفونت های دهانی و از بین رفتن کامل دندان شود، به یک کلینیک معتبر مانند دندانپزشکی دکتر سریتا به آدرس اینترنمتی https://drserita.com/ مراجعه کنید. ویژگی برتر کلینیک دکتر سریتا، امکان گرفتن نوبت ملاقات به صورت آنلاین و داشتن متخصصان نمونه برای خدمات دندانپزشکی می باشد.

 

وبلاگ http://badanesalem.blog.ir/
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی